Nye eller brukte klær til baby?

Mammatil2.2018.2021

Forelsket i forumet
Mener ikke om dere arver eller får klær av andre. Men når dere kjøper klær til de små, kjøper dere nye i butikk eller klær på finn?

Jeg har nå kjøpt 2 klespakker på finn, for de to neste størrelsene. Og det kom på 12kr per plagg i og med det er klespakker! Kan ikke tro jeg ikke har sjekket det ut eller gjort det før. Klær for 400 på finn, er jo så mye mer enn de få klærne man får for det samme beløpet på feks HM. Klærne blir ikke slitt akkurat det første året heller. Og de så heeelt nye ut. :p

Både og.
Alt av ull kjøper jeg brukt de 2-3 første årene, men kan fint kjøpe klespakke også hvis jeg kommer over noe.

Yttertøy de første årene kjøper jeg også brukt [emoji6]

Til minste fikk jeg kjøpt en pakke med alt fra innerst til ytterst, over 100 plagg inkludert vinterdress for 350 kr på Finn. Så helt innafor om noen av klærne ikke kan brukes av oss også [emoji4]

Har kjøpt og fått noe brukt og synes det er supert for både miljø og lommeboken.

Men jeg synes det er litt kjekt at barnet får litt nye klær også.

Det blir jo ikke så mye slitasje på klær som barn bruker så de klærne som er kjøpt brukt eller arvet er jo i god stand, men det merkes at de har blitt vasket endel ganger, det er ikke lenger like mykt så er det kanskje ikke alt som er like fint til sesongen eller som heeelt er min smak på klær.

Kjøpte mange poser med brukte klær når han var liten. Men alt lukta råtten kjeller. Så de ble kasta og har ikke kjøpt brukt etter det. Fått litt avsmak

Jeg har kjøpt noen poser med brukt til begge ungene, så har de fått endel nytt i gaver fra andre. Svigermor er veldig glad i å handle til de små :D

Har kjøpt masse brukt og litt nytt.

Har kjøpt en del brukt, men med vekslende hell så er jeg litt mer selektiv på hva jeg kjøper.

Jeg har 2 barn og laget klespakker 2 ganger i året. Solgte søppelsekker for 400-800 kr. Meste pent brukt, noe nytt, leker osv . Hadde veldig mange bestemødre som handlet til barnebarn og foreldre selv. Jeg har aldri kjøpt på finn selv da vi har hvert så heldig å få mye nytt og arva fra familie. Synes det er flott at man kan gjøre slike kupp.

Jeg kjøpte alt nytt og fikk masse gaver. Men fikk mye brukt av venninnen min da hennes barn var 3 mnd større enn min. Veldig greit å kunne Arve når de vokste så fort ut av klærne

Frøkna arver veldig mye, så kjøper ikke noe brukt til henne utenom. Hender til guttungen , men sjelden.

Litt ymse erfaringer med kjøp av brukte klær. Liker bedre å arve eller kjøpe nytt på salg.

Er jo supert å kjøpe brukt. Da får klærne lengre levetid og blir ikke lagt i en kasse for å støve ned. Så lenge klærne ser OK ut kan de brukes av flere barn :)

Jeg har ikke kjøpt brukt da, men har vært så heldig å arvet masse barneklær.

Ja takk, begge deler!
Elsker å kjøpe klespakker brukt på Finn/Facebook, men synes også det er fint å kjøpe nye klær på butikken.

Back
Topp