NY-turen :-D (langt...)

Phibonacci

Glad i forumet
Hokei! Update fra turen og jeg skal prøve å ikke gjøre det hele foooor langt :)

Det har vært en FANTASTISK uke!
Kan absolutt anbefale dere en tur til NY. Gjerne som en liten kjæresteferie, eller med en god venn/venninne :)

Vi bodde supersentralt på Manhattan Midtown. Halvt kvartalt unna Times Square og 1 1/2 kvartal unna 5th ave på 45th street. Perfekt!

Vi hadde jo først Thanksgiving der med Macy's parade på morningen (og man skjønner man er gravid når man blir rørt av barna som ser på paraden og strååååler...). Hele paraden består av store oppblåsbare ballonger, korps, drillpiker osv.

Deretter hadde vi en fantastisk middag på Brooklyn-siden, rett ved Brooklyn Bridge.
Brooklyn Bridge ble tilbakelagt til fots og den tradisjonelle Thanksgivint kalkunen måtte prøves! Og det var ikke småtteri: to typer stuffings, to typer saus, potetpurre, tranebærgele, mini rosenkåler, glasserte miniløker og (toppen av amrikansk) sweetpotatos with marshmallows som tilbehør!
Vi fikk jo så mye mat at man viste ikke hvor man skulle gjøre av seg. Først en starter, så en forrett (jeg forsøkte kanin for første gang!), deretter kalkunretten, og til slutt desserten: mini epleterte, mini pumpkinpai og en sjokolade-brooklyn-bridge til hver + sesonal coockies og en creme brule på delings. OMG!? Kunne sikkert metta 12 stk på maten vi fikk servert..

Men nok mat!
Vi har jo shoppet en hel del :) (ikke turt å sjekke kontoen enda, men har spart lenge!)

Deriblandt her: http://www.destinationmaternity.com/
Det var heeelt fantastisk. For en service!
Vi fikk vann og eplejuice da vi kom, de kunne sette handleposene våre bak disken, ta jakkene våre osv. Anna Bell var 'hovedkontakten' vår og vi fikk en kort intro til hva vi fant hvor i butikken. Da vi hadde funnet noen få plagg kom de og putta dem i prøverommet for oss, og da vi var ferdige med å titte hadde de satt av et eget prøverrom til oss (et stort og fint et). Der lå det 7-måneders mager, så jeg slengte på meg en klar til å prøve klær! ;)
Og jeg fant masse fint! :) Ellers fikk vi også cupcakes (ikke my taste. Supersøte amrikansk piss, men gesten var likevel veldig søt), med oss mer vann når vi var ferdig med å handle + at jeg fikk en liten massasje på rygg/nakke!! Helt enestående service!

Dette ble handlet inn og jeg er klar for større mage!!:

Ellers har vi også handla litt bebies-stæsj :)
Vi fikk litt julegavepenger fra mormor og morfar + svigers, så det går til å dekke bebis-tingene. Så da får jeg gleden av å pakke inn det hele og putte under treet :-D

Vi klarte ikke motstå denne, så får enten gjøre den girly eller gi den vekk om det blir jente her (den har en søt melodi og snurrer rundt):

(album og ark, ammeinnlegg og 'melkeposer', leke/vognleke, bamse, gulpekluter, termostat som måler i tinningen, skjeer, fruktspiser og vannavstøtene sengeunderlag med søte sauer på)

(ene mei tai'en skal lillesøster ha, + noen nøytrale bodier med/uten armer (superbillige) og en body + jakke)

(til knøttet blir litt større. Pappa som fant :-D)

Ble også litt annet: bla min første iPad som jeg tenker blir kjekk i barseltida, nytt kamerahus til å ta bilde av den lille! (hadde vært utsolgt i flere uker, og da vi var der hadde de _ett_ igjen!! Hva er odsen!?)

Er veldig fornøyd med alle innkjøp, men nå blir det tørke en stund!
Kjekt når så og si alt er på tilbud, og opprinnelige priser også er billigere! Man blir jo nesten litt rar... hehe

Foruten shopping hadde vi en guidet båttur runde rundt Manhattann, vi tuslet og gikk gate opp og gate ned, og så må jeg jo ikke glemme ustillingen 'the bodies'. Den var kjempeinteressant og litt sær.
Det var ekte donerte kropper som var utstilt. Man fikk se alt fra muskler, organer, blodårer, nerver, enkelt deler med feks kreft, nyrestein osv. Veldig fasinerende! Og den biten jeg synes var mest interessant (som det stod advarsler til i tilfelle) var utstilling av fostre i forskjellige stadier. Et uten for livmoren og flere fra noen få uker og opp til noen og tyve uker. Veldig trist å tenke at noen har gått så lenge, og så har det ikke gått bra :-/ Men også veldig fasinerende å se hva som er inni seg og hvor vellutviklet det er så utrolig tidlig! Det er helt unikt!! *målløs og ærbødig*
Siste kvelden avsluttet vi med en tur opp på 'top of the rock' (rockefeller senter) og nøt NYC by night!

Foruten mammaklær ble det bittelitt 'vanlig' klær på meg også, men ikke så mye. Ikke noe poeng å kjøpe noe spes nå uansett slik jeg ser det. Men en superfin jakke og et par conversesko (alltid hatt lyst på) for bursdagspenger fra Svigers fikk jeg til :)
Og en liten anbefaling til slutt: Jamba Juice! Nam :-D Diggeste frokost :)

Over og ut fra mitt "lille" reisebrev ;)

Takk til dere som orket lese det hele, skjønne, søte mai-jenter!! :)

Åh, det hørtes helt fantastisk ut!

