Ny uke, nye muligheter!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
God mandag alle damer!
Dagen i dag startet med en liten treningsøkt! 
Jeg har ventet og ventet på at forkjølelsen skal gi seg, den er ikke helt borte, men jeg hadde veldig behov for å svette litt

Tidenes økt ble det ikke, men det føles godt nå! Mulig det blir en gåtur med ei venninne etterpå også! 
Mannen har kommet tidligere hjem fra øvelse pga sykdom, så han må nok pleies litt de neste dagene!
Ha en fiiin dag!
 
Sikkert deilig å komme igang med trening igjen da, men forkjølelser henger ofte leeenge i ja :)

Her har jeg og Eveline levert Amelia i barnehagen, etter en hel ukes sykdom, og ellers kost oss hjemme. Fått tatt litt husarbeid og sånn :)

I morgen skal vi på babysang og det blir koselig :)
 
Heter hun Eveline? Å, jeg bare elsker det navnet, og det er faktisk kandidat til jentenavn er :-) nydelig!! Håper dere holder dere friske nå da :)
 
Eveline og Amelia det var to navn som passet fantastisk godt sammen:) 
Hvordan er babytilværelsen, *trinemor*? Jeg er nesten misunnelig... har snart to bhg-barn..!
Har akkurat sagt til mannen min at jeg vil ha et barn til og at jeg synes det er lurt å få dem tett, men som alltid tviholder han på at to er nok. Ja, ja..

Så bra, Fru H, med treningsøkt. Jeg har hatt en litt deppa dag i dag, i mrg drar mannen min til New York og blir nesten en uke, jeg synes slankinga går tyngre, og har ikke fått trent i dag. I går gikk jeg 9 km på ski, men er sur i dag fordi jeg ikke har fått gjort mer enn å gå til butikken. Nå spiser jeg potetgull:/  :)
 
Slike dager har nok de fleste, og heldigvis går de over =) 
Du hadde litt av en skitur i går, jeg synes du bør være fornøyd med deg selv! 
 


almara skrev:
Eveline og Amelia det var to navn som passet fantastisk godt sammen:) 
Hvordan er babytilværelsen, *trinemor*? Jeg er nesten misunnelig... har snart to bhg-barn..!
Har akkurat sagt til mannen min at jeg vil ha et barn til og at jeg synes det er lurt å få dem tett, men som alltid tviholder han på at to er nok. Ja, ja..


Takk for det :) Jeg og synes navnene passer godt sammen. Blir mer og mer fornøyd med valget :)

Svigermor synes navnet var litt vel spesielt da, og lurte på om vi var helt sikre. Men etter å ha prøvd det ut en dag begynte hun å bli litt mer vant til det :)

Koser meg veldig som baby-mamma igjen, og Eveline er en rolig og fornøyd baby. Amelia er veldig flink og stolt som storesøster og vi har ikke merket noe sjalusi enda ihvertfall :)

Trodde ikke jeg var lei av å gå gravid jeg, men det var jammen godt å få tilbake kroppen sin også :) Litt lettere å bøye seg ned og komme seg fram nå.

Ja, tiden går utrolig fort og brått er de barnehagebarn. Mannen her synes også det holder med to, men jeg vil holde det litt åpent enda. Er jo så koselig med den baby-tiden også :)
 


Fru H skrev:
Slike dager har nok de fleste, og heldigvis går de over =) 
Du hadde litt av en skitur i går, jeg synes du bør være fornøyd med deg selv! 

