Ny sofa og barn?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Ønsker oss veldig en ny salong ( romslig 2+3)

Vi har en baby i hus som vil bli større og grise mer :p

Noen tips til stoffsofaer med vaskbart trekk eller en lekker skinnsofa?

:)

Sent from my iPhone using BV Forum

hadde ikke kjøpt en dyr iallefall..

Vi kjøpte sofa med sjeselong i vaskbart stoff da eldste var 1 år
..nå har vi to gutter på 4 og 2..og gudene skal vite at det har blitt sølt og vil bli sølt myye mer.

Den blir ganske slitt selv om vi vasker trekkene
Angra på at vi ikke tok en skinnsofa :-P

IKEA har som ikke koster så mye og har vaskbart trekk. Man kan i tillegg kjøpe nytt trekk til de.

Barna trenger vell strengtalt ikke å spise/drikke i sofan? Vi har barnestol fra IKEA vi bruker ved salongbordet i stua om barna skal sitter der og spise..

Vi kjøpte ny for 3år siden når vi kjøpte nytt hus. Mørk stoffsofa med vaskbare trekk. Angrer litt på at vi ikke kjøpte skinn, det er mye lettere å holde rent. Ellers så har de mye salg rundt i butikkene nå, så jeg ville tatt en runde for å se. Store muligheter til å gjøre et kupp :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

vi har ektorp fra ikea. ville ikke hatt noen annen. men nå har vi hvitt trekk... =0 sparer penger til å kjøpe et grått!! det hvite må jeg vaske annenhverdag hvis jeg ikke har tepper i den!!

vi har ektorp fra ikea. ville ikke hatt noen annen. men nå har vi hvitt trekk... =0 sparer penger til å kjøpe et grått!! det hvite må jeg vaske annenhverdag hvis jeg ikke har tepper i den!!

Hadde den sofaen og hvitt trekk før! Brukte klesrulle på den annenhver dag! Den gikk på hue og rævva ut etter 8-9 mnd! :p nå har vi grå vi og! Haha :)

✌️

Hadde den sofaen og hvitt trekk før! Brukte klesrulle på den annenhver dag! Den gikk på hue og rævva ut etter 8-9 mnd! :p nå har vi grå vi og! Haha :)

✌️

ja, vi har hjørnesofa i hvitt!! har hatt den i ca en mnd... og snart nytt trekk, gidder ikke vaske alle putene annenhver uke!

Vi trengte en ny sofa, og bestemte oss for at siden det er baby på vei vil vi ha vaskbart trekk og en sofa som er rimelig, vi vil ikke investere 20 000++++ for noe ne baby gjerne skal gulpe i, grise i osv.

Valget falt på Friday sofa fra Bohus :) 5000kr.

Vi kjøpte ny sofa i vår på salg på møbleringen :) 7000 for en stor hjørnesofa. Er mellom grå med vaskbart trekk. Nå er jentene her 5 og 6,5 år så ikke fult så mye gris lengre, men vi har planer om en til, så gadd ikke bruke for mye penger. Satser på denne holder i 5-7 år så kan vi kjøpe ny flott og dyr sofa! Hehe. Synst ikke det har vært så mye gris etter minste ble 4. Mine får vel å merke ikke spise i sofaen.

Men må barna spise og grise i den da? Her har ingen barn lov til å spise i sofaen og vi har hatt den nå i to år. Ingen flekker enda :)

Eg har længe velat køpa sofa i stoff. Vi har i skin per idag. Men nå med 2 barn under 2 år. Nei då vill eg hellre ha den i skin.

Jeg er oppvokst med at det er greit å spise i sofan, det er kos å sitte der og se barnetve eller en film eller noe med mamma og pappa en lørdagskveld med litt is eller sjokolade.
Noen ganger så ammer man babyen og melkespruten står og de gulper eller barn kan bli brått dårlige og spy, eller de plutselig tisser på seg ved uhell.. greit å ha vaskbart trekk da..

Jeg er oppvokst med at det er greit å spise i sofan, det er kos å sitte der og se barnetve eller en film eller noe med mamma og pappa en lørdagskveld med litt is eller sjokolade.
Noen ganger så ammer man babyen og melkespruten står og de gulper eller barn kan bli brått dårlige og spy, eller de plutselig tisser på seg ved uhell.. greit å ha vaskbart trekk da..

Vi spiser fortsatt foran tven vi ;) Men de voksene spiser i sofaen og barna i sine stoler. Når jeg ammet så dekket jeg bare til sofaen, jeg hadde et barn som gulpet ekstremt :)

Vi spiser fortsatt foran tven vi ;) Men de voksene spiser i sofaen og barna i sine stoler. Når jeg ammet så dekket jeg bare til sofaen, jeg hadde et barn som gulpet ekstremt :)

Ja, alle har jo sine måter å gjøre ting på :)

Kjøpte en stoff fra skeidar men nå angrer jeg da vi ikke kan ta av trekket , skal på skeidar på mandag og kjøper en skinnsofa

Men må barna spise og grise i den da? Her har ingen barn lov til å spise i sofaen og vi har hatt den nå i to år. Ingen flekker enda :)

hvordan klarer dere det?
Ingen barn som spiser eller drikker i sofaen her heller, men den er ikke hvit som den en gang var likevel. Det kommer nok mye skitt fra klær/hender og sånt selv om vi vasker hender som normalt. Kan ikke kreve bad og rene klær før man rører sofaen syns jeg :p

Det er jo forskjell på en hvit og en mørk sofa da.. Her har vi en på 18 mnd som ikke vanligvis får spise i sofaen, men hender jo at han søler drikke eller annet snacks :) Likevell har det aldri blitt flekker.. Ammet også masse i sofaen, så det er sikkert sølt masse morsmelk og gulp her, men det har ikke blitt noen synlige flekker.. Sofaer med vaskbart trekk er som regel ikke så fine, synes jeg :p

hvordan klarer dere det?
Ingen barn som spiser eller drikker i sofaen her heller, men den er ikke hvit som den en gang var likevel. Det kommer nok mye skitt fra klær/hender og sånt selv om vi vasker hender som normalt. Kan ikke kreve bad og rene klær før man rører sofaen syns jeg :p

Nå har ikke vi hvit sofa men lys grå :)
Men vi har ikke noen flekker vi altså, har vært veldig strenge med sofaen vår, for forrige var utrolig stygg :) Men har man skittende klær må de av før man setter seg også :p

Kjøp impregnering til stoff sofa, det hjelper litt:) trekker ikke så mye ned da!
Vi har hatt stoff i 5 år nå, aldri hvert problem! (Med trekk som kan vaskes) og det har skjedd 1!! Gang at vi måtte vaske hele sofaen:) ( og det var ikke barnas feil, rett og slett innflyttings fest, der en venn var uheldig og spydde)

Har også hatt skinn, men der syntes absolutt alt, og skinnet ble stygt for jeg gikk med kluten og tørket ganske ofte) også mye mer klamt og sitte i. Syntes hvertfall jeg:p

Back
Topp