Ny jobb og graviditet

Antoine

Blir kjent med forumet
Starter i ny fast jobb i desember. Hva om jeg blir gravid nå tre måneder før jobbstart? Kan de sparke meg da? Hvilke rettigheter har jeg og hvilke har arb.giver?

Kan aldri tro at arbeidsgiver har rett til å sparke deg!!! Det er ikke lov!

Lykke til i ny jobb[:)]

Virker som du KAN dette, maritk!

Kansje du har råd til meg også?

Jeg er 20 uker på vei, og ENDELIG er den jobben jeg har ønska meg utlyst..
Synes bare det er ubehagelig å søke på en jobb når jeg VET at jeg blir borte i et år allerede fra nyttår[8|] Vet du noe om lover/regler for sånne som meg?[8|]

Det er greit at han ikke har lov å sparke deg, men de tre første mng eller 6 første mnd er jo ALLTID prøve tid, blir du gravid så hadde jeg som sjef ikke annsatt deg etter prøve tiden (en sjef må jo "finne" på en annen grunn en fordi du er gravid, for det er jo ikke lov) MEN skal du begynne å jobbe så er du ikke pliktig til å si at du er gravid de første mnd. Hold det hemmlig så lenge som mulig vis sjefen din er en drittsekk (som mine annsatte hadde synes om meg, hehe- nei da jeg er ikke så ille)

Lykke til i hvert fall

jeg begynte i ny fast jobb,, sjefen var kjempe,, men da jeg ble gravid var hun som sendt fra helvete,,,, han var ikke mennesklig,,, ta ingen sjangs,,, fikk sparken jeg så nå har jeg ingen jobb¨å gå til bake til

jeg hadde løyet å ikke fortalt at jeg var gravid da jeg fikk vite det... liksom ja,,, var 2 mnd på vei før jeg visste det selv,, hun har jo ingenting med det å¨gjøre en gang

Back
Topp