Ny fastsettelse av bidrag

*Meya*

Forumet er livet
Er dette noe de gjør innimellom, sånn uansett, eller? Jeg fikk brev om at bidraget skal "opp til vurdering" nå igjen.

Når jeg tenker på det, er det fem år siden sist det ble lagt inn søknad. Ingenting har endret seg for min del, egentlig, bortsett fra at nå har mannen min inntekt, men men det hadde ikke noe å si sa de den gangen jeg sa ifra om det til NAV, for tre års tid siden.

det hender de gjør det av egen fri vilje..

det som påvirker er om du får barn med en annen mann, din jobb/inntekt

ORIGINAL: Karla

tipper de skal vurdere barnefarens situasjon... tanta mi fikk samme brevet for ei tid tilbake siden, og vips plutselig skulle hun ha mer i bidrag, fordi bf tjente for mer.

Ah. Den gang det ble fastsatt, betalte han ikke bidrag selv, så jeg fikk minstebidraget basert på min lave lønn (den gang var jeg i 80% permisjon) og har ikke jobbet full tid siden det.

Nå har han vel jobbet i to-tre år tror jeg hehe... Men tror ikke han har så grådig høy lønn da, og han har jo to unger fra før.

Jeg er redd han kommer til å lage ett helvete om han må betale det selv.

ORIGINAL: Dollface

Jeg hadde allerede barn med en annen sist det ble vurdert. Hadde nettopp født tror jeg, eller termin, husker jeg skrev inn termindatoen tror jeg på skjema.

ORIGINAL: Bymusa

Hvis du får mer i bidragsforskudd, enn bidraget er, så tar de det opp igjen, men trodde det ble gjort årlig.

Jeg har fått kun forskudd, og dette er første gangen jeg hører noe som helst faktisk.

ORIGINAL: *Meya*

Jeg hadde allerede barn med en annen sist det ble vurdert. Hadde nettopp født tror jeg, eller termin, husker jeg skrev inn termindatoen tror jeg på skjema.

da bør de jo ha tatt det med i betraktningen den gangen.. [:)] så da er det sikkert pga hans inntekt..

mmen helt utrolig at de har ressurser til å gjøre sånt på eget initiativ.. jeg leverte søknad om endring i JULI - og ene og alene etter telefonmas fra meg, så ble saken endelig tatt tak i på torsdag..

tipper de skal vurdere barnefarens situasjon... tanta mi fikk samme brevet for ei tid tilbake siden, og vips plutselig skulle hun ha mer i bidrag, fordi bf tjente for mer.

Ah. Den gang det ble fastsatt, betalte han ikke bidrag selv, så jeg fikk minstebidraget basert på min lave lønn (den gang var jeg i 80% permisjon) og har ikke jobbet full tid siden det.

Nå har han vel jobbet i to-tre år tror jeg hehe... Men tror ikke han har så grådig høy lønn da, og han har jo to unger fra før.

ja og det er han nokk ikke alene om[8D]

Rart det der altså.. pule skal de, men betale etterpå? [8D]
Som jeg pleier å si.. Jeg er vel det dyreste knullet BF har hatt.. [;)]

da bør de jo ha tatt det med i betraktningen den gangen.. [:)] så da er det sikkert pga hans inntekt..

mmen helt utrolig at de har ressurser til å gjøre sånt på eget initiativ.. jeg leverte søknad om endring i JULI - og ene og alene etter telefonmas fra meg, så ble saken endelig tatt tak i på torsdag..

Hehe sånn var det sist, da vi måtte gå fra privat avtale til offentlig pga at han mista jobben og levde på attføring eller whatever, jeg vet ikke helt hva som skjedde.

Da ble søknaden levert i desember. I mars gikk jeg på Nav og spurte (en onsdag), og da sa de at de ikke hadde sett søknaden engang. Mandagen satt jeg i Oslo pære peise blakk og var på møte, hadde liksom 400 kr til litt reiseutgifter (betalt møte da, ikke "joyride") og hadde ikke med meg postbankkortet engang, bare passet, siden jeg var blakk.

Gubben hadde sjekket saldo sånn tre-fire timer før jeg skulle reise fra Oslo, og da sto det nesten 10.000 kr på konto... Hehehe. Måtte på postkontoret og ta ut penger med passet, og handlet "en del" før flytoget gikk [:D] Var jo bare noen dager til lønning i tillegg hehe.

ja og det er han nokk ikke alene om[8D]

Rart det der altså.. pule skal de, men betale etterpå? [8D]
Som jeg pleier å si.. Jeg er vel det dyreste knullet BF har hatt.. [;)]

litt godt å vite at man iallefall ikke var noe billig ligg da!
[8D]

kan hende inntekten hans har forandret seg, eller at han har fått fler barn[8D]

ORIGINAL: Febbis

kan hende inntekten hans har forandret seg, eller at han har fått fler barn[8D]

Joda, begge deler. Men ungene er snart fire, og litt over to år gamle.

Jeg gidder da ikke løpe og si ifra når ting endrer seg i hans liv. Eller er jeg faktisk pliktig til det? Trodde det var hans ansvar... Det slo meg nå, om jeg faktisk er medansvarlig på en måte, for at han ikke sier ifra?

Trodde en av foreldrene måtte be om endring, ellers forblir det som det er?
Det fikk jeg beskjed om da jeg klaget da jeg oppdaget at han hadde betalt forlite i mange år. Det var mitt ansvar å passe på slikt fikk jeg til svar. så enten jeg eller bf måtte be om endring. Jeg har jo ikke peil på hans inntekt, så hvordan skal jeg vite hva han skal betale eller om han betalte for lite eller ikke?
Og om man ber om endring må vel begge foreldrene betale 850 kroner eller noe sånt? Eller er det slutt på det?

Back
Topp