Ny peis :D

Hocapontas

Elsker forumet
Jeiii !! -vi skal få svigers' 'gamle' (5 år +-) peis !!! [:D][:D][:D]

De er ikke fornøyd med den med tanke på utbytte av varmen, så de vil ha ny.
Vi har hatt veldig lyst på en lignende peis, men man kan ikke få alt på en gang- så det prosjektet er (var) satt på vent..
Vi har varmepumpe som hoved varmekilde, så da kan vi bytte ut den gamle røya av en peis/vedovn kombi'en vi har nå til en litt mer moderne, men dog klassisk, peis. Greit å ha tilgang på vedfyring på ekstra kalde dager [:)]

Husker ikke heeelt hvordan den ser ut detaljert, men er veldig lik noe slikt som dette;

Gleeeeder meg [:D][:D][:D]

(men først må svigers finne seg en ny ovn de liker, selvsagt. Så må vi vel gjøre ett eller annet med muren og gulvet i kroken vår når vi skal bytte ut peisen...)

Å så utrolig kjekt da!

Håper det blir bra hos dere og at dere blir fornøyd med varmen av den da[:)][:)]

Kjempe fin- har ein som er veldig lik sjølv..men det er seriøst lite varmeutbytte av den!! Deb blir liksom meir til pynt synst eg- pleie kjøpe bare sånn peiskubber å ha inni, men de blir jo meir or kosen sin del- så år varmepumpa ta seg av varmen;) Har også brukt å ha masse kubbelys inni- blri innmari int et og:)

Så fin!! Heldig du er![:)]
Jeg hadde lyst på en sånn en, men ble denne istedenfor:

Er veldig fornøyd, og den varmer godt![:)]
Håper svigers snart finner seg en ny ovn de liker![;)]

ORIGINAL: Tovvar

Kjempe fin- har ein som er veldig lik sjølv..men det er seriøst lite varmeutbytte av den!! Deb blir liksom meir til pynt synst eg- pleie kjøpe bare sånn peiskubber å ha inni, men de blir jo meir or kosen sin del- så år varmepumpa ta seg av varmen;) Har også brukt å ha masse kubbelys inni- blri innmari int et og:)

Sånn blir det her også!
Vi fyrer kanskje med ved max 1 uke per vinter-sesong, vi da.. Er egentlig ikke kaldt da heller, men deilig med litt ekstra om en er litt tufs selv og sånn. Varmepumpa som er hoved varmekilden vår også, så det blir nok mer som kos/pynt ja.. [:)]
Har mulighet for å lukke dører, sånn at kun stue og kjøkken varmes opp av kun vedfyring- så vi skal neppe fryse ihjel om strømmen går (noe den svææært sjelden gjør her vi bor) [:)]

Liker veldig godt å bruke varmepumpa, for da blir det en jevn varme hele tiden- det blir fort for varmt for oss å fyre med ved, synes det er vanskelig å holde en jevn temp med den type fyring her..

Uansett, ALT er bedre enn den stygge gamle peisen vi har nå [8D]
Og hadde valgt noenlunde det samme om vi skulle hatt ny, som den vi får også (av den grunn at vi ikke bruker mye ved-fyring altså. Ting hadde stilt seg annerledes om vi hadde kun hatt det og da måtte funnet en vedovn med mer varmeutbytte!).
Er ikke så begeistret for det aller siste innen disse varmeovnene/peisene jeg.. jeg liker nok det mer kjedelige/tradisjonelle, jeg [8D]

ORIGINAL: Vibeke83

Så fin!! Heldig du er![:)]
Jeg hadde lyst på en sånn en, men ble denne istedenfor:

Er veldig fornøyd, og den varmer godt![:)]
Håper svigers snart finner seg en ny ovn de liker![;)]

Den var jo også veldig fin [:)]

Håper svigers finner seg ny ovn SNART jeg også... [:D]

Back
Topp