Ny-gravide...

Lehcar

Elsker forumet
Når tenker dere å ta den første legekontrollen, eller har dere allerede vært?

Har dere symptomer på at dere er gravide?

Selv har vi tenkt til å vente til jeg er 9 uker på vei.
Vil da samtidig få tatt en UL. Er ikke så mye å se da, men får iallefall se hjertet slå.
Ser fram til det!

Jeg fikk symptomer på graviditeten allerede èn uke etter EL.
Symptomene var kvalme, tretthet og at humøret mitt gikk stokk over stein[:D]
(Stakkars mann, han skjønte ingenting...)
Så fire uker etter siste mens, fikk jeg bekreftet det jeg egentlig allerede viste.
Var gravid igjen, og jubelen sto i taket!

Blir spennende å bli bedre kjent med dere ny-gravide framover!

Lykke til med lille-spira deres!

Med vennlig hilsen
Lehcar

Har også fått time i uke 9, de mente det var vanlig og passende på legekontoret, og det passa bra for meg.. Fant ut at jeg var gravid på nyttårsaften, og da testa jeg bare fordi jeg hadde hatt spysjuka og følte meg ikke helt frisk selv om jeg var slutta og spy. I tillegg var det jo en viss sjanse for at det kom til å bli servert alkohol i løpet av kvelden så jeg tenkte som så at dersom testen slo ut kunne jeg jo bevisst holde meg unna i alle fall. Hadde aldri trodd den skulle vise to streker da[8|] Det kom faktisk som en overraskelse.. en gledelig en da[:)]

Hallo!
Gratulerer så masse.

JEg er utrolig øm i brystene, og veldig var på lukter.
Var ute og fløy forrige uke, og det var ikke noen morsom opplevelsene med alle de ulike parfyme luktene ombord.
Jeg har pco (syster på eggstokkene) så jeg var hos lege allerede i uke 6, og på gu i går. Det var helt sprøtt å ha innvendig ultralyd, og se en liten sort prikk, som var babyen , og et hjerte som dunket og slo som bare det.

Følert meg mer gravid i dag etter at jeg fikk se at det var noe der med egne øyne i går.

Heisann!

Jeg skal til legen når jeg er ni uker på vei. Tenkte det er lurt å vente til det har gått åtte uker, så føler en seg litt sikrer på at det skal gå bra. Det er vel ikke så mye legen kan se på det tidspunktet, men det blir jo litt spennende.

Når det gjelder symptomer så tror jeg at jeg fikk ømme bryster bare fem dager befruktning, kan det stemme? Har fått de puppene, føler meg nesten som en glamour modell og har allerede måtte gå opp en BH størrelse. Er det flere som har det slik?
Er også veldig trøtt, blir fort sliten og må hvile en del. Blir akutt sulten og hvis jeg ikke spiser da, blir jeg litt klein, men ingen spying heldigvis.
Innbiller meg at humøret mitt er relativt stabilt, men er ikke sikker på at mannen min mener det samme. Tror han synes jeg er litt uberegnelig......

Spennende å høre hvordan dere har dere!

Høne

Jeg var hos legen første gang 5 uker på vei. Skal tilbake neste uke, for han rakk ikke alt forrige gang. Men etter det tror jeg ikke jeg skal noe før jordmor 01.03.06.

Hadde oftere kontroller i det forrige svangerskapet mitt, men nå er jo det snart 9 år siden da.. [:D]

Mine symptomer.. Hehe, jeg dro på legevakte på nyttårsaften, for da hadde jeg vært svimmel i 5 døgn. Det var dag 28 i syklussen min, og forrige sykluss var på 37 dager, så jeg tenkte ikke at jeg var gravid. Men fikk positiv grav.test den dagen. Ellers begynte jeg å få ømme bryster i helgen som var. Er fortsatt svimmel og små kvalm, men kaster ikke opp. Ellers har jeg begynt å få bekkenløsning [&:] Ganske tidlig, men sånn var det sist og.. Men, det er utrolig hvor mye man kan leve med så lenge man vet det kommer noe godt ut av det.. [;)]

Hallo Girls!
Moro å høre hvordan dere har det og hva dere tenker alle sammen! [:)] Håper det blir masse mer av det fremover! Godt å ha et sted der man kan møte likesinnede!

