Nye permisjonsregelar - opp i stortinget i morgon

Det ble vedtatt - bra for de som venter tvillinger, kjipt for oss som ikke vil ha økt fedrekvote. Det skal stemmes igjen på mandag, men det går jo gjennom..

Fristen på 4. Juli gjelder den neste endringen. Det vil si den om at kvotene blir lengre ved 80% dekning. Dette påvirker ikke oss i juli gruppa.
Hvor finner du info om den neste endringen? Og info om at tredeling ved 80% ikke skal innføres fra 1. juli?

Hvor finner du info om den neste endringen? Og info om at tredeling ved 80% ikke skal innføres fra 1. juli?
Det med neste endring er en høring, høringsfristen er i juli, det trer derfor ikke i kraft før etter det. Først skal høringsinstansene uttale seg, så må det utarbeides en proposisjon, så en innstilling som det skal stemmes over 2 ganger. Her er link til høringen:
https://www.regjeringen.no/no/dokum...eldrepenger/id2601776/?factbox=horingsnotater

Det med neste endring er en høring, høringsfristen er i juli, det trer derfor ikke i kraft før etter det. Først skal høringsinstansene uttale seg, så må det utarbeides en proposisjon, så en innstilling som det skal stemmes over 2 ganger. Her er link til høringen:
https://www.regjeringen.no/no/dokum...eldrepenger/id2601776/?factbox=horingsnotater

Sniker fra august og takk for at du skrev det her, for jeg var veldig svett her i ettermiddag! Velger å ta det med ro på at dette blir en ny endring som kommer etterhvert men ikke vil berøre oss selv om jeg tror jeg vil føde i starten av august!

Men det er vell med tilbakestillende virkning fra 1 juli?
Nei, det er veldig sjeldent de kan vedta noe med tilbakevirkende kraft. Og hvis dette vedtas uti august/september blir det uansett vanskelig å innføre da mange her er langt inne i permisjonene sine. Det er nok lagt opp på denne måten fordi de vil innføre endringene gradvis. Jeg tipper kanskje det nye forslaget ikke får virkningskraft før 2019 jeg. Forslaget om 3-deling ved 100% uttak lå jo på bordet i ganske mange måneder det og.

Nå er det visst endelig vedtatt..

Back
Topp