Ny HCG el TUL

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Hei på dere, jeg skal jo egentlig ta ny HCG i morgen for å sjekke stigning siden de ikke var fornøyde med tallet fra torsdag. Men, jeg gruer meg så sykt mye at jeg nesten er fristet til å vente til TUL den 23. Hva ville dere gjort? Har vondt i magen med tanke på HCG, men samtidig får en vel en god pekepinn på ståa? Er 5+0

Hei på dere, jeg skal jo egentlig ta ny HCG i morgen for å sjekke stigning siden de ikke var fornøyde med tallet fra torsdag. Men, jeg gruer meg så sykt mye at jeg nesten er fristet til å vente til TUL den 23. Hva ville dere gjort? Har vondt i magen med tanke på HCG, men samtidig får en vel en god pekepinn på ståa? Er 5+0

Vanskelig.
HVIS det nå har gått galt, hva blir «enklest» for deg? Å få en pekepinn på en blodprøve, slik at du er litt forberedt, eller å vente til ultralyd?

Jeg har bevisst valgt å unngå hcg. Jeg vil heller se på TUL som jeg føler er «sikrere».
Er redd, for hvis hcg er dårlig kommer jeg bare til å føle meg elendig og likevel dra på TUL.

Nå er det ingenting som tilsier at noe skal være galt hos meg, men jeg mistet sist o 9+4 og er derfor ekstra nervøs.

Vanskelig.
HVIS det nå har gått galt, hva blir «enklest» for deg? Å få en pekepinn på en blodprøve, slik at du er litt forberedt, eller å vente til ultralyd?

Jeg har bevisst valgt å unngå hcg. Jeg vil heller se på TUL som jeg føler er «sikrere».
Er redd, for hvis hcg er dårlig kommer jeg bare til å føle meg elendig og likevel dra på TUL.

Nå er det ingenting som tilsier at noe skal være galt hos meg, men jeg mistet sist o 9+4 og er derfor ekstra nervøs.

Jeg tok ny HCG i går og skulle få svaret i dag. Et av de verste døgnene ever! Sykepleier ringte litt over 09 for å si at jeg bare kunne ta det med ro og alt så strålende ut[emoji2] Jeg ble fortalt av legen i går at forskjellige laboratorier bruker forskjellig nummer og referanser (noe som er helt idiotisk tenker jeg) på HCG. Dette forklarte hvordan Oslo ga meg resultat på 31000 når jeg var 5+4 i første svangerskap. I henhold til SUS sine referanser er jeg 6+, men iht mens er jeg 5+2. Skal bli interessant å se på TUL neste tirsdag[emoji5]

Ble tilbudt ny HCG måling og jeg takket pent nei. Hold deg unna HCG sier jeg bare!

Det varierer jo fra person til person hva man trives med da. For min del har jeg hatt så mange aborter, noen faktisk oppdaget ved blodprøver, at det kan være en trygghet inntil det er noe å se på TUL.
Det er vrient å datere et svangerskap utifra hcg-verdi da det er så individuelt og forskjellig mellom svangerskap hvordan produksjonen er. Det er stigningen og doblingstiden som kan gi en indikasjon, men som likevel ikke kan gi noen garanti på noen måte.

Lykke til på TUL!

Back
Topp