Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei det hadde ikke slått meg før heller egentlig. Sist kjøpte jeg brukt vogn men hadde som du sier laken og saueskinn i. Men nå er det sommer og kommer muligens ikke til å bruke saueskinn. Skal kjøpe brukt vogn denne gangen også, av folk jeg ikke kjenner. Vurderee å bytte den madrassen. I og med at mini skal sove i vogn og det blir en del mer trilling denne gangen enn sist. Skal ha emmaljunga og regner med det ikke er noe problem å kjøpe ny til den.Vi kjøper også ny madrass, men må innrømme at dette med vogn har jeg ikke tenkt på engang. Men tror vi blir å bruke madrassen som er der fra sist. Brukte jo laken og saueskinn så har jo egentlig aldri kommet noe gulp eller lignende på den.
Nei det hadde ikke slått meg før heller egentlig. Sist kjøpte jeg brukt vogn men hadde som du sier laken og saueskinn i. Men nå er det sommer og kommer muligens ikke til å bruke saueskinn. Skal kjøpe brukt vogn denne gangen også, av folk jeg ikke kjenner. Vurderee å bytte den madrassen. I og med at mini skal sove i vogn og det blir en del mer trilling denne gangen enn sist. Skal ha emmaljunga og regner med det ikke er noe problem å kjøpe ny til den.
På vanlige madrasser frarådes man å bruke å tisselaken, mener det var noe om at hvis barnet mot formodning havnet med fjeset mot madrassen så er det helt tett. Hadde jeg ikke tenkt på i det hele tatt, det var planen min frem til jeg leste dette.Er sikkert ikke så dyrt for en ny madrass? Bare for å føle at man har gjort hva man kan, evt vaske den i maskinen eller bruke tisselaken over? Kaster ut alle tanker jeg har
På vanlige madrasser frarådes man å bruke å tisselaken, mener det var noe om at hvis barnet mot formodning havnet med fjeset mot madrassen så er det helt tett. Hadde jeg ikke tenkt på i det hele tatt, det var planen min frem til jeg leste dette.
Men dette med madrass i vogn har jeg heller ikke tenkt på, regner med at jeg ikke gjør noe med vognen jeg får låne av søster.
Nei ikke sant. Og hvis man kan vaske på over 60 grader som innlegget under her sier og det er nok så er det jo ikke noe problemEr sikkert ikke så dyrt for en ny madrass? Bare for å føle at man har gjort hva man kan, evt vaske den i maskinen eller bruke tisselaken over? Kaster ut alle tanker jeg har
Takk for opplysende innlegg!Noen av vognmadrassene kan jo vaskes i maskin på høy temperatur da, og slik jeg forstår LUB så er 60 grader nok. https://www.lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedød/la-barnet-sove-på-en-fast-og-ren-madrass
De er jo også stort sett så tynne at den faren med at de er godt brukt og har blitt for myke ikke er reell, det gjelder vel heller sengemadrasser.
Vognmadrass som ikke kan vaskes ville jeg kjøpt ny, om den kan vaskes og er hel og virker i orden ville jeg vasket, luftet godt og brukt.
Takk for opplysende innlegg!
Da var det bare hodet mitt som laget ett problem hehe
Ja var det jeg tenkte også. Man ser jo litt inntrykket man generelt får også. Av folkene man kjøper av. Kjøper uansett ikke en møkkete slitt vogn. Men som du sier, bare å bytte ut madrassen om den ser godt brukt ut.Ikke vaskbar vognmadrass fra fremmede ville jeg kastet. Eller om den var skikkelig ekkel. Så kan jo absolutt være lurt å tenke på.Vaskbar, fin vognmadrass ville jeg personlig valgt å bruke.
![]()
Ja var det jeg tenkte også. Man ser jo litt inntrykket man generelt får også. Av folkene man kjøper av. Kjøper uansett ikke en møkkete slitt vogn. Men som du sier, bare å bytte ut madrassen om den ser godt brukt ut.
Absolutt en mulighet for det Ja! Vet jeg hadde saueskinn oppi til vesla. I tillegg til laken.Mange har jo brukt bagdelen kort, og kanskje med saueskinn eller vognpose oppi. Så da er det jo nesten tullete å kaste en *ubrukt* vaskbar madrass tenker jeg. Og helt enig: Ville jo ikke kjøpt en ekkel vogn uansett, så da er nok tilstanden på madrassen litt i samsvar med resten av vognen.![]()
Kommer til å bruke både seng og vogn inkl madrasser etter storesøster. Vasker trekkene på 60 grader, og setter madrassene i -40 fryser et par døgn.
Storesøster verken gulpet eller siklet, og vi hadde ingen uhell eller oppkast verken i seng eller vogn.
Ser ingen grunn til å kjøpe nytt.
Bare pass på at det ikke er tett som et tisselaken, det frarådes med tanke på krybbedød, det var nytt for meg her nå nylig hvertfallDette har eg ikkje tenkt på ein gang hehe... skal bruke madrass beskyttelse på alt( sånn tynn overmadrass ting som er lett og vaske)