Ny her og veldig kvalm

Vårsøg

Flørter med forumet
Hei hei. :-) Jeg er i uke 8+2 og har termin 28 september. Vi har en datter fra før som blir 6 år.
Jeg er veldig plaget med kvalme og får nesten ikke i meg mat. Kjempe slankekur, ned 4 kilo på 4 uker! ;-)
Har min første legetime på tirsdag og håper på noe kvalmestillende.
Hva gjør dere andre med folat tabletten? Jeg er så kvalm at jeg blir værre av å ta tabletter muligens fordi det ikke er noe mat i magen...

Er foresten en positiv gladjente noe som ikke kommer så godt fram for tiden, men mulig dere treffer på henne etter uke 12! :-P

Det høres ikke kjekt ut - men gratulerer med en liten en på vei! Jeg prøver å spise hver gang jeg ikke er uggen. Hva med å ta folat samtidig med mat (de gangene du får i deg litt) så slipper du å ta den på tom mage? Lykke til!

Jeg fikk postafen, og jeg er lite kvalm om dagene og fikk bedre matlyst når jeg fikk de :) det er reisesyketabletter og kan kjøpes reseptfritt (25 stk i pk) på apoteket, men det lønner seg å få på resept mtp pris, da de pakkene inneholder 100stk:)

Hei! Jeg fikk kvalmestillende hos legen som ikke hjalp. Så mørkt på det hele, huff, så fælt det var å ligge der. Men så! Ble det bedre! Håper den dagen snart kommer for deg. Så blir du litt mer deg selv igjen også :)

Jeg var bare kvalm en ukes tid, men skjønte da at det var mye pga vitaminer og folat som jeg tok om morgenen på tom mage. Begynte å ta de på kveld, etter middag. Ellers har jeg ingen kjempetips.. Jeg spiste mye mariekjeks, drakk farris og eplejuice og spiste oppskåret eple! De tingene hjalp for meg :-) God bedring!

Høres ut som meg med forrige... kastet opp så fort jeg fikk noe i meg, ikke en slurk vann holdt seg nede engang...gikk ned mindre enn deg, men var veldig tynn fra før så hadde nesten ingenting å ta av så i uke 8 var jeg innlagt og fikk næring intravenøst...veldig kvalm og dårlig denne gangen også, men bare brekk meg mest...
etter at æ hadde fått næring intravenøst så gikk d litt bedre, klarte å få litt i meg...sjøl om d meste kom i retur enda...

Beste tipset æ kan gi e at du får deg frokost på senga, d hjalp godt å få litt i kroppen før æ begynte å røre på meg...så forrige gang fikk æ frokost på senga i ca 3 mnd og denne gangen er vi vel på 3.uka med d nå...
og spis veldig små mengder om gangen, og salt funker bra her ;)

Tusen takk allesammen. :-) Jeg fikk prostafen og gaviscon hos legen. 1 tablett tok jeg i to tiden og hadde bittelitt effekt! :-D skal øke til 3 tabletter.
gaviscon syns jeg hjalp litt også, ikke denne sure magesyren heletiden.
hadde gått ned ett kilo til så tilsammen 5 kilo nå. gjør ikke så mye for jeg har fortsatt 5 kilo i overvekt.
Legen ville ha meg tilbake om det ikke ble bedre med kvalmen.
krysser fingrene hær!

Jeg var bare kvalm en ukes tid, men skjønte da at det var mye pga vitaminer og folat som jeg tok om morgenen på tom mage. Begynte å ta de på kveld, etter middag. Ellers har jeg ingen kjempetips.. Jeg spiste mye mariekjeks, drakk farris og eplejuice og spiste oppskåret eple! De tingene hjalp for meg :-) God bedring!

Samme som meg - har kastet opp en gang, men trolig fordi jeg tok piller på tom mage. Så har startet med å sørge for at kroppen har næring fra jeg står opp og tar pillene på kvelden etter dagens siste måltid.
Har derfor kun vært den ene dagen jeg har kastet opp og vært i fin form ellers...

Nå går det mye bedre. :-D Prostafen tar kvalmen ganske godt. Bruker to tabletter i døgnet. Er noe kvalm hvis mye aktivitet eller mye lukter, men nå kan jeg spise litt! :happy

Var kjempe kvalm frem til uke 9,10 har gitt seg nå, men kommer snikende når jeg er sliten og trøtt-((

Back
Topp