Ny jobb?

Lilleimagen

Flørter med forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg signerte 31.08 ny kontrakt på 100% stilling, og føler meg ikke så bra med tanke på at jeg har tre måneder oppsigelse på min nåværende arbeidsplass. Dette betyr at jeg bare får være i ny jobb i ca 4 måneder før jeg skal ut i permisjon.. Min nåværende og nye arbeidsgiver vet ingenting om graviditeten enda. Er det flere som er eller har vært i samme situasjon?

Nesten. Jeg startet i ny jobb 1.august, samme dag som jeg fikk positiv test. Venter med å fortelle det til etter ultralyd i uke 12. Regner med at det går helt fint. En god arbeisgiver vil ha deg i mange år fremover. Da har ikke et års permisjon noe særlig å si.

Samme her, jeg skal på internt intervju imorgen, men kommer ikke til å si noe da. Venter heller til jeg faktisk begynner der. Men det jeg tenker, og som mange sier til meg, de vet at unge damer kan bli borte i forbindelse med permisjoner. Syns 4 måneder er lenge nok på ny arbeidsplass til å ikke ha dårlig samvittighet. Når det er sagt takket jeg forrige uke nei til et intervju på et vikariat der jeg bare kunne ha vært i 3 mnd før jeg hadde blitt borte, og vikariatet var på ett år.

Jeg har også akkurat begynt i ny jobb. Var på intervju og signerte kontrakt før jeg visste jeg var gravid. Jeg har allerede begynt å øve i hodet mitt på hvordan jeg skal fortelle det, og blir litt irritert på meg selv fordi jeg føler en sterk trang til å unnskylde og beklage. Det skal jeg IkKE gjøre! Jeg skal informere om hva som er på gang og ikke unnskylde meg i det hele tatt.:bored:

Jeg signerte 31.08 ny kontrakt på 100% stilling, og føler meg ikke så bra med tanke på at jeg har tre måneder oppsigelse på min nåværende arbeidsplass. Dette betyr at jeg bare får være i ny jobb i ca 4 måneder før jeg skal ut i permisjon.. Min nåværende og nye arbeidsgiver vet ingenting om graviditeten enda. Er det flere som er eller har vært i samme situasjon?
Jeg takket ja til ny jobb i juni . Begynner 1. oktober. Ble gravid neste syklus (juli), har ikke sagt noe til ny arbeidsgiver. Må vel si noe ganske raskt etter jeg har begynt tenker jeg. Syns det er skikkelig ubehagelig, men håper jo det blir mottatt på en ok måte. Er lov å bli gravid. :)

Jeg startet også i ny jobb nå i slutten av juli, og kjenner jeg har dårlig samvittighet for at jeg er gravid og mest sannsynlig ikke kan jobbe så langt ut i graviditeten..Men så var det ikke planlagt, og de forstår nok situasjonen.Men er uansett kjipt når det er en helt ny plass.

Sniker fra januar :) jeg begynte i ny jobb nå i slutten av august og går ut i permisjon 1 januar. Sa det til sjefen før jeg begynte og hun tok det veldig fint:rolleyes: trodde ikke det kom til å klaffe så fort:wacky:

Jeg startet i ny jobb 1.august i år, men er samme instans bare en annen avdeling så har jo hatt samme arbeidsgiver i 14 år! :) Men likevel føles det litt rart å skulle si jeg allerede er gravid. Heldigvis vet mellomlederne på dette stedet om prøverørsprosessen vår i forrige rundt, så håper og tror de vil glede seg med meg når jeg forteller at det gikk på 1-2-3 denne gangen.

Nesten :P startet i ny stilling 20. August. Positiv test 18. August. Kjenner på litt dårlig samvittighet men sånn er det bare.

Back
Topp