NY terminliste januar 2016

Fra mens 3. April. Hadde faktisk normal sykluslengde denne gangen (28 dager). I boka står d at de regner 40+3. Da får jeg 08.01. Mn når jeg går på bv sine nettsider (terminkalkulatoren) får jeg opp 11.01. Det er jo bv som har den svangerskapsboka. Begge regnes ut fra syklus på 28 dager.
 
Hvordan regner boka? Altså, hvordan kommer du frem til det? Jeg har ikke boka, så jeg må vite hvordan den regner. Og tror 11. Er rett altså.

Manuell hoderegning utfra siste mens. Tre mnd tilbake. April, minus tre, er januar. Og ei uke frem, 3+7=10, det var med gammeldags 40+2, så derfor åtte dager frem nå med 40+3,

Det blir 11.1.16.
 
Eneste er utfordringa i mitt eget hode da at jeg selv hadde første dag i siste mens 1.4, men pga el dag 13 i stedet for 14 trekker jeg fra en dag.

Men 1+8=9, så å trekke fra en skulle gi 8, ikke 7 som terminkalkulatoren gir utfra el 13.4.

Hmm... Vel. Babyen kommet når den kommer, og endelig termin får vi på oul i juli/aug uansett
 
Hvordan regner boka? Altså, hvordan kommer du frem til det? Jeg har ikke boka, så jeg må vite hvordan den regner. Og tror 11. Er rett altså.

Manuell hoderegning utfra siste mens. Tre mnd tilbake. April, minus tre, er januar. Og ei uke frem, 3+7=10, det var med gammeldags 40+2, så derfor åtte dager frem nå med 40+3,

Det blir 11.1.16.
Vet ikke akkuat hvordan dn regner. Er en tabell som man bruker hvis man har 28 dagers syklus. Ok, mn da stemmer sikkert 11 :) håper egentlig d :) for da er sjansen mindre for at den lille kommer i 2015 :)
 
Jeg skjønner ingenting nå. I svangerskapsboka til bv får jeg opp termin 08.01 og da står d at de følger 40+3. Men hvorfor får jeg 11.01 på terminkalkulatoren deres på nett? Jeg får begge datoene på forskjellige sider. Mn hvis begge datoene er regnet ut fra 40+3 så skjønner ikke jeg hvilken jeg skal følge...

De to til bv regner med en dag forskjell til meg også.
19 og 20 Januar :p
Har prøvd noen flere også, det varrierer fra 18-20 Januar.

Får vel bare vente til ul med å få den bekreftende datoen tror jeg ;)
 
De to til bv regner med en dag forskjell til meg også.
19 og 20 Januar :p
Har prøvd noen flere også, det varrierer fra 18-20 Januar.

Får vel bare vente til ul med å få den bekreftende datoen tror jeg ;)
Det blir nå sånn ca i de dager...

Og ingen kommer når den kommer. Heldigvis.
 
22 januar :)
 
Da hopper jeg i det:) termin 19 januar:-D
 
Last edited:
Får skrive meg opp her jeg også, termin 19. januar :)
 
21 januar
 
Hei! Nettopp testet positivt, foreløpig beregnet termin mellom 23 og 25 januar alt etter om jeg legger inn første dag i sist menstruasjon (da blir det 23.) eller unnfangelsesdato (da blir det 25.). :p
 
Back
Topp