Takk, Fru H. Håper dagen i dag ender bedre. Har vært på helsestasjonen med Luna, og helsesøster syntes jeg skulle kutte ut nattammingen fordi hun ikke veide nok. Hun veide akkurat det samme som Alma veide da hun var på samme alder, faktisk.. Kurven har gått ned, men jenta spiser jo MASSE! To porsjoner grøt, middagsglass, får smake litt på vår middag, litt brødskive, litt frukt her og der, litt puffet ris med en gang hun våkner om morgenen, en yoghurt uten sukker, osv. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få i henne mer? 
Hun fikk vaksine i dag og jeg tror hun har litt feber, da kan jeg ikke gå turen på 9km i morgen som jeg pleier hver onsdag, mannen er bortreist hele uka, så det blir nok en lite aktiv uke for min del og mer behov for å spise søte ting jeg burde holde meg unna. Vekta står stille og jeg gruer meg til kursdagen på torsdag, etter to uker siden sist, tror jeg heller jeg har gått opp rundt 200 gram.. Så gjerne si enda flere oppmuntrende ting til meg, er litt i gi-opp-humør nå:..::(
Ellers er alt heldigvis bra:) Alma er frisk og i bhg igjen, og torsdag kommer mamma for å hjelpe meg litt. 

*trinemor*: Svigermor blir nok vant til det vakre navnet, ja:) Tøysesvigermødre.
Skjønner og at det er godt å ikke være gravid lenger! Og så herlig som det er med nyfødt baby....:)

Forresten, i dag tidlig gikk alt skeis med meg og Alma. Hun bæsjet midt under frokosten så jeg måtte skifte på henne, men ville aldri komme tilbake til frokostbordet, bare gjøre alt mulig annet rart på badet, og jeg ble irritert, hentet henne inn på kjøkkenet, tok fra henne en leke (da lå hun på gulvet med denne leken mens hun egentlig skulle sittet ved bordet), kjeftet, for så å gjøre helomvending. Jeg kjente at jeg gjorde ALT feil... Så vi begynte på nytt. Jeg ga tilbake leken, sa det var dumt av meg å ta den fra henne så brått, og spurte henne om vi skulle gjøre alt om igjen, og det var hun med på! Så hun gikk inn på badet, der alt startet. Så ropte jeg på henne: "Alma, kommer du?" "Ja, jeg kommer!" ropte hun da, og kom blid og fornøyd inn på kjøkkenet og satte seg på stolen. Den jenta er så herlig! Og så hadde vi det litt morsomt med å gjøre alt på nytt på en bedre måte. Godt hun godtar en helomvendende mamma. Jeg merker godt at hun ofte kommer meg i møte, og prøver å gjøre det samme selv, men noen ganger, som i dag tidlig da vi hadde dårlig tid, lar jeg irritasjonen og stresset ta overhånd (det skal sies at Luna holdt meg våken 1,5 timer i natt, så jeg var ikke akkurat opplagt), og nesten i samme øyeblikk ser jeg meg selv, hvor dårlig jeg takler situasjonen. Puh, det ble langt,  jeg håper jeg takler ettermiddagen bedre. 
 
Noen dager er de helt umulige å snakke med!
Teodor hadde jo en slik dag etter bhg i går, sovnet 19.15 og sov til 09.15 i dag! DA måtte han vekkes i tillegg, så han var nok utrolig sliten stakar!
 
almara: Det var utrolig lurt. Det skal jeg prøve en gang også, kanskje vi kan gjøre alt om igjen når noe går dårlig.

Ville hs at du skulle kutte ut den mest næringstette maten fordi hun ikke synes hun veier nok? Var ikke det veldig bakvendt? Og hva er galt med å være akkurat like stor som den nydelige storesøsteren sin? 

*trinemor*: Min svigermor ble vant til Felix etter ca 2 år. :P 
 
Ja, helsesøstre flest er veldig opptatt av søvn. Jeg blir litt oppgitt over at nesten alle mener akkurat det samme. Nattavvenning er visst helt nødvendig i nesten alle helsesøstres hoder. Jeg prøvde nattavvenning med Alma, det gikk ikke bra i det hele tatt, vi holdt på i over to uker, men hun ga seg ikke, det ble ingen søvn på noen av oss, så jeg måtte gi tapt. Hun brukte ammingen mest som kos, våknet nesten hver time og ville ha, så jeg var naturlig nok sliten. Med Luna er det helt annerledes, hun vil nesten ikke ha om dagen, men drikker veldig godt om natta og sovner igjen med en gang. Hva helsesøster mener velger jeg å ikke bry meg om. Vekta bryr jeg meg heller ikke om, den er bare et tall, hun spiser som sagt utrolig godt, men begge mine jenter har visst veldig høy forbrenning, og er nette av seg av natur. 

