Ny tidlig ultralyd

• Trådstarter Trådstarter Byebye
  • Opprettet Opprettet
B

Byebye

Guest
Idag ringte sykehuset meg og jeg får ny tidlig ul på mandag fordi legen jeg hadde på tidlig ul nekta å sjekke det han skulle...

Skal måle nakkefolden for å se om alt er bra med barnet mtp downssyndrom. Jeg håper så inderlig at de ikke får mistanke til noe og at de kan fortelle meg at alt er bra... Om de får mistanke til noe eller om de ikke klarer å se noe så må jeg bli sendt til sykehuset i tromsø for der har de sånn spesial avdeling ting...

Krysser dere fingrene med meg? [8|]

Men du skal ta blodprøve og?

I england har man jo ordinær ul i uke 12 som jeg har nevnt noen ganger, for å sjekke nettopp dette - men fordi nakkefold er så usikker å bare sjekke i seg selv, så legger dem sammen med resultat fra en blodprøve.

Jeg fikk odds 1 : 1234 sjanse for å få downs pga alder
Så ble den justert til 1 : 23200 , noe som er veldig bra, da med både måling av nakkefold OG blodprøver. Og hun snakka litt om hvor viktig det også er å ta blodprøvene! [:)]

Og sist men ikke minst : KRYSSER ALT [:D]

Jeg tror ikke de tar flere prøver om det ikke er mistanke om noe etter å ha målt nakkefolden... Jeg skulle jo egentlig sjekke dette i uke 11 for fikk beskjed om at det er lettest å se det da, men han sjekka jo ikke...

Hvis det nå blir vanskelig å se så blir jeg jo sendt til tromsø og der regner jeg med at man får hele party-pakka av sjekker...

Vi får se... håper bare alt er bra med den lille... Jeg er jo ung og 2 av brødrene mine har fått friske babyer så regner med at alt er greit...

Ja ok, andre rutiner hjemme altså [:)] Husker jo nå, jeg tok blodprøven i uke 10, så ble det sendt på sykehuset så det er analysert ferdig til UL. i uke 12 . Dette er vanlig prosedyre for alle her [:)]

Men ja, tror nok alt er som det skal i magen din - kjenner det på gikta [;)]

Her er det jo ikke normal prosedyre å sjekke om babyen har downs (tidlig) om moren til barnet er ung... de sjekker vel på ordinær ul trur jeg...
Så grunnen til at jeg får det sjekka tidlig er jo fordi tanta mi har det...

Back
Topp