Jeg har bestilt time hos jordmor i uke 7 jeg da - for jeg er bittilittigranne usikker på om jeg kan ha kommet lenger enn jeg tror. Det er vel ikke så mye som skjer hos en jordmor i uke 7 tenker jeg (noen som har noen ide?) men jeg har litt legeskrekk og har ikke så lyst til å gå til legen.. Kanskje dumt av meg? Hva tror dere?? Utrolig så usikker man blir på alt mulig rart..

Er så vanvittig trøtt... Litt kvalm - og litt halsbrann (tror jeg - noe er det i alle fall) men blir det ikke verre enn dette så skal jeg ikke klage så mye.. [:)] Lå våken endel i natt med vondt i magen - tror det var mer bekymring som holdt meg våken enn smerte - for det var nok ikke så ille. Litt plaget med vondt i hodet og - men ikke så ille at jeg ikke får gjort ting heldigvis. Er på jobb om dagen - det går bra - men når jeg kommer hjem sovner jeg på sofaen i løpet av null-komma-svisj... Trenger vel hvile da! [:)]

Gleder meg til å fortsette denne flotte "reisen" sammen med dere!

Hei..

Da jeg var gravid forrige gang, nesten 9 år siden, var jeg bare hos jordmor. Da gikk jeg på et sted som het svangerskapomsorgen. Veldig bra. Da jeg var hos legen i forrige uke, gjorde han det samme som første gang jeg var hos jordmor i forrige svangerslap. Så jeg tror ikke det spiller noen rolle om man går til jordmor eller lege.. [:)]

Så spennende å høre deres opplevelser med å være "fersk" gravid.
Jeg sluker alle historiene, og koser meg like mye med å lese nye når de kommer inn.
Kjempemorro!

6 dager etter EL begynte faktisk samboer å se det på puppene mine [;)] Det var faktisk på bursdagen min [:D] Dagen etter begynte jeg så vidt å kjenne kvalmen og enda noen dager senere begynte jeg å kjenne trøttheten. Jeg skal på helsestasjonen og ha første kontroll når jeg er 9+1 [:)] Gleder meg

Hei, Twini!

Kanskje vi ligger vegg-i-vegg og gauler den 20. september?

[;)]

Jeg har ikke ringt legen enda. Drøyer det i alle fall et par uker.

Jeg hadde så mye annet i hodet mellom julaften (da lilleklump ble unnfanget) og den dagen jeg skulle hatt mens, at jeg rent glemte å følge med! Så jeg testet ikke før to dager over tiden. Nå når jeg vet jeg er gravid, kjenner jeg selvsagt alskens symptomer [:D] - alt fra tretthet til småkvalme og tyngdefølelse i brystene. Har også mensmurringer og stikkinger. Føler meg også konstant sulten - bortsett fra om morgenen. Er ikke noe utpreget frokostmenneske.

hei hei[:)

Godt å høre at det er flere med kraftig menssmerter. Blir litt bekymret når jeg har det,men ble mye roligere nå[:D] Jeg er 5+2 uker på vei,har en sønn på 13 år fra før så jeg føler meg nesten som førstegangsfødende gjen[;)] Har første time til doktor når jeg er i uke 8 og jordmor er ikke før uke 15.
Jeg er ikke så mye kvalm enda,bare litt på ettermiddagen...........heldigvis. Men den kommer vel for fullt snart tenker jeg. Ellers veldig ømme bryster,hodepine.veeeeeeldig trøtt og de symptomene som er vanlige nå[;)] Gleder oss masse til det nye vidunderet kommer[:D][:D]
Lykke til alle sammen[:D]

Har fått vondt i magen og blir litt nervøs... Ang tegnene mine... Har overhode ikke ømme bryster og ikke vokser de heller.. Var litt ømme for to uker siden.. det varte ca en uke.. Dette bruker å skje forran hver mens også derfor blir jeg nå veeeeldig usikker på om det skal gå galt denne gangen også.. Har ivertfall tatt to tester og begge var positive. Foreløbig...

