Ny termindato?

Frøkenvims

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Julegavene 2019
Var hos legen idag, og da han skulle regne ut termindatoen spurte han etter Siste dag i siste mens!? Noen som har opplevd dette og evt vet hvorfor?
Han kom da fram til en dato 3dager senere enn hva jeg kom fram til..... Skjønner ikke helt....

Siste dag? D hørtes nå rart ut:o D er vel første dag i siste mens de skal gå ut ifra?!

Siste dag? D hørtes nå rart ut:o D er vel første dag i siste mens de skal gå ut ifra?!
Ja, trodde det jeg og?
Tenkte jeg kanskje hadde hørt feil, så sa datoen for første dag, men da spør han bare om hvor mange dager mens varte da!?!

Aner ikke! Han er i et vikariat for min fastlege som har permisjon...
Bra det ikke bare er meg som reagerer! Tar den "nye" terminen med ei klype salt...
Haha, ser for meg at han tenker seg om i kveld.. Klør seg litt i hodet... Hm. Sa jeg siste dag i siste mens? Jeg mente jo første dag! :D

Det høres jo helt snålt ut. Ville forholdt meg til den første terminen fram til OUL ihvertfall :-)

Haha, ser for meg at han tenker seg om i kveld.. Klør seg litt i hodet... Hm. Sa jeg siste dag i siste mens? Jeg mente jo første dag! :D

Det høres jo helt snålt ut. Ville forholdt meg til den første terminen fram til OUL ihvertfall :-)
Haha!
Men rart han ikke reagerte da jeg spurte om han var sikker på at han mente siste?

Det har jeg aldri hørt om før, haha! Kanskje legen som har lært feil :p Ville nevnt det for jordmor når du kommer dit :)

Det var litt spesielt ja. Kanskje han trodde han sa første, men at det kom ut noe annet? Jeg lider av samme greia til tider :p Du kan jo ta det opp med jordmor eller gynekolog når du kommer dit? :)

Høres veldig rart ut.
Men tre dager er jo veldig close datoen du selv hadde regnet ut da! :happy: Hvis du ikke vet nøyaktig når du hadde eggløsning er det jo umulig å si om riktig termin er et par dager før eller etter det som blir regnet ut i fra mens uansett. Så jeg ville ikke tenkt så mye på det. Baby kommer når den kommer xsmile5

Du spurte ikke legen om hvorfor han spurte om det?

Hahaha, spent på å høre legenes forklaring på hvorfor siste dagen i menstruasjonen skulle være relevant :D

Høres veldig rart ut.
Men tre dager er jo veldig close datoen du selv hadde regnet ut da! :happy: Hvis du ikke vet nøyaktig når du hadde eggløsning er det jo umulig å si om riktig termin er et par dager før eller etter det som blir regnet ut i fra mens uansett. Så jeg ville ikke tenkt så mye på det. Baby kommer når den kommer xsmile5
Jeg testet etter EL, så vet ganske sikkert! Kan jo avvike litt, men likevel.....

Nå ler jeg bare av det, og tenker det ikke er så nøye! Men lurer på om legen ikke vet bedre, eller om han bare bommet helt idag....

Back
Topp