Ny mareritt

RedBushTea

Glad i forumet!
Min testdato var 13. September. Mensen kom dagen før testdato. Jeg tok en test for å være helt sikkert og den var selvfølgelig negativ. Da stoppet jeg progestrone og klexane og trappet ned prednisolon. Mensen kom som vanlig men etter noen dager ble bare spotting som er veldig uvanlig for meg. Den stoppet helt på fredag. Da tenkt jeg at je tar en ny test på lørdag for å være helt sikkert, den var plutselig positivt. Ble veldig usikker og kjøpt flere tester og testet på nytt på søndag, alle var positive. Da gikk vi rett til volvat og der tok jeg en blodprøve. bHCG var 103, veldig lavt for 5 uker. Ringt Hausken på mandag og de ble veldig overrasket også. Tok en ny bHCG på mandag, den ble 199. Gikk til Hausken og tok ul men det er selvfølgelig for tidlig. Men de mistenker EXU, på grunn av blødninger og lav bHCG. jeg tok en ny test i dag men har ikke fått svaret enda. Jeg er så redd og så lei meg. Har ingen symptomer verken vanlig graviditet eller ektopisk. Når man tenker at ting kan ikke blir verre, da skjer det... :(

Uff, forstår godt at dette er vanskelig.. En god grunn til at man f eks ved Riksen alltid tar blodprøve ved testdato uansett om man blør eller ikke. Jeg har jo selv hatt et svangerskap utenfor livmor, så vet godt hvor redd man er.. Hvordan skal du følges opp nå? Får du ultralyd? Viktig å bli operert i tide hvis det er nødvendig. Sender deg en stooor trøsteklem:-) Det positive oppi det hele er at kroppen din kan bli gravid, og husk at jeg lykkes på første forsøk etter operasjon av exu!

Takk! Jeg skal ta noen HCG test fremover og det blir ul om et par uker tror jeg. Jeg fikk beskjed at jeg må ring om jeg får smerter og om det er kraftige smerter, må jeg ringe for ambulanse :-( Det føles om en bombe tikker i kroppen...

Takk! Jeg skal ta noen HCG test fremover og det blir ul om et par uker tror jeg. Jeg fikk beskjed at jeg må ring om jeg får smerter og om det er kraftige smerter, må jeg ringe for ambulanse :-( Det føles om en bombe tikker i kroppen...
Bra du blir fulgt tett opp da. Jeg måtte ringe ambulanse da smertene var veldig sterke. Håper du slipper det og at kroppen heller ordner opp selv. Veldig leit at det ble slik for dere:-( Skjønner at alt bare føles negativt nå, men dette kan være et skritt i riktig retning ift å lykkes med ivf på sikt! Klem

Bra du blir fulgt tett opp da. Jeg måtte ringe ambulanse da smertene var veldig sterke. Håper du slipper det og at kroppen heller ordner opp selv. Veldig leit at det ble slik for dere:-( Skjønner at alt bare føles negativt nå, men dette kan være et skritt i riktig retning ift å lykkes med ivf på sikt! Klem
Takk. Håper virkelig at kroppen ordner opp selv. Ny hcg var 287. Så den stiger fortsatt. Nå ble jeg henvist til sykehuset.

Men spottingen kan vel skyldes progesteronen og blodfortynnende? Jeg blødde/spottet i svangerskapene hvor jeg fikk disse medisinene. Og hvis jeg forstår deg riktig på hcg-en, så stiger den vel slik den skal?

Men spottingen kan vel skyldes progesteronen og blodfortynnende? Jeg blødde/spottet i svangerskapene hvor jeg fikk disse medisinene. Og hvis jeg forstår deg riktig på hcg-en, så stiger den vel slik den skal?
Jeg bruker ikke progestrone nå. Jeg forstått det sånn at hcg bør være mye høyere i uke 5. Men problemet er ikke bare det, jeg hadde mye blødninger som var like sterk som mens. Jeg tror det er det som er grunnen for mistanke om EXU. Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å vente.... :(

Jeg ble også gravid etter første forsøk etter min exu. Hadde aldri trodd jeg skulle bli gravid igjen:-) Så dette skal gå bra for deg:-) Lykketil.

Huff da, dette var veldig leit å lese! Men samtidig bra med positiv test.. Nå må du nesten bare ta tiden til hjelp - skjønner det føles som en umulighet.. Sender deg en stor god klem!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Men du satte inn 2 egg? Den mensen du har hatt, det kan ikke bare være det ene egget som slapp da??

