Ny sofa !

Hocapontas

Elsker forumet
Vi kjøpte vår sofa i 2005, da vi flyttet inn i huset vårt. Allerede nå er den veldig ned-sittet der vi pleier å sitte, og den har også raknet i sømmene flere steder [&:]. Vi klaget dermed på sofaen før jul, og skulle få bytte den inn til en ny. Klarer ikke å bestemme meg [8D]
Den skal være sort/mørk, og det skal være skinn- det er de eneste kravene så langt! Så trenger den ikke være altfor rom-stor, for det er den vi har nå. Veldig god å sitte/ligge i, men det er voldsomt tykke puter i den og tar sånn plass i forhold til selve sitte-plassen liksom!
Også må vi bytte inn sofaen vår i samme butikk som vi kjøpte den i; fagmøbler. Ikke så voldsomt til sortiment der, men har fått noen alternativer på mail...

Vår gamle sofa (gammelt 06 bilde- har det ikke sånn nå! [;)]);

Den jeg liker best- definitivt er denne 'Cobra';

MEN- de skal ikke ta den inn til utstilling (den ligger ikke på siden deres), men vi kan bestille den usett og uprøvd, hvis vi vil [8|]. Frister ikke akkurat det, for vi må også punge ut med det dobbelte av det vår gamle sofa er verd (og som vi får igjen) i tillegg... Kan nesten ikke bare ta en sjangs på å bestille en såpass dyr sofa (20 000 +) uten å hverken ha sett den eller prøvd den ordentlig...
Søren og! For jeg liker virkelig denne- den passer perfekt her hos meg, har en litt 'grov' stil..

Så da står jeg igrunn igjen med denne som alternativ..'Basel';

Men synes den blir for 'rund' og... njaaa, ikke så særlig sikker på den altså!

[8|][8|][8|]

Jeg synes egentlig at begge sofaene var tøffe og se på, men så ikke ut som noen gode brukssofaer..
De så faktisk nesten litt ubehagelige ut...

Ville ihvertfall ikke kjøpr den øverste usett nei..
Er det ingen andre fagmøbler i kjørbar avstand som dere kan se den hos?

Da likte jeg evt bedre den Luxemborg sofaen hos fagmøbler jeg da, så MYE bedre ut og bruke også i tillegg..
Men det er jo min personlige mening da...

Men av de to du har satt opp likte jeg fargen best på den øverste, men ville nok gått for den nederste!

Jo, den var ikke så tullete den du la ut bilde av der- takk for at du tok deg tid til å titte sammen med meg [:)]
Ikke sikkert de sofaene jeg har funnet er gode bruks- sofaer nei.. Har lite peiling på den type sofa, så vi skal iallefall se og prøve den nederste først og fremst før vi evnt. bestemmer oss for den da. Kommer til å putte masse puter i sofaen uansett, så litt mer komfortabel skal den da bli [:D]
Kunne kanskje bare tenkt meg en litt mer moderne sofa denne gangen, enn den 'safe' vi har nå.. kanskje.. *hmm*..

Vi får ikke sett 'Cobra' dessverre, da den ikke er kommet hit til lands enda iflg. fagmøbel mannen vi snakka med (nærmeste butikk ligger ca. 1 times kjøring herfra, og er kanskje ikke den største butikken.. ?!). Rart de ikke tar den inn egentlig, synes jeg- men det er vel kanskje prisen vs den moderne looken som gjør det. Skal folk ha noe moderne, så vil de nok kanskje kjøpe noe billigere- som de kan bytte ut etter en stund uten å 'ruinere' seg på det.. ?!
Ellers ville jeg trodd Cobra ble mer populær enn Basel, sånn utseende messig- men det kommer jo an på øynene som ser. Mulig mine øyne er spesielle.. [:D]

Likte så godt 'føttene' på Cobra [:D] (ikke baaare dem da!)- likte helheten!
Mannen ler bare av meg når jeg snakker om de 'føttene'.. [8|] [:D]

ORIGINAL: ~I am Jeani~

JEg likte best nr 2 [;)]

MEn jeg overtar gjerne den gamle soffan din altså [;)][;)]

Den gamle sofaen går nok rett tilbake til produsent- reklamasjon..[;)] [:)]

Du Marit_mor..... Når du får ny sofa nå, så MÅ du være flink til å støvesuge godt i sømmene....

Den sofa`n du hadde rakner fort i sømmene hvis den ikke støvesuges godt i sømmene med gjenvne mellomrom.

Det sammler seg smuler og små sandkorn i sånne sømmer, og gjør man ikke rent i sømmene ofte nok så ber man om at sofa`n skal gå i stykker...

