Ny energi!!!

x1xPastella

Forumet er livet
I helga datt jeg litt sammen, jeg gikk å var meget sliten forrige uke med resultatet at det svimla for meg flere ganger. Jeg har amma hver 2-4 time siden 18 mai, og han har liggi til puppen 30 min til 1,5 time så det er ikke mye jeg har fått gjort anna enn å amme føler jeg...

På søndag amma jeg kl 8 og ba gubben ta gutten etter jeg hadde amma og ba han gi mme for resten sånn at jeg kunne sove litt til!!! Kl 12.30 blei jeg vekt igjen og jeg var et helt nytt menneske!!!

Etter dette måtte jeg nok bite i det sure eple og innse at jeg HAR for lite melk og samme HVOR MYE han ligger til puppen så får jeg ikke nok!!! Dermed har jeg begynt å gi mm og spe på med mme til hvert måltid!!! (liker det ikke, men må)

Nå er Krisander mye mer våken, og fornøyd og han spiser med 4-6 timers mellomrom og hvert måltid går fortere!!!

Og ikke minst natta er en drøm!!! han mates kl 22 og i 4/5 tida og så kl 10 igjen!!!

Jeg er sååååååååååååååååååååååå fornøyd!!!

Skal på 6-ukers kontroll i mårra og det blir jo spennende, er ganske sikker på at HS kommer til å si at jeg burde amme mer, men jeg takler ikke mer. Han får tross alt mm til hvert eneste måltid først!!!

Og pga dette har jeg vært lite her!!! Håper det kan bli litt bedre nå!!!

Åh, skjønner godt at du har vært sliten.... [&:][:(] 
Men så flott at du har mer energi nå!! [:)][:)] Jippi! [:D]
Du må ikke føle noe nederlag, det viktigste er at han får nok mat, og han får jo morsmelk også! [:)] Blås i hva helsesøster kanskje sier... [:D]

Så flott at du har det bedre!

Jeg har det på samme måten, en gutt som ikke blir fornøyd uansett hvor lenge han får sutte på puppen, frustrerende og veldig slitsomt! Gir også litt mme til de fleste måltid ( ikke alle) jeg er fornøyd og lille Alexander er fornøyd og :) Så jeg skjønner deg godt jeg!

ORIGINAL: 4_barn

Åh, skjønner godt at du har vært sliten.... [&:][:(] 
Men så flott at du har mer energi nå!! [:)][:)] Jippi! [:D]
Du må ikke føle noe nederlag, det viktigste er at han får nok mat, og han får jo morsmelk også! [:)] Blås i hva helsesøster kanskje sier... [:D]

sign[:)]

har for lite på kvelden selv, prøver å øke litt nå, har ammet hver 2 time i hele dag. men han drikker 65 ml etter amming på kvelden med mme. Det viktigste er jo at de er fornøyde... vi skal jo ikke slite oss ut heller da.

Tusen takk jenter!!!

Det er godt å få litt støtte!!! Og det er godt å vite at man ikke er aleine om det!!!

ORIGINAL: Pastella

I helga datt jeg litt sammen, jeg gikk å var meget sliten forrige uke med resultatet at det svimla for meg flere ganger. Jeg har amma hver 2-4 time siden 18 mai, og han har liggi til puppen 30 min til 1,5 time så det er ikke mye jeg har fått gjort anna enn å amme føler jeg...

På søndag amma jeg kl 8 og ba gubben ta gutten etter jeg hadde amma og ba han gi mme for resten sånn at jeg kunne sove litt til!!! Kl 12.30 blei jeg vekt igjen og jeg var et helt nytt menneske!!!

Etter dette måtte jeg nok bite i det sure eple og innse at jeg HAR for lite melk og samme HVOR MYE han ligger til puppen så får jeg ikke nok!!! Dermed har jeg begynt å gi mm og spe på med mme til hvert måltid!!! (liker det ikke, men må)

Nå er Krisander mye mer våken, og fornøyd og han spiser med 4-6 timers mellomrom og hvert måltid går fortere!!!

