ny her :)

Silvestris

Flørter med forumet
Hei alle sammen! [:D]

Da har jeg og min samboer vært inne til samtale ang. prøverørsbehandling - og med ca 4mnd ventetid fra de mottok brevet fra legen min, så starter vi kanskje allerede i slutten av november.
[:-]
Sitter med svært blandede følelser - håp, frykt, glede og redsel - hva er det vi skal igjennom nå

Noen som har vært igjennom dette før som kan gi meg noen gode råd på reisen, eller noen som skal igjennom dette som har lyst til å "gå sammen med meg"?

Store klemmer fra Stine [:)]
(pp 19)

Heihei!!

å velkommen hit[:D]
her vil du få svar på det du måtta lure på, her er en super fantastisk gjeng..
dette er en berg å dal bane, det tror jeg vi alle kan skrive under på..
det er en kjempespennende og nærvepirrende prosess dette her.

vil si lykke til, og ikke gi opp håpet, det blir nok deres tur og en vakker dag. det har jeg tro på[:D]
kan jeg spørre hva som gjør at dere sliter??
spørr i vei du, jeg skal allefall svare så godt jeg kan, og vet alle andre her vil gjøre det samme[:D]
håper det klaffer på første forsøk for dere..[:)]
blir spennende å følge dere på denne reisen[:D]

ÅÅ! Tusen takk for raskt svar, nå ble jeg glad [:D]

De har ikke funnet noen grunn til at vi ikke skulle klare å bli gravide, så jeg håper virkelig bare vi har vært uheldige :)

Normal og fast syklus, hormonprøvene var bra, innvendig ul så veldig bra ut, ok alder (28), normal bmi (57kg, 165cm) røyker ikke og drikker ikke kaffe... Jeg er endelig ferdig som student og har fått meg jobb som jeg trives utmerket i - så ikke noe stress der [;)]

Har ikke tatt laproskopi enda, og legen jeg var på utredning hos sa at de ville ta det om det ikke fungerte med prøverør første gang, men at jeg ikke trengte å få det sjekket før vi startet med prøverør?!?!

Jeg aner egentlig ikke helt hva jeg lurer på... er bare godt å bli kjent med folk som er i samme prosess [;)]

har forresten et lite spørsmål ang. linken til medikamenter og priser.... skal vi putte i oss alt det der!??! *stakkars kroppen min!* 

Jeg trengte heller ikke ta lap før ivf, så det er ikke sånn at man MÅ det[:)]

Ser jo forsåvidt fordelen ved å gjøre det, men var veldig glad jeg slapp jeg da.. hater operasjoner og narkose.. og som hun legen sa, de finner ingenting galt med oss så da prøver vi uten lap[:)]

Lykke til - nå skal det bli deres tur[:D]

Tusen takk [:D]

Noen spørsmål til... hvordan er det ang sex osv når en starter med prøverørsbehandling? Blir det "sex-nekt" eller har det ikke noe å si for uttak av egg osv?
Og hvordan reagerte dere på nesesprayen og sprøytene? Gikk det greit med jobb osv? De fleste på jobben min vet hva jeg skal igjennom, men jeg har ikke veldig lyst til å nevne det for min sjef fordi det kan påvirke mulighetene for videre jobbing (selv om han ikke har lov til å sette meg opp på færre vakter av den grunn så vet jeg at han kommer til å være forsiktig med å sette meg inn i timelista...)

du kan ha sex, er bare etter insett du får sexnekt i 3-4 dager[;)]
med sprayen reagerte jeg med hetetokter og hodepine, det kom ca 1 uke etter opppstart, men avtok helt når jeg begynte på sprøyter. reagerte ingenting på sprøytene,. di fleste som får, tror jeg får av sprayen.
jeg jobba mens jeg gikk på medisiner, men valgte selv å være sykemeldt i rugeperioden, det er jeg ikke denne gang, men denne gang har jeg ikke ivf da..
ORIGINAL: Silves

Tusen takk [:D]

Noen spørsmål til... hvordan er det ang sex osv når en starter med prøverørsbehandling? Blir det "sex-nekt" eller har det ikke noe å si for uttak av egg osv?
Og hvordan reagerte dere på nesesprayen og sprøytene? Gikk det greit med jobb osv? De fleste på jobben min vet hva jeg skal igjennom, men jeg har ikke veldig lyst til å nevne det for min sjef fordi det kan påvirke mulighetene for videre jobbing (selv om han ikke har lov til å sette meg opp på færre vakter av den grunn så vet jeg at han kommer til å være forsiktig med å sette meg inn i timelista...)

At jeg er et hormontroll er min samboer vant til (bipolar). Men om det blir enda værre enn nå... huffda [:-][:D]
Prøver uansett å ta alt med et smil [;)]

Og nå skal jeg krype til køys med et smil rundt munnen fordi dere fantastiske jenter har klart å dra meg opp fra det hullet jeg satt i for et par timer siden [;)]

Sov godt!

ps:
Jeg fikk forresten vitnemålet mitt i går :-D Fantastisk følelse å holde beviset på min mastergrad i hånden!

hei hei og velkommen til oss.

håper at ditt opphold ikke blir så lenge. og at dere blir gravide ganske snart.

vi har prøvd nå i 4 år uten å lykkest, før vi satte igang undersøkelser. da vi fant ut at gubben har lav kvalitet.

vi har vert prøvere på sykehuset snart i 2 år, med vente tid og undersøkelser, jeg er på mitt 3 icsi forsøk. nå har jeg fått satt inn 2 egg som er fryse forsøk.

der jeg tror at vi klarer det med dette forsøket.

du for ha masse lykke til, vi er her for¨å trøste, glede, hjelpe og snakke om erfaringer,

masse klemmer fra meg

Hei og velkommen til oss[:)] Jeg er "oss" enda selv om jeg er gravid[:)]

Det er en fin gjeng her inne og det er bare å spørre underveis, det er da spørsmålene kommer.
Det går bedre enn man tror. Jeg informerte sjefen min, for jeg visste ikke hvordan jeg ville reagere på medisinene. Det ble bare godt mottatt. Jeg var på jobb hele tiden, med unntak av da jeg hadde uttakk / innsett.
Jeg ble et hormontroll av sprayen som du starter med, men ellers gikk det bra. Det er en tung psykisk belastning, det var det jeg syns var verst. Oppturer, nedturer, negativ test og til slutt... blir den positiv[:)]

Bare å spørre underveis!![:)]

Velkommen hit[:D]. Bare supre jenter her så ikke vær redd for å spørre[;)][;)]

ORIGINAL: tkn

Velkommen hit[:D]. Bare supre jenter her så ikke vær redd for å spørre[;)][;)]

Velkommen inn hit! Masse kjekke jenter her som svarar på alle spm du måtte ha som du ser:) Gratulera så masse med mastergrad og masse lykke til med forsøk! Håpar du vert raskare gravid enn meg! [:)]

Det er virkelig noe mystisk med prøverør! Jeg fikk positiv graviditetstest i dag tidlig!!!! Og sjekket igjen i kveld - POSITIV!! [:D][:D][:D] Første gang jeg har positiv test på de 19 månedene vi har prøvd! Krysser fingrene.... ;-)

Store klemmer til dere alle! :)

Hei...jeg er også forholdsvis ny her, men kommet litt lenger i prosessen...vi skal begynne vårt første forsøk rundt 7.-8. oktober (ved neste mens)...så dette er kjempespennende!!

Jeg har to jenter far tidligere forhold, sambo har ingen...ennå....

Lykke til!!!

PS!! Det er kjempekoselig her inne, alle er så snille og helpsomme!!!

Back
Topp