Kjempe kjiipt å lese om alle som kan skryte av store pupper som bare er sååååå vonde osv.. når eneste tegnet mitt er 2 pos tester (og fryktelig vondt i korsryggen..) Sist var jeg lenger på vei da jeg fant ut at jeg var gravid.. ca 6 uker.. og følte meg derfor veldig trygg på at mensen ikke skulle dukke opp. Nesten for tidlig å teste på IKM. Vente tiden blir så fryktelig lang..

Jeg har ikke bestillt noen lege time enda, men skal få gjort det til uken.
Vil ha time så tidlig som mulig pga tett oppfølging siden jeg ahr mistet 2 ganger før og mistet sist.
Skal vel også på UL ganske fort.
Jeg er 6 uker nå (jadda, dette drev vi med i julen [8D] )

Jeg er kvalm, men kaster ikke opp med mindre jeg anstrenger meg veldig. Tok ikke testen før idag pga antall uker siden MA men jeg har jo visst en stund at jeg var gravid uansett.
klassiske tegn her: Hodepine, svimmel, kvalm/brekninger, pupper så ømme at om noen kommer nær så hyler jeg, pupper som vokser, oppblåst mage osv. Ja også for å ikke glemme trøttheten da [:o]

Oh..... måtte nå bare denne spiren klore seg fast og bli der til september !

Jeg har ikke ringt noen lege ennå - tenkte jeg kunne vente litt med å bestille time...

Har hatt ømme bryster (veldig ømme!) de siste to ukene, og mye hodepine (har normalt ikke hodepine). Har ikke merket noen kvalme, så jeg håper jeg skal slippe det. Nå er jeg trøtt - tror jeg skal gå og ta et varmt bad[:D]

Jeg har testet pos i dag. Har termin 25 sept. Jeg har ikke merket noe enda, bortsett fra at jeg er trøtt. Så jeg og nurket mitt har " sovet frokost" hver dag denne uken. Har stått opp ved 8 tiden og lagt oss igjen halv ti og sovet til halv elleve elleve. Så godt at jenta mi finner seg i sånt. Hun elsker å kosesove sammen med mammaen sin da...

Har ikke ringt til lege enda, jeg har vært så adrenalin høy i hele dag, så jeg hadde nok ikke klart å slå nr. på telefonen. Jeg ringer på legekontoret på mandag, slik at jeg får søkt tidlig på sykehus, for jeg vil ikke på sykehuset jeg hører til..

Ringte til legen samme dag som jeg fikk to blå streker, jeg skal gå ett risikosvangerskap da jeg har diabetes så jeg må få sendt papirene mine til sentralsykehuset sånn at jeg får kontrollene der. Får ikke lov å føde her jeg bor.
Så jeg venter på legetime i posten, siden legen min ikke var inne den dagen at jeg fikk pratet med henne.
Jeg hadde mistanke i en uke før jeg forventet mens, har ømme bryster, stikking i magen, kvalm, humørsvingninger og stup trøtt og flyr konstant på do.

Hei og god kveld jenter!

Ja her kommer en oppdatering fra meg...
For tiden er jeg blitt ekstremt plaget med kvalme.
Går rundt om dagen og virkelig sliter med kvalmen.
Er kvalm hele dagen, og i tillegg våkner jeg opp midt på natten
fordi jeg er såååå kvalm også får jeg ikke sove igjen!
Men det positive er at jeg i det minste ikke kaster opp da....
Ellers kan jeg sove hvor som helst, når som helst. Er trett, trett og atter trett.
Fryser også mye... men ELLERS har jeg det supert og gleder meg over å være gravid igjen!

Enn dere da? Hvordan går det med dere?

Hei dere!

jeg er mye småkvalm på ettermiddagen nå for tiden. Det kaster seg over meg plutselig når som helst. Trodde i dag at jeg skulle klare meg før jeg dro på jobb, hadde kledd på meg, men måtte bare kaste alt og styrte på do. jeg klarer ikke å holde på det... Skrekken er å kaste opp på bussen eller noe på vei til jobb! [&:] Skal prøve å spise ei brødskive nå og sette av gårde igjen! Ellers er jeg fortsatt trøøøøøt! Vil bare slappe av i sofa/seng hele døgnet! Føler meg så dvask og fæl! Hodepine og humørsvigninger... [8|] hmm hva mer...

Back
Topp