Syns det er rart du fikk lov å bytte, for hvis en sofa begynner å rakne etter 3 år, så er det skjelden fabrikkfeil, da er det brukerfeil..... Et møbel skal tas vare på og stelles med, akkurat som blomster.

Er også viktig å behandlet skinnet ofte, hvis ike blir det fort veldig slitt og stygt...

Men du er griseheldig som fikk bytta.....

Anyway...var bare noen små tips...Så kan du kanskje få ha neste sofa en stund lenger....

Forresten, det er fult mulig å få andre ben på en sofa enn de som står på..... Og hvis de sier du ikke kan få det på fagmøbler så kan du gå et annet sted å bestille løse....Ikke no prob. Gjort det flere ganger...

ORIGINAL: Kattepus84

Du Marit_mor..... Når du får ny sofa nå, så MÅ du være flink til å støvesuge godt i sømmene....

Den sofa`n du hadde rakner fort i sømmene hvis den ikke støvesuges godt i sømmene med gjenvne mellomrom.

Det sammler seg smuler og små sandkorn i sånne sømmer, og gjør man ikke rent i sømmene ofte nok så ber man om at sofa`n skal gå i stykker...

Syns det er rart du fikk lov å bytte, for hvis en sofa begynner å rakne etter 3 år, så er det skjelden fabrikkfeil, da er det brukerfeil..... Et møbel skal tas vare på og stelles med, akkurat som blomster.

Er også viktig å behandlet skinnet ofte, hvis ike blir det fort veldig slitt og stygt...

Men du er griseheldig som fikk bytta.....

Anyway...var bare noen små tips...Så kan du kanskje få ha neste sofa en stund lenger....

Jeg er faktisk nøye på å støvsuge sofaen min, jeg [;)] Har ikke skitten sofa [;)]

Og sofaen har raknet på fremsiden mellom putene- der går det ikke an at smuler legger seg engang!
Og den har raknet på utsiden under armlenet. Det er også veldig merkelig.

Så jeg (og folk rundt oss, som har sett skadene på den) synes ikke det er så fryktelig rart at vi får bytte, jeg! Og det gjorde hverken forhandleren eller fabrikken heller! Så da skulle vi vel ha vårt på det tørre om at dette ikke er vår feil, tror du ikke ?!

ORIGINAL: RonjaSinMamma

Vi har Basel, kjøpte den for 2-3 år siden. Synes den er grei, men IKKE noe ligge-sofa, funker kun til å sitte i, og skal man i det hele tatt prøve å finne en god "film-stilling" må man ha e del puter og pledd.

Glad vi har en mjuk og god sofa i loftstua [8D]

Tar med et bilde av vår:

Takk for tips [:)]
Veldig usikker på den sofaen altså...

ORIGINAL: Shopoholic

Cobra sofaen har ei venninne av meg og den er faktisk ikke så ubehagelig og sitte i.
Den virker stiv og litt hard på bildet men er egentlig helt midt i mellom myk! [:D]

Åh, har ho ??? Jeg synes den ser ut til å passe så perfekt her !!
Nå ble jeg jo skikkelig gira, da. Tror ikke så mannen blir så blid over entusiasmen min når han kommer hjem da.. han er ikke NOE giret på å bare bestille en sofa usett og uprøvd.
Men jeg tar absolutt med meg videre din mening altså, det er den eneste jeg har fått på veien ang. den sofaen så langt- takk for at du delte [:)]

Er ikke ute etter en skikkelig myk kose-sofa akkurat heller. Må liksom gå an å sitte og drikke kaffe på folkelig vis i den også, uten at noen føler de 'sitter fast' eller føler de ligger liksom... [:)]
Men selvsagt må det gå an å innta 'film stilling' (les; rigge seg til rett ut) i den [;)].
Kan du spørre venninna di litt mer om sofaen? Negativt som positivt! Og, hvor kjøpte ho den?

Denne synes jeg er kjempe fin da, og det er jo ikke sikkert den er så gæli og sitte i,selv har jeg Cuba sofaen(bohus) og den ser heller ikke noe god og sitte i men den er jeg veldig fornøyd med[:)]

ORIGINAL: moskata

Denne synes jeg er kjempe fin da, og det er jo ikke sikkert den er så gæli og sitte i,selv har jeg Cuba sofaen(bohus) og den ser heller ikke noe god og sitte i men den er jeg veldig fornøyd med[:)]

Søstersen har Cuba sofaen, og jeg synes ikke den er ille i det hele tatt jeg- finner fint roen der jeg iallefall [:)]

Vet absolutt ikke noe om sofaene. Cobra var veldig fin, ville bare si at pass deg for bena. Vi har akkurat kjøpt oss ny sofa, for bena på den vi hadde før, stakk litt ut. Og vær eneste gang noen gikk forbi, så slo de tærne i de j..... beina. Må tenke på alt vet du[;)]

