Nye permisjonsregelar - opp i stortinget i morgon

godegull

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Juliskattene 2018 ❤
Mailykken 2025
Interessant å lese komiteens vurderinger, det anbefales for alle som vil følge saksgangen.

Krysser fingrene for at det ikke blir endringer:shifty:
Jeg har mine tvil! :sour: Tror ikke politikerne velger å høre på noen ..
Virker som komiteen går inn for at endringene innføres, dvs anbefaler at endringene innføres. Det er mest uenighet knyttet til gradering av kontantstøtten, men KRF støtter dette så da blir det vel flertall der og tror jeg. Økt flerlingepermisjon tror jeg alle var enige i.

Jeg er ganske sikker på at det blir tredelt permisjon, men jeg håper de tar til fornuft og lar det fortsette som det er nå. Lenger perm til flerlingforeldre er positivt.

Sniker. Er det noen av dere som har sendt inn høringssvar? Ser det ligger ute til høring frem til 04.07.18.

Det ble vedtatt - bra for de som venter tvillinger, kjipt for oss som ikke vil ha økt fedrekvote. Det skal stemmes igjen på mandag, men det går jo gjennom..

Fristen på 4. Juli gjelder den neste endringen. Det vil si den om at kvotene blir lengre ved 80% dekning. Dette påvirker ikke oss i juli gruppa.

Sniker. Er det noen av dere som har sendt inn høringssvar? Ser det ligger ute til høring frem til 04.07.18.
Den gjelder det at kvotene blir lengre ved 80% dekningsgrad. Økt mødre og fedrekvote til 15 uker ble vedtatt i dag, det skal stemmes igjen på mandag, men de endrer ikke mening der..

Den gjelder det at kvotene blir lengre ved 80% dekningsgrad. Økt mødre og fedrekvote til 15 uker ble vedtatt i dag, det skal stemmes igjen på mandag, men de endrer ikke mening der..

OK, takk.

Det ble vedtatt - bra for de som venter tvillinger, kjipt for oss som ikke vil ha økt fedrekvote. Det skal stemmes igjen på mandag, men det går jo gjennom..

Fristen på 4. Juli gjelder den neste endringen. Det vil si den om at kvotene blir lengre ved 80% dekning. Dette påvirker ikke oss i juli gruppa.

Men når vi dette da Evt dette tre i kraft (80%)? Tenker på oss som kanskje bikker over i august[emoji849]

Men når vi dette da Evt dette tre i kraft (80%)? Tenker på oss som kanskje bikker over i august[emoji849]
Aner ikke. Jeg har ikke klart finne noe info om når de ønsker det skal starte. Er bare i første del enda da så håper virkelig ikke det skal gjelde før neste år..

Har ikke fått med meg om det er foreslått dato, men dette er er forslag på høring, så skal det komme proposisjon, innstilling etc. Så antar dere er trygge også ;)
Pluss Stortinget har lang sommerferie ;)

Jepp, da blir det 15 uker fedrekvote og 15 uker mødrekvote.
Fellesperioden (som man styrer selv) blir maksimalt 16/26 uker (avhengig av 100 eller 80 % dekningsgrad)

Er det mulig.. til og med jordmora synes det var noe tull. Om fedrene faktisk ønsker 15 uker, hvorfor ikke bare ha 10 uker forbeholdt hver, så tar pappaen 5 uker fra fellesperioden da..

Jordmora synes det var noe tull, og det er jeg enig i. Tvinge på familier hvordan perm skal fordeles.. mannen min ønsker ikke 15 uker engang. Han synes 10 er mer enn nok..

Back
Topp