Når det er sagt, så brukte hs søvn som argument, hva det har med vekta å gjøre vet jeg egentlig ikke..
 
Jeg hadde min første arbeidsdag siden 1. november i går, jeg skal på såkalt "tilvenning", er enda sykemeldt. 
Det er mye roligere tilstander der enn det var i høst, og det var på en måte godt og være tilbake. 
MEN, de som var på senvakt visste ikke at jeg kom, og heller ikke hvorfor jeg var der og hvilke begrensninger som er satt for meg. Jeg skal være i tillegg til original bemanning og skal ikke måtte stå i grensesettingssituasjoner - altså, jeg skal ikke være alene med ungdommene. 
DEtte var jo ikke de klar over, så det første jeg ble spurt om var å ta med to av tre gutter på trening i tre timer!
Så da måtte jeg stå der da, og forklare at jeg var kommet på jobb dit, men at jeg ikke kunne gjøre "noe". 
Det var utrolig kjipt og unødvendig at jeg måtte forklare meg på den måten (for han ene ble helt oppgitt), men det var jo ikke deres feil. 
Fikk en veldig lang sms av avdelingsleder i dag hvor han beklaget, for jeg regner  med de jeg jobbet med gav klar beskjed.
Ikke en fullt så god start som jeg hadde håpet på, men vakten gikk fint ellers. Håper neste ukes senvakt går bedre!
 
Ja det var fryktelig unødvendig. For meg ble det en ekstra belastning, jeg var spent nok som det var på å komme tilbake etter så lang tid. 
Men, får ikke gjort noe med det nå desverre, slik ble det =) 
Er du fortsatt alene med jentene?
 


Fru H skrev:
Ja det var fryktelig unødvendig. For meg ble det en ekstra belastning, jeg var spent nok som det var på å komme tilbake etter så lang tid. 
Men, får ikke gjort noe med det nå desverre, slik ble det =) 
Er du fortsatt alene med jentene?


Skjønner godt at det ble en ekstra belastning! 

Mamma kom i går ettermiddag for å hjelpe meg litt, og mannen min kommer hjem i morgen. Jeg er ekstremt sliten, har hatt noen mareritt-netter med lite søvn (Luna våkner kl. 03, vekker Alma, som vekker Luna når hun holder på å sovne igjen, osv.). Luna er i tillegg pjusk og sutrer naturlig nok mye, jeg er sliten og tålmodigheten er tynnslitt, og Alma blir da av en eller annen grunn ekstra utprøvende og til tider lite samarbeidsvillig. Da kan hun begynne med ting som at hun ikke vil ha på selene i bilstolen, løper vekk når vi skal skifte bleie og ta på pysjamas, skal legge seg på sofaen når hun har rompa full av krem, osv. I tillegg vil hun absolutt opp til meg og bæres om hun hører Luna gråter, for da blir hun sikkert redd for at jeg skal løfte opp Luna og vil komme henne i forkjøpet. Før mamma kom var det et øyeblikk med Alma jeg trodde jeg skulle klikke. Hun savner jo pappaen og merker sikkert og at de er to barn og at jeg bare har to hender.

Jeg er glad mannen min er så deltakende i hverdagslivet.. Så nettopp på Skavlan og hørte på John Gray, forfatter av kvinner er fra mars og menn fra Venus eller hva nå enn den idiotiske boka heter. Kunne ikke kjent meg mindre igjen. Mannen min er ikke som han beskriver overhodet. men han mente jo at menn ikke måtte ha "feminine" egenskaper, for da ble de usexye. Satt og måpte etter det programmet! Oi, dette ble langt, jeg blir visst skravlesyk av å være så mye alene (det er visst ikke noe typisk menneskelig, men typisk KVINNELIG i følge Gray, og menn bør helst ikke ha det på samme måte). 
 
Jeg så det ikke, men for en tosk!
Skjønner at det er slitsomt alene med to små. 
Vet bare hvor sliten jeg kan bli i perioder, alene med EN! hehe.
Bra mannen kommer hjem snart da =)
 
Back
Topp