SKulle forresten hatt sånne gravidklær-butikker i Norge også! Likte spesielt det med å henge fra seg jakker og få legge fra seg alt det andre stæsjet, utrolig deilig da!

Virket som dere hadde det herlig:D
Flott med oppsummering, artig å lese:)
God helg!

høres jammen ut som om du har hatt en kjempefin tur:) Så deilig å få til en siste stortur før du blir mamma da. Tro meg, du kommer til å være glad for det om 6 mnd tid når du må planlegge timer i forveien bare for å dra på butikken;)

Høres ut som en veldig fin tur. 

Dette var kjempekoselig å lese!
Også imponert om butikken ja, og maten....at du fikk det i deg så mye!!

Høres ut som en knallfin tur!! Så bra du har kost deg en masse!

Ååååååååååååååh, det hørtes ut som en fantastisk tur!!!!!!!!!!!!!! Og så mye fint du har kjøpt!!!!!! Og nå er du en hel uke lengre på vei med gullet ditt emoticon
Godt å ha deg tilbake igjen, du har vært savnet!

once more skrev:
Dette var kjempekoselig å lese!
Også imponert om butikken ja, og maten....at du fikk det i deg så mye!!

hehe. Ingen av rette ble spist opp for å i det slik. Ikke sjans i verden! hehe.
Men fikk smakt på det meste :)

MittAndre <3 skrev:
Ååååååååååååååh, det hørtes ut som en fantastisk tur!!!!!!!!!!!!!! Og så mye fint du har kjøpt!!!!!! Og nå er du en hel uke lengre på vei med gullet ditt emoticon
Godt å ha deg tilbake igjen, du har vært savnet!

Kjempehappy for at vi tok turen og igrunn perfekt timeing mtp magen :)
De to siste ukene har jo gått veldig fort pga turen, og på mandag bikker jeg 15 uker og kan ringe for å avtale time til ul :-D Så nå går tida frem mot jul fort, og vips så er man snaaart halvveis :)

Mims skrev:
høres jammen ut som om du har hatt en kjempefin tur:) Så deilig å få til en siste stortur før du blir mamma da. Tro meg, du kommer til å være glad for det om 6 mnd tid når du må planlegge timer i forveien bare for å dra på butikken;)

hehe. Hørt rykter om det fra andre småbarnsforeldre, ja. Så ble litt nå eller 'aldri' :)
NY er en upraktisk by med småbarn i mine øyne. Alt går sef, men skal man feks reise kollektivt er det veldig få metroer som har noe annet enn trapper, lange trapper. Folk bar på barnevogner med barn i opp og ned. At de orker!
Da er andre deler av usa mer barnevennlige og usa er målet for ferien :)

Dragemammaen skrev:
Åh, det hørtes helt fantastisk ut!

SKulle forresten hatt sånne gravidklær-butikker i Norge også! Likte spesielt det med å henge fra seg jakker og få legge fra seg alt det andre stæsjet, utrolig deilig da!

mm. Jeg følte meg nesten mer opplagt når vi gikk ut derfra enn inn. Det var en ny følelse etter å ha tilbrakt ganske lang tid i en butikk :-D

åååå... missunnelig de lux!!

hørtes ut som en kjempe koselig tur 

Høres ut som du har hatt en fantastisk tur, og så mye flott dere har kjøpt 

Takk for at du skrev dette, var gøy å lese :)

Å for en fantastisk oppdatering, du fikk meg i grunn til å leve meg inn i din reiseHar alltid hatt lyst å reise dit sjøl, og fikk  ikke akkurat mindre lyst til det nå!!
Takk for at du ville dele!! Og så mye fint du har kjøpt deg, ble nesten litt sjalu

Tusen takk for så mange hyggelige tilbakemeldinger. Dere er helskjønne! :-D

Så kjekt med langt og utfyllende reisebrev :D Ser ut som om du har hatt en kjempeflott tur med masse opplevelser og masse flotte innkjøp :) Den uroen med biler var supersøt!! 

Velkommen tilbake igjen, du har vært savnet <3 

Kom på en ting! ;)

På JFK screener de alle pasasjerene gjennom sikkerhetskontrollen. Så da spør jeg min kjære litt på fleip om han tror de vil se den lille i magen, og så sier han at kanskje det ikke er så bra med screeningen, og før jeg rekker å sukke for meg har han huka tak i vakta og spurt <3 Og siden (tilsynelatende) vakten er usikker, så slipper jeg å screenes og får gå gjennom den gamle, gode metalldetektoren istedet :) Så da er det iallefall ingen fare :-D

det har ikke jeg tenkt på om kan være farlig?! vet du om det er farlig? burde jo i såfall stå tydelig skiltet da.. 

SweetCherry skrev:
det har ikke jeg tenkt på om kan være farlig?! vet du om det er farlig? burde jo i såfall stå tydelig skiltet da.. 

Jeg tenker at om man ikke reiser så ofte og det blir én screening kan jo ikke det gjøre noen spes fare, men med mengde... Men vet jo ikke.
Og siden vakta der tydligvis ikke viste det heller, så ville han vel ikke ha noe på seg, så da ble det vanlig detektor :)
De vanlige detektorene man bruker på gardermoen går jo gravide gjennom dag ut og dag inn, så de bør jo være trygge. (eller så er jeg sikker på at vi hadde hørt om det)

Back
Topp