Åååh, håper det ordner seg for dere altså. ❤❤❤

Har selv hatt exu, på mitt første prøverør. Som deg alt for lave verdier, men pga at jeg ikke hadde smerter så slapp jeg unna opperasjon, fikk cellegiftsprøyte som tok knekken på det (ingen bivirkninger). Så det hele gikk greit for seg, men det var en tid mes mye frustrasjon og tanker så ta godt vare på deg selv.
Det som er veldig positivt nå er at du kan bli gravid! :)
Og husk alt håo er ikke ute enda, det er flere her inne som har hatt veldig lave verdier men som har fått et friskt barn. Aå prøv å slapp av å ta en sag av gangen, selv om jeg vet at det ikke er lett!

Har selv hatt exu, på mitt første prøverør. Som deg alt for lave verdier, men pga at jeg ikke hadde smerter så slapp jeg unna opperasjon, fikk cellegiftsprøyte som tok knekken på det (ingen bivirkninger). Så det hele gikk greit for seg, men det var en tid mes mye frustrasjon og tanker så ta godt vare på deg selv.
Det som er veldig positivt nå er at du kan bli gravid! :)
Og husk alt håo er ikke ute enda, det er flere her inne som har hatt veldig lave verdier men som har fått et friskt barn. Aå prøv å slapp av å ta en sag av gangen, selv om jeg vet at det ikke er lett!
Tusen takk for trøstende ord! Ja, det eneste positive er at jeg kan bli gravid og vi tenker at kanskje det var på grunn av prednisolon. Denne ventingen gjøre meg gal og tiden går så sakte.
Måtte du vente lenge etter sprøyten før du begynt med neste forsøk?

Tusen takk for trøstende ord! Ja, det eneste positive er at jeg kan bli gravid og vi tenker at kanskje det var på grunn av prednisolon. Denne ventingen gjøre meg gal og tiden går så sakte.
Måtte du vente lenge etter sprøyten før du begynt med neste forsøk?

Mener man ikke skal bli gravid de første 8 ukene. De satte i gang med lang protokoll på meg etter de 8 ukene, så tre mnd røfflig måtte jeg vente.

Krysser fingrene for at du har en liten en som har kloret seg fast og at hcg verdiene oppfører seg normalt fremover

Hørea ut som at dobblingem din av hcg er bra. Så kan hende at det kun er hcg som har steget sakte i begynnelsen. Krysser fingrene. Ps da jeg stoppet på medikamentene den gangen så sank mine hcg verdier, før de igjen begynte å øke

Hørea ut som at dobblingem din av hcg er bra. Så kan hende at det kun er hcg som har steget sakte i begynnelsen. Krysser fingrene. Ps da jeg stoppet på medikamentene den gangen så sank mine hcg verdier, før de igjen begynte å øke

Vi får se hvordan det blir resultatet av HCG i morgen. Tør ikke å håpe noe spesielt når legen var så skeptisk. Som sagt har ikke noen symptomer, jeg har heller det motsatte. Har veldig lite matlyst, generelt føler uvel, men ikke kvalm. Vekten også går ned. Heldigvis har ingen smerter, men stiv i nedre del av ryggen. Så alt virker veldig rart. Må bare vent å se hva som skjer i løpet av de neste to ukene...

Er inne og sniker litt og håper at det er greit jeg svarer deg :)
I 2004 hadde jeg en exu , ble oppdaget ved en tilfeldighet da jeg ikke var prøver og gikk på p-pillen...
Ble målt HCG som steg veeeeldig sent , men ifølge normalen sa de den gang på KK. Ble innlagt med smerter , de tok UL ,3 forskjellige leger var inne , de lurte på om det var et normalt svangerskap som bare utviklet seg seint... Den gang ble jeg fortalt at det befruktede egget kan ligge i dvale og at HCG nivået ikke hadde en store betydningen bare den økte normalt :)
Til slutt oppdaget de blod i buken så for meg var det nok en exu den gang , men de var veldig i tvil og baserte ikke avgjørelsen kun på HCG måling... Håper alt går bra , masse lykke til :)

Er inne og sniker litt og håper at det er greit jeg svarer deg :)
I 2004 hadde jeg en exu , ble oppdaget ved en tilfeldighet da jeg ikke var prøver og gikk på p-pillen...
Ble målt HCG som steg veeeeldig sent , men ifølge normalen sa de den gang på KK. Ble innlagt med smerter , de tok UL ,3 forskjellige leger var inne , de lurte på om det var et normalt svangerskap som bare utviklet seg seint... Den gang ble jeg fortalt at det befruktede egget kan ligge i dvale og at HCG nivået ikke hadde en store betydningen bare den økte normalt :)
Til slutt oppdaget de blod i buken så for meg var det nok en exu den gang , men de var veldig i tvil og baserte ikke avgjørelsen kun på HCG måling... Håper alt går bra , masse lykke til :)
Godt at det gikk bra med deg og det ble oppdaget! Håper vi finner ut hva som foregår her, jeg er hold på å gå gal.
Viste ikke at egget kan ligge i dvale, godt å vite. :-)

Back
Topp