Og ikke minst natta er en drøm!!! han mates kl 22 og i 4/5 tida og så kl 10 igjen!!!

Jeg er sååååååååååååååååååååååå fornøyd!!!

Skal på 6-ukers kontroll i mårra og det blir jo spennende, er ganske sikker på at HS kommer til å si at jeg burde amme mer, men jeg takler ikke mer. Han får tross alt mm til hvert eneste måltid først!!!

Og pga dette har jeg vært lite her!!! Håper det kan bli litt bedre nå!!!

Jeg måtte også gjøre det! Gjort det i 2 uker nå, og det er enorm forskjell!!  Jeg gjorde det uten å snakke med helsesøster først, men da jeg forklarte situasjonen, så var hun HELT enig! Det viktigste er jo at gullene våre er fornøyd, men vi skal ikke glemme at VI også skal være fornøyd!  Vi ammer/ gir mat hele døgnet, så det må ikke gå så langt at det blir en negativ opplevelse!
Tror HS skjønner deg! [:)]

Husk på at hvis du er stresset, fordi han ikke får nok, så blir han stresset og, så det er uansett bare positive ting ved at du sper på med mme [:D] godt for deg at du fant ut av det, ellers så hadde det blitt slitsomt fremover...

har heller ikke tatt det opp med hs, dette er noe vi finner best ut av selv....   vurderer å gi litt mer mme til flere måltider for han surver en del når han er våken.. er nok ikke ordentlig mett

Ja da har jeg vært hos HS og hun var HEEELT enig, MEN jeg kunne jo prøve å pumpe meg etter hvert måltid... NEI, jeg har prøvd det meste og orker ikke spes mye mer for å prøve å få det opp igjen, jeg er fornøyd og han er fornøyd, da er vi begge fornøyd!!! Får jeg enda mer energi skal jeg gjøre det, men i denne varmen er det ikke mye man orker gitt!!!

Her får han det han vil ha til hvert måltid, han tar alt i fra 40- 80 ml i tillegg!!!

Godt hun var enig med deg [:)] men uansett så skal du jo gjøre det som passer dere best da og ikke henne... [8D] Men er jo kjekt å slippe å måtte forsvare seg! [;)]
Det viktigste er at dere har det bra begge to, og at han får nol mat.... [8D]

Så flott at du fant en løsning ! Jeg gir tillegg på kvelden selv for da er alltid Asbjørn mer sulten selvom han har spist godt fra begge bryst.

Godt at helsesøster var enig med deg Pastella! [;)] uansett så tror jeg at man må føle på det selv og bestemme hva som er rett for seg selv!
Har selv slitt i flere uker nå, prøver å få opp produksjonen igjen etter jeg mistet melka .. har ammet og pumpet OFTE! Har nå begynt å gi mme etter jeg har ammet slik at vesla blir mett og fornøyd .. var rett og slett et mareritt, hun var tydelig ikke mett og surva og gråt hele dagen, ville ikke roe seg ..
det har blitt så mye bedre etter jeg begynte å spe på med litt mme ! [;)] har slitt veldig med å ikke føle meg bra nok fordi jeg ikke kan fullamme, men må vel rett og slett innse at det ikke er mulig dessverre [:(]

ORIGINAL: Godemine

Godt at helsesøster var enig med deg Pastella! [;)] uansett så tror jeg at man må føle på det selv og bestemme hva som er rett for seg selv!
Har selv slitt i flere uker nå, prøver å få opp produksjonen igjen etter jeg mistet melka .. har ammet og pumpet OFTE! Har nå begynt å gi mme etter jeg har ammet slik at vesla blir mett og fornøyd .. var rett og slett et mareritt, hun var tydelig ikke mett og surva og gråt hele dagen, ville ikke roe seg ..
det har blitt så mye bedre etter jeg begynte å spe på med litt mme ! [;)] har slitt veldig med å ikke føle meg bra nok fordi jeg ikke kan fullamme, men må vel rett og slett innse at det ikke er mulig dessverre [:(]

det blir uansett flotte barn selv om de får litt mme [:)]

Back
Topp