Ny termin etter tul?

Ja, ser sånn ut i gruppa her. Vet ikke hva som er vanligst?

Med førstemann ble jeg flytta 3 dager tilbake, men endte opp med å føde 23 dager før den nye terminen. Den erfaringen har gjort at jeg ikke legger så stor vekt på termindatoen;)

Aner ikke hva som er vanligst generelt altså, men ser sånn ut her ja :) Skjønner godt at du ikke legger så stor vekt på termindatoen da ja! Blir spennende å se når du føder denne gangen ;) Sist hadde jeg samme termin dato hele veien, på pul, tul og mens termin.

Jeg har samme termin på både tul, mens og eggløsning. Hvis de flytter meg på kul, kommer jeg til å krangle.

Når det kommer til å beregne permisjon så tar nav kun utgangspunkt i terminen fra OUL. Ved en tidlig ul vil man ikke kunne måle hodet eller lårbein, men lengden på fosteret, så derfor kan avvikene bli forskjellige og man blir satt både frem og tilbake. Utgangspunktet for termin vil jo derfor være den som blir satt på OUL og dermed skrives på helsekortet. Ved mine 4 forrige svangerskap ble terminen satt til 1 uke seinere enn menstermin, selv om jeg var helt sikker på at den ikke kunne stemme og alle 4 kom ei uke før terminen som var satt på OUL[emoji15]‍♀️

Er jo også litt spent ift når permisjonen settes fra. Litt mer spesielt siden vi skal ha tvillinger, så jo «tidligere» termin blir, jo mindre mister vi antageligvis. Første mann kom én uke før termindato og det var helt greit. Litt verre hvis man mister 3-4 uker. Men tiden vil vise [emoji4]

Du kan starte permisjon tidligere slik du ikke mister tid dersom du går til det de beregner skal være siste frist du skal få tvillingene, du må ikle ta tre uker før termin...

Jeg ble satt en uke frem på tul i uke 13. Men holder meg til menstermin. Blir spennende hva den skikkelige terminen blir når jeg skal på ul om 2 uker.

Vi ble flyttet 4 uker fram hehe. Vi hadde visst glemt en menstruasjon i mellomtiden eller noe, så på vår ultrtalyd som egentlig skulle være 18 uker var jeg 14 uker på vei XD
Så ny termin gikk fra 12 desember til 16 januar. MYE mer praktisk siden jeg har eksamen i slutten av desember så jeg er strålende fornøyd :smiley-angelic002:)

Aner ikke hva som er vanligst generelt altså, men ser sånn ut her ja :) Skjønner godt at du ikke legger så stor vekt på termindatoen da ja! Blir spennende å se når du føder denne gangen ;) Sist hadde jeg samme termin dato hele veien, på pul, tul og mens termin.
Ja, blir spennende for oss alle:-) Når kom din sist i forhold til termin?

Ble ikke flyttet på tul og på førstemann ble jeg flyttet to dager Ifht mens termin på oul

Terminen man får på TUL stemmer bedre enn den man eventuelt får på oul. Fordi babyene utvikler seg så likt i starten, mens det er større variasjoner jo lenger man kommer. Men der henger Norge etter dessverre, de bryr seg kun om terminen de finner ved oul, som også er veldig sen etter min mening. Selv har jeg fått oul i uke 20!

Jeg beholdt min termin på TUL, vet godt når el var pga temping, så blir jo spennende å se hva de kommer frem til ved oul..

Back
Topp