ORIGINAL: marlene82

Vet absolutt ikke noe om sofaene. Cobra var veldig fin, ville bare si at pass deg for bena. Vi har akkurat kjøpt oss ny sofa, for bena på den vi hadde før, stakk litt ut. Og vær eneste gang noen gikk forbi, så slo de tærne i de j..... beina. Må tenke på alt vet du[;)]

Uffda.. Skal ha det i tankene [:)]

ORIGINAL: Marit_mor

Cobra sofaen har ei venninne av meg og den er faktisk ikke så ubehagelig og sitte i.
Den virker stiv og litt hard på bildet men er egentlig helt midt i mellom myk! [:D]

Åh, har ho ??? Jeg synes den ser ut til å passe så perfekt her !!
Nå ble jeg jo skikkelig gira, da. Tror ikke så mannen blir så blid over entusiasmen min når han kommer hjem da.. han er ikke NOE giret på å bare bestille en sofa usett og uprøvd.
Men jeg tar absolutt med meg videre din mening altså, det er den eneste jeg har fått på veien ang. den sofaen så langt- takk for at du delte [:)]

Er ikke ute etter en skikkelig myk kose-sofa akkurat heller. Må liksom gå an å sitte og drikke kaffe på folkelig vis i den også, uten at noen føler de 'sitter fast' eller føler de ligger liksom... [:)]
Men selvsagt må det gå an å innta 'film stilling' (les; rigge seg til rett ut) i den [;)].
Kan du spørre venninna di litt mer om sofaen? Negativt som positivt! Og, hvor kjøpte ho den?

Jeg sov over hos henne og det var ikke noe god "sove" sofa for og si det sånn! [:D]
Er ikke noe film sofa, dem brukte den til "fint" egentlig bare. Gjester på besøk og drikke kaffe og slikt ellers satt dem i den oppe og så på film. Vil si det er en god pen sofa men ikke en film sofa [:D]

Ok... da ble jeg litt i tvil her altså. For vi har ikke noe ordentlig stue i tv stua enda.. har store planer for den- men det blir ikke enda!
Mannen gir seg ikke helt på den heller, så spørs om vi ikke blir nødt til å finne en annen uansett.. [8|]

Da har vi fått bestilt ny sofa- endelig!
Sånn passe fornøyd bare, kjenner jeg- men denne likte mannen veldig godt da. Helt ok, for min del- var ikke så mye å velge mellom dessverre. Men vi syntes bare vi måtte få rompa i gir og bare bestemme oss nå [8D]!
Spennende å se hvordan den passer her når vi får den levert om ca. 4 uker..
Skal ikke ha denne versjonen vi altså, vi har bestilt 3+3- i svart skinn med svarte 'bein' (er opprinnelig 'sølv' fargede, noe som ikke passer inn her hos oss).

I dag kommer sofaen vår !! [:D]

(men nå har jeg begynt å sikle på denne... [&:][&:][&:][&:];
)

ORIGINAL: marie og spira

ikke for å blande meg, men klarer ikke la være... da synes jeg den du har bestilt var MYE finere [:D]

Blande seg og blande seg, er glad for alle tilbakemeldinger, jeg [:)] (så sant ting blir sagt på en ordentlig måte, selvsagt)
Har nå motatt sofaen, og er veeeldig usikker på hva jeg synes om den.. Sikkert fin og fancy nok- men fikk ikke sånn 'JA!! [:D][:D][:D]' følelse for at den passer så godt her i MIN (ok, vår da!) stue dessverre... Æsj!
Om sant skal sies så fikk jeg litt latter-kick da jeg rev av plasten.. Litt sånn kina-utgave (les; liten) i forhold til den gamle. Men den var visstnok ganske king size i forhold til normalen skal jeg tro venner og familie, så...

Åh *sukk*, noen blir visst aldri fornøyde... Arghh !!! Og denne skal jeg leve med i x antall år??!
Huffameg. Nei, nå er jeg enig med meg selv; jeg liker den ikke !

Uff så kjedelig at du ikke liker den da..[&:]
Må jo være fornøyd når dere skal ha den i x-antall år som du skriver. Frister vel ikke og bytte igjen heller sikkert :p

ORIGINAL: Siggen*

Uff så kjedelig at du ikke liker den da..[&:]
Må jo være fornøyd når dere skal ha den i x-antall år som du skriver. Frister vel ikke og bytte igjen heller sikkert :p

Hei, der er du vettu :D
Don't like it, så vurderer sterkt en aldri så liten Finn annonse altså [8|] 

Back
Topp