Ny mat vs bajs..?!?

KatrineH

Elsker forumet
Hvordan reagerer deres barn når dere introduserer ny mat..?
Hvis jeg gir ho to t-skjeer med noe ho aldri har spist før så (veldig ofte i hvertfall) kommer de grønne bleiene... Er det vanlig lissom..? Og når de grønne bleiene kommer så blir ho jo sår stakar... [&:] For er sikkert litt sterkere på huden... hvis det ligger på i 5 min lissom, så er ho super rød å nesten nuppete...

Noen som har noe råd om hva jeg bør gjøre i forhold til å introdusere ny mat (tenker mest på middagsglass)..???

dakar lita da. kan desevrre ikke hjelpe deg men grønn bæsj, er ikke det da tegn på galle veske eller tar jeg heøt feil. ? spør hs kanskje om det. olaven her er ikke veldig glad i miidagsglass her så han får et vi spiser hvis det ikke er saltet og krydret selvfølgelig. men poteter og grønnsaker i biter er helt klart en slager her. liker ikke moset bare hvis det er grøt eller frukt. kanskje du kan begynne med kun potet først moset med litt mme?? og så introdusere en og en smak for så å kanskje blande de ?

ORIGINAL: 2.Gangsmamma

dakar lita da. kan desevrre ikke hjelpe deg men grønn bæsj, er ikke det da tegn på galle veske eller tar jeg heøt feil. ? spør hs kanskje om det. olaven her er ikke veldig glad i miidagsglass her så han får et vi spiser hvis det ikke er saltet og krydret selvfølgelig. men poteter og grønnsaker i biter er helt klart en slager her. liker ikke moset bare hvis det er grøt eller frukt. kanskje du kan begynne med kun potet først moset med litt mme?? og så introdusere en og en smak for så å kanskje blande de ?

Ja må vel kanskje begynne enda mer i det små... [&:] Jo det er egentlig et tegn på at det er gallesyre eller no.. kroppen produserer vel mer gallesyre eller no når det er no som er vanskelig å fordøye.. men at mindre enn 2 skjeer skal gjøre så stort utslag... [:(] stakar...

Vet ikke med mat, her reagerer han ikke sånn, men den igjen så nekter han plent å spise noe særlig annet enn grøt enda. Prøver liksom en teskje eller to og så spytter han det ut igjen...

Men hvis hun snuppa di blir fort sår i stumpen kan du prøve å smøre med vaselin. Det danner sånn fettfilm på huden, sånn at det avviser på en måte bæsj som irriterer huden fort. Verdt et forsøk??? Funker som bare det her i allefall!!! [;)]

Hmmm.. Kjenner ikke til det nei! Hør med helsestasjonen

normalt..de må jobbe ekstra med fordøyelsen..og det tar lengre tid..sies at grønn avføring er et tegn på litt vanskelig mage...

kan ikke hjelpe deg så mye men smør med bepathen og vask med medsoft kluter med vann på. det fungerer veldig bra på såre rumper. dette får du tak i på apoteket

å la rumpa få litt luft før du tar på bleia,

Hvilke matvarer er det du gir henne da? Husker lillegull fikk grønne bleier av mange fruktpureer (spesielt eple/mango) når vi først begynte å introdusere mat. Så fant vi noen ting som funket, pærepure, sviske, gulrot, søtpotet, squash blant annet og når vi etter en måned prøvde igjen med eple/mango pure så var magen sterk nok til å tåle det [:)]

Har prøvd både frukter, grønnsaker og vanlige glass.. men stortsett alle er det jo flere ting i så skal prøve å kun holde meg til en ting f.eks potet en uke også fortsette... Temmelig vrien mage det der ass... men alt for snuppa.. ellers får hu spise grøt.. til alle måltidene til ho blir bra.. [;)]

og forresten bet_ så stemmer det veldig her med eple/mango også... da var bleiene grønne lengre enn ellers... skal prøve spesifikt ut de du sa [:)] takk [:)]

Jeg har prøvd det meste på stumpen hennes, men det som funker best er hvis ho har bæsja skylder jeg rumpa i vasken med babyolje, tørker godt og lufter, og smører med silulen sinksalve og vaselin... bepathen funker ikke fort nok desverre men brukt den hvis ho har vært tørr rundt halsen å sånn å da har den vært knall..!!!

inotyol har jeg aldri vært borti.. men hørtes ut som noe med alkohol i..??!? [8|]

Back
Topp