Ny graviditet

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Augustlykke 2022 ❤️
Hei alle flotte juli-mammaer!

Er det flere her som venter nytt barn igjen?

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid på nytt, og er helt i sjokk! Mtp. min historikk og alder så er jeg ganske nøktern, men det er helt sjukt å bli gravid første PP vi tenkte at "vi lar det stå til og ser hvordan det går", jeg regnet jo med at dette ville ta tid. Vi brukte 2,5 år på å bli gravide med datter.

Om noen her inne er gravide igjen, ammer dere fremdeles?
 
koselig! Gratulerer sååå mye med lille i magen! :Heartred
Jeg er ikke gravid igjen, men planen er prøving på nummer to nå i sommer. Ammer fremdeles masse! :angelic: Gjerne 5 ganger på dagtid, og hyppig på natt også. Så det kjenner jeg kan bli spennende. Spent på å se om det er flere juli2022-mammaer som venter en til. :love017
 
koselig! Gratulerer sååå mye med lille i magen! :Heartred
Jeg er ikke gravid igjen, men planen er prøving på nummer to nå i sommer. Ammer fremdeles masse! :angelic: Gjerne 5 ganger på dagtid, og hyppig på natt også. Så det kjenner jeg kan bli spennende. Spent på å se om det er flere juli2022-mammaer som venter en til. :love017
Tusen takk! :Heartpink Veldig spent på om dette er terminspire. Vi skulle egentlig vente med å prøve til sommeren, men mannen var klar allerede, så da tenkte vi at jaja skjer det, så skjer det, og så ble vi gravide på første forsøk:hilarious: Ammer også ca 5 ganger totalt på dagen og kanskjer hver tredje time eller oftere på natt (litt lei av det, og tenker på hvordan få til færre nattamminger, men lettere tenkt enn gjort haha ...). Blir spennende til sommeren nå:hello2:love7
 
Gratulerer, så spennende:happy: Kanskje du ble lettere gravid nå siden du alt har fått ett barn, ofte er det slik. Håper alt går bra for dere.
Jeg er ikke gravid, men vi tenker kanskje å prøve igjen til høsten med nr 3:hilarious:
Tusen takk :Heartred Kanskje det? Den har ikke sittet på første forsøk før hehe så gjenstår å se om det blir terminspire. Kjenner på skrekkblandet fryd i så fall, men en liten en er hjertelig velkommen:Heartred Det blir spennende til høsten hvis dere hiver dere rundt med prøving på tredje barnet:hello2:love7
 
Gratulerer:Heartred Jeg er gravid igjen, termin i november. Er 15+4 og fant det ut for 2 uker siden. VAr ikke planlagt.. :happy: ammer mye på natt..
Å, gratulerer til deg også! :Heartred Du slapp unna hele 1.trimester før du fant det ut :woot: Det kjenner jeg at jeg gjerne skulle opplevd selv, men det er sånn når man planlegger, det blir gjerne testing lenge før mensen er venta.

Litt godt å høre at flere ammer en del på natt. Hører om så mange med barn som sover hele natta igjennom, men det gjør ikke vår for å si det sånn ...
 
Takk. Hehe, ja. Jeg har vært den del trøtt, men hvilken småbarnsmor er ikke deto_O ja, jeg ser den. Neinei, også har min maange oppvåkninger på kveld, og han bruker laaang tid på å sovne for kvelden. Så du er absolutt ikke alene om det. Det løser seg nok etter hvert:Heartred jeg orker nok ikke å amme begge to samtidig, så blir nok å avvenne når han fyller året, slik at jeg får litt pause før neste baby.
 
Takk. Hehe, ja. Jeg har vært den del trøtt, men hvilken småbarnsmor er ikke deto_O ja, jeg ser den. Neinei, også har min maange oppvåkninger på kveld, og han bruker laaang tid på å sovne for kvelden. Så du er absolutt ikke alene om det. Det løser seg nok etter hvert:Heartred jeg orker nok ikke å amme begge to samtidig, så blir nok å avvenne når han fyller året, slik at jeg får litt pause før neste baby.
Nei, den trøttheten ... o_O Innimellom sover jeg når datter sover for å hente meg inn litt, samtidig som nettene med amming er blitt en vane. Er mange måneder siden jeg sov 4 timer sammenhengende :hilarious: Jeg prøver å motivere meg med at det blir bedre ... Og hvis dette svangerskapet skulle gå bra, så vet jeg at de sover mye den første tiden. Det var ikke nyfødttiden som var mest utfordrende hos oss i alle fall. Månedene 7-9 er de tøffeste jeg har stått i så langt.

