Ny vaskemaskin, hvilket merke?

Snodig

Betatt av forumet
Alt på en gang er det noe som heter, og det stemmer absolutt hjemme hos oss. Først gikk oppvaskmaskinen i stykker, så den innebygde microen og i helga gikk søren meg vaskemaskinen også. Tror ikke vi gidder å reparere den for garantitiden har gått ut for en tid siden, så vi trenger ny...

Noen som har tips til hvem man bør kjøpe? Jeg regner ikke med at det blir noe særlig midre vask fra august heller
 
Finn en med mer enn 6 kg kapasitet og 1400 omdreininger :)
AEG er en trofast vaskemaskin, men spør hos forhandler og si hvor mye maskin kommer å brukes - får dere tips fra fagfolk :)
 
Vi har fra LG, Direct Drive 8 kg's kapasitet..


Den tar mer tøy enn standard - men ikke av de største.. Har endel ulike programmer, jeg har brukt nesten alle.. Har tidsinnstilling, så jeg kan stille den inn om kvelden, så starter den feks i 6-tiden om morgenen og jeg kan henge opp tøyet når jeg står opp :)
Tok den med fra leiligheten til pappa da han døde, så jeg aner ikke pris eller når den er kjøpt - men sånn jeg kjenner pappa så kjøpte han ikke crap når det kom til hvitevarer - så LG er sikkert et bra merke.. :P
Jeg er iallefall fornøyd :)
 


immababy skrev:
Finn en med mer enn 6 kg kapasitet og 1400 omdreininger :)
AEG er en trofast vaskemaskin, men spør hos forhandler og si hvor mye maskin kommer å brukes - får dere tips fra fagfolk :)


Signerer.
 
Har hatt aeg i mange år hadde først en vanlig på 5 kg og 1400 omdreiniger den har vi nå i leiligheten. Og kjøpte ny for nesten et år siden. Den er og AEG bare den er 8 kg og 1600 omdreiniger. Er kjempe fornøyd med AEG. Men du burde uansett kjøpe en maskin som tar minimum 7 kg for da får du  en enkel dyne i maskinen. 
 
Takk for tips Tror det blir en tur på Lefdal i dag ja... Vi trenger nok en med min. 7 kg, egentlig kunne jeg nok ønske meg med en med toppmating, for det blir mer og mer slitsomt å bøye seg merker jeg... Dessverre er det ikke noe særlig utvalg av disse lenger
 


Snodig skrev:
Takk for tips Tror det blir en tur på Lefdal i dag ja... Vi trenger nok en med min. 7 kg, egentlig kunne jeg nok ønske meg med en med toppmating, for det blir mer og mer slitsomt å bøye seg merker jeg... Dessverre er det ikke noe særlig utvalg av disse lenger


Du får kjøpt sånne "stativ" til å ha maskina på... :)
Det kunne jeg tenkt meg også, men vi har benk over så det går ikke.. 
http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/andre-hvitevarer/O352135/vaskemaskinstativ-med-kurv


 


Dollface skrev:


Snodig skrev:
Takk for tips Tror det blir en tur på Lefdal i dag ja... Vi trenger nok en med min. 7 kg, egentlig kunne jeg nok ønske meg med en med toppmating, for det blir mer og mer slitsomt å bøye seg merker jeg... Dessverre er det ikke noe særlig utvalg av disse lenger


Du får kjøpt sånne "stativ" til å ha maskina på... :)
Det kunne jeg tenkt meg også, men vi har benk over så det går ikke.. 
http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/andre-hvitevarer/O352135/vaskemaskinstativ-med-kurv




Åh, det var smart, et slikt et vil jeg ha Takk for tipset!
 
Miele - dyrest, men ingen over og ingen ved siden av;)
 
miele vaskemaskin og tørketrommel har vi, knallfornøyd:))
 
Signerer på dem som støtter miele. Finns ikke bedre vaskemaskiner! Joda, de koster mer, men varer i evigheter, så det er verdt det. En gang miele, alltid miele:-)
 
Jeg jobber faktisk på lefdal i hvitevare avdelingen. Feilstatistikken er klar: Velg Miele, Siemens eller Bosch. Aeg som mangen anbefaler heter nå Aeg-Electrolux etter at de ble kjøpt opp av Electrolux og er derfor ikke tysk kvalitet lenger som det en gang var. Husk børsteløs motor for mindre støy og lenger varighet. 1400 eller 1600 omdreininger er ikke så nøye...det er også hvor LENGE den sentrifugerer som er poenget. Sjekk derfor fuktighetsgraden som er igjen i tøyet ( det står det opplyst om på prislappen). Den bør være under 50%. (Det hender faktisk at maskiner med 1600 omdreininger og 1400 har samme restfuktigheten i tøyet) Velg en maskin med 7-9kg kapasitet og betal mer enn 7000 og du vil få en maskin som varer :) Jeg kjøper denne http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/vaskemaskin/WAS32464SN/bosch-vaskemaskin-was32464sn      ; når Whirlpoolen min endelig dør (den har begynt å synge på siste verset) Det lønner seg ALDRI med billig maskin når man har barn. De slites fortere ut og det blir dyrere i lengden :/
Lykke til :)
 


LindaJeanette skrev:
Jeg jobber faktisk på lefdal i hvitevare avdelingen. Feilstatistikken er klar: Velg Miele, Siemens eller Bosch. Aeg som mangen anbefaler heter nå Aeg-Electrolux etter at de ble kjøpt opp av Electrolux og er derfor ikke tysk kvalitet lenger som det en gang var. Husk børsteløs motor for mindre støy og lenger varighet. 1400 eller 1600 omdreininger er ikke så nøye...det er også hvor LENGE den sentrifugerer som er poenget. Sjekk derfor fuktighetsgraden som er igjen i tøyet ( det står det opplyst om på prislappen). Den bør være under 50%. (Det hender faktisk at maskiner med 1600 omdreininger og 1400 har samme restfuktigheten i tøyet) Velg en maskin med 7-9kg kapasitet og betal mer enn 7000 og du vil få en maskin som varer :) Jeg kjøper denne http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/vaskemaskin/WAS32464SN/bosch-vaskemaskin-was32464sn      ; når Whirlpoolen min endelig dør (den har begynt å synge på siste verset) Det lønner seg ALDRI med billig maskin når man har barn. De slites fortere ut og det blir dyrere i lengden :/
Lykke til :)

Den så kjempefin ut, begynte å titte på maskiner i går, men det er en jungel der ute :)
Takk for super forklaring, kan nok lønne seg å legge litt mer penger i maskinen ja
 
vi har samsung vaskemaskin 9 kg. VELDIG fornøyd. går unna med klesvasken siden maskinen er så stor!
 
Back
Topp