Nye helsekortet for gravide

Dandylion

Blir kjent med forumet
Jeg har vært hos legen på 12 ukers kontroll nå og jeg har fått det nye helsekortet og bare lurte på hvordan deres var? Mitt er bare et enkelt ark, uten farge. Mener at på de gamle lå det sånn kopieringsark under slik at det var tre ark, hvis dere skjønner o_O

Legen skrev alt inne på dataen også printet det ut.

Jeg har også fått nytt men det var lilla. Men ikke slik med flere ark som det var før

Det er lilla, men han har sikkert printet det ut i sort/hvitt. Er bare enkeltark nå.

Aha! da er jeg med, syns det virket så "pinglete" i forhold til det jeg hadde med datteren min :woot:

Jeg fikk det gamle, men ble egentlig skrevet bare navn og fødselsnummer på det siden jeg ble henvist til ul for å vurdere hvor langt jeg var på vei. Men legen krota fælt og det helsekortet ser virkelig ikke ut. Kan knapt lese mitt eget navn! Kanskje jeg bare kan skrive ut det nye og føre inn opplysningene selv???

Jeg fikk det gamle, men ble egentlig skrevet bare navn og fødselsnummer på det siden jeg ble henvist til ul for å vurdere hvor langt jeg var på vei. Men legen krota fælt og det helsekortet ser virkelig ikke ut. Kan knapt lese mitt eget navn! Kanskje jeg bare kan skrive ut det nye og føre inn opplysningene selv???
Jeg ba legen om å få det nye da jeg først fikk det gamle. Intet problem. Var visst lettere for legene også å forholde seg til det nye :P

Jeg fikk det nye lilla, men mener jm
Skrev alt inn på pc så det ligger vel elektronisk også?

Fikk det freshe lilla arket :D Jordmor lo og sa at det i det minste var én ting som var nytt siden sist gang! :D (var hos henne forrige svangerskap, fødte for 11 mnd siden ;) )

Jeg har vært hos legen på 12 ukers kontroll nå og jeg har fått det nye helsekortet og bare lurte på hvordan deres var? Mitt er bare et enkelt ark, uten farge. Mener at på de gamle lå det sånn kopieringsark under slik at det var tre ark, hvis dere skjønner o_O

Legen skrev alt inne på dataen også printet det ut.
Samma her

De kopiarkene på det gamle brukes ikke til noe uansett. Alt ligger elektronisk, så man får bare en kopi med seg og får printet ny om man roter bort

Her er vi oldschool og kjører det gamle helsekortet. :-) visste ikke det var kommet nytt jeg:-/ bruker ikke disse tre arkene å bli delt når man er ferdig med fødselen og legges i papirmølla til JM:-/ hmm.. det må jo være en grunn til att de er der;-) til tross for teknologien:-P

Jeg fikk de gamle

Fikk det nye lilla men er printet ut i sort/hvitt. Syns å det virket kjipt :knegg: Føler liksom at det bare er et vanlig ark og ikke helsekortet :wacky:

Også fått det gamle og sykepleier på sykehuset hadde bare hørt rykter om et elektronisk men mente det ikke fantes enda... :)

Gamle her - grønt er skjønt! :smiley-angelic006

Back
Topp