Tenker egentlig det samme som deg ang. avvenning, men får se da. Er 4+4 i dag, så er jo veldig kort på vei ennå.
 
Hei alle flotte juli-mammaer!

Er det flere her som venter nytt barn igjen?

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid på nytt, og er helt i sjokk! Mtp. min historikk og alder så er jeg ganske nøktern, men det er helt sjukt å bli gravid første PP vi tenkte at "vi lar det stå til og ser hvordan det går", jeg regnet jo med at dette ville ta tid. Vi brukte 2,5 år på å bli gravide med datter.

Om noen her inne er gravide igjen, ammer dere fremdeles?
Hurra!!! :happy093

Gratulerer så mye!!

Nei, jeg er ikke gravid igjen. Jeg har fortsatt store problemer med ryggen etter KS'et, og ikke fått mensen tilbake enda(!!). Ikke har vi plass heller :hilarious:
 
Hurra!!! :happy093

Gratulerer så mye!!

Nei, jeg er ikke gravid igjen. Jeg har fortsatt store problemer med ryggen etter KS'et, og ikke fått mensen tilbake enda(!!). Ikke har vi plass heller :hilarious:
Tusen takk! :Heartred Denne uken blir spennende ifht indikasjon på om det kan gå, eller blir en tidlig SA ...

Så kjedelig at du har så store problemer med ryggen! Går du til behandling? Jeg hadde også KS, men det har gått seg til, vært øm i mageområdet lenge, men det har også gått over nå. Og arret har begynt å blekne litt, men jeg føler det er veldig ferskt ennå ...
 
Tusen takk! :Heartred Denne uken blir spennende ifht indikasjon på om det kan gå, eller blir en tidlig SA ...

Så kjedelig at du har så store problemer med ryggen! Går du til behandling? Jeg hadde også KS, men det har gått seg til, vært øm i mageområdet lenge, men det har også gått over nå. Og arret har begynt å blekne litt, men jeg føler det er veldig ferskt ennå ...
Jeg hadde behandling med Naproxen 2 uker tidligere i vår, etter at jeg plutselig ikke kunne bevege meg noe særlig. Har også noen øvelser jeg var flink å gjøre i flere uker. Da ble jeg så og si bra, men så kom det snikende tilbake. Hatt de mer signifikante smertene siden jeg begynte bruke kroppen igjen etter KS. Tror det er muskulær svikt, men begynner bli litt smått bekymret for at det kan være mer alvorlig. Sendte E-konsultasjon til legen min i går hvor jeg spør om jeg bør sjekkes videre eller omj eg bare må ta tiden til hjelp. Jeg har også friskt i minnet at bedøvelsen skled ut til siden før snittet, og lurer på om noe gikk galt da.

Svangerskap nå føles rett og slett ikke kroppslig mulig.
 
Jeg hadde behandling med Naproxen 2 uker tidligere i vår, etter at jeg plutselig ikke kunne bevege meg noe særlig. Har også noen øvelser jeg var flink å gjøre i flere uker. Da ble jeg så og si bra, men så kom det snikende tilbake. Hatt de mer signifikante smertene siden jeg begynte bruke kroppen igjen etter KS. Tror det er muskulær svikt, men begynner bli litt smått bekymret for at det kan være mer alvorlig. Sendte E-konsultasjon til legen min i går hvor jeg spør om jeg bør sjekkes videre eller omj eg bare må ta tiden til hjelp. Jeg har også friskt i minnet at bedøvelsen skled ut til siden før snittet, og lurer på om noe gikk galt da.

Svangerskap nå føles rett og slett ikke kroppslig mulig.
Full forståelse for at det er utenkelig med barn nå! Håper du får hjelp/videre sjekk nå, og at de finner ut av hva som gjør at du plages sånn :Heartred Har lest om noen som har plager som følger av krøll med bedøvelsen. Det må i alle fall undersøkes.
 
