ny termin

knertnr2påvei

Glad i forumet
da har jeg vært på første kontroll jos legen, ganske skuffende greier egentlig [8D]
tok 10 minutter, bare fylte ut noen skjemaer og tok blodprøve, så var det bare å komme seg ut [:-]

ikke "sjekka" hun om jeg faktisk var gravid heller såvidt jeg vet, selv om jeg hadde med urinprøve og alt.

MEN fikk ny termin da, 12. februar istedenfor 19. [:D]

noen som gjorde noe mer på første kontroll..?

ORIGINAL: knertpåvei

da har jeg vært på første kontroll jos legen, ganske skuffende greier egentlig [8D]
tok 10 minutter, bare fylte ut noen skjemaer og tok blodprøve, så var det bare å komme seg ut [:-]

ikke "sjekka" hun om jeg faktisk var gravid heller såvidt jeg vet, selv om jeg hadde med urinprøve og alt.

Dei sjekket nok urinen din for hcg[:)] Eg fekk målt blodtrykk og sjekket vekt. Samt legen spurte om sjukdommer i familien, om eg hadde røykt/drukket alkohol og om eg var sikker på terminen. Er uenig med termin, for eg var ikkje med typen 16mai og veit når eg hadde eggløsning. Men ellers gjorde me nok det same[:)]

oki [;)]

da er jeg plutselig 8 uker på vei, tjohoo [:D]

ORIGINAL: Chumalunga

Synd du følte det som skuffende da...Hvordan endret de terminen din, eller hvordan hadde du beregnet den selv?

så ikke svaret ditt før idag [:D]

nei altså jeg tastet inn det som trengtes på BV og fikk en termin, og ga de samme opplysningene til legen min og fikk termin en uke tidligere [8D]

ORIGINAL: knertpåvei

Vi fylte ut mange papirer, så var det blodprøver, ny graviditetstest og en GU. tok til sammen 45 minutter hele undersøkelsen

Jeg har ikke vært enda.. Men jeg er blitt satt opp på en dobbel-time. Det gjorde de visst alltid på mitt legekontor når de hadde med førstegangsmødre å gjøre.. Så jeg regner med at det blir full pakke! [;)] Jeg gleder meg, men syns det er litt lenge til, har ikke fått time før jeg er 11+5. Men shit heller, det er sommer- tiden kommer nok til å fly avsted..! [:D]

hmm, det er vel forskjellig praksis hos alle legekontor antar jeg [8D]

Var hos legen i 45 minutt, ingen GU, siden jeg hadde vært 3 ganger på ul på gynavdelingen før jeg kom til han. Tok 8 glass blod, urinprøve hadde jeg glemt, masse prat og det var det.

Men jeg har verdens hyggeligste lege, og vi visste hva vi skulle snakke om, så det gikk kjapt og greit, hehe!!

Iflg BV-kalkulator så er terminen 09 feb. Første innvendig UL-termin er 07 feb. Legens terminskjema er 10 feb. Så rundt omkring der en plass.

Back
Topp