Nei, den trøttheten ... o_O Innimellom sover jeg når datter sover for å hente meg inn litt, samtidig som nettene med amming er blitt en vane. Er mange måneder siden jeg sov 4 timer sammenhengende :hilarious: Jeg prøver å motivere meg med at det blir bedre ... Og hvis dette svangerskapet skulle gå bra, så vet jeg at de sover mye den første tiden. Det var ikke nyfødttiden som var mest utfordrende hos oss i alle fall. Månedene 7-9 er de tøffeste jeg har stått i så langt.

Tenker egentlig det samme som deg ang. avvenning, men får se da. Er 4+4 i dag, så er jo veldig kort på vei ennå.
Ja, den trøttheten er helt grusom.. det går seg nok til :Heartred
 
Gratulerer så masse! :D :Heartred For en herlig overraskelse! Krysser fingrene for at dette blir en terminspire ;) Vi har veldig lyst på nr 2 i løpet av 2024 så vi begynner prøvingen nå til sommeren. Jeg ammer ca 3 ganger på dagtid og alt fra 0-4 ganger på natt (mer på natt nå pga 4 tenner på vei...:hilarious:) Tenker å smått trappe ned etter hun fyller 1 år. Jeg har fremdeles ikke fått mens så jeg er litt spent på hvordan dette vil gå.
 
Gratulerer så masse! :D :Heartred For en herlig overraskelse! Krysser fingrene for at dette blir en terminspire ;) Vi har veldig lyst på nr 2 i løpet av 2024 så vi begynner prøvingen nå til sommeren. Jeg ammer ca 3 ganger på dagtid og alt fra 0-4 ganger på natt (mer på natt nå pga 4 tenner på vei...:hilarious:) Tenker å smått trappe ned etter hun fyller 1 år. Jeg har fremdeles ikke fått mens så jeg er litt spent på hvordan dette vil gå.
Tusen takk :Heartred Foreløpig ser det ut til å gå rette veien:smiley-angelic001 Så spennende med ny prøving snart! Og når mensen kommer, ikke bare å time med mindre man får hjelp til å sette den i gang. Her kom den på slaget 6 mnd etter fødsel, og hadde 3 mens før jeg ble gravid. Laaaange, ustabile syklus, så er nok kortere på vei enn appene sier ifht menstermin:angelic:

Har din mange tenner? Her har tann 8 kommet frem, men i perioder har det vært heftig med amming på nettene i den forbindelse. Men er fortsatt ca 3 runder hver natt …

Lykke til :Heartred
 
Hei alle flotte juli-mammaer!

Er det flere her som venter nytt barn igjen?

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid på nytt, og er helt i sjokk! Mtp. min historikk og alder så er jeg ganske nøktern, men det er helt sjukt å bli gravid første PP vi tenkte at "vi lar det stå til og ser hvordan det går", jeg regnet jo med at dette ville ta tid. Vi brukte 2,5 år på å bli gravide med datter.

Om noen her inne er gravide igjen, ammer dere fremdeles?
Gratulerer! Her er det ingenting på gang enda, kanskje etter jul, vi får se.

Håper det går like kjapt som hos dere om vi skal ha 1 til. Vi brukte litt over 1 år på å bli gravid, men til gjengjeld fikk vi tvillinger
 
Gratulerer! Her er det ingenting på gang enda, kanskje etter jul, vi får se.

Håper det går like kjapt som hos dere om vi skal ha 1 til. Vi brukte litt over 1 år på å bli gravid, men til gjengjeld fikk vi tvillinger
Takk :love7

Ja, tenk tvillinger! Tror jeg hadde besvimt hvis det hadde skjedd oss nå (blir spennende med tul etter hvert) :hilarious: Hvordan har det gått til nå? Var det tyngre eller lettere enn du tenkte/fryktet? :Heartred
Det blir spennende med ny prøving etter hvert. Håper også dere slipper å måtte prøve lenge. Har hørt rykter om at man lettere blir gravid igjen, men ikke egentlig trodd på det, før nå :hilarious::hilarious::Heartred
 
Back
Topp