Ny, eller brukt vogn?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Skal dere kjøpe ny eller brukt vogn?
Vi kjøpte brukt vogn sist gang, som jeg har ennå.
Men nå må vi antakeligvis ha søskenvogn.
Som kommende trebarnsmor tror jeg ikke vi har økonomi til helt ny vogn, spesielt med tanke på en søskenvogn kun vil bli brukt i en kortere periode, før vi bruker den enkle vognen vi har fra før.

Problemet er at det er så få brukte søskenvogner til salgs, og de som er til salgs er maaaange år gamle, og ikke sånn jeg vil ha. Må vel bare ha øynene åpne! :-)

Vi har kjøpt brukt. Fant ei Simo kombivogn som ser nesten ubrukt ut og betalte 1300,- for den. Hjelper på pengeboka det.;-)
Er nok bare å holde øynene åpne ja. Plutselig dukker noe opp. :-)

Vi har kjøpt brukt. Fant ei Simo kombivogn som ser nesten ubrukt ut og betalte 1300,- for den. Hjelper på pengeboka det.;-)
Er nok bare å holde øynene åpne ja. Plutselig dukker noe opp. :)
Simo kombivogn vi har fra før også! :-)
Men nå som vi må ha søskenvogn, tror jeg det blir en Emmaljunga.
Vil ha mulighet til å ha barna mot meg når jeg triller, så det er begrenset utvalg.
Men en ny søskenvogn koster jo jammen meg en 10 000 kr. Det er litt dyrt når man kun får brukt den en kortere periode. Men ser at de brukte også ligger på rundt 5000 kr. Dyrt nok det...

Du var jammen heldig som fikk den så billig! Og da blir det jo mer igjen du kan bruke på andre ting! :-)
All gunn til å være fornøyd med det! :-)

Simo kombivogn vi har fra før også! :-)
Men nå som vi må ha søskenvogn, tror jeg det blir en Emmaljunga.
Vil ha mulighet til å ha barna mot meg når jeg triller, så det er begrenset utvalg.
Men en ny søskenvogn koster jo jammen meg en 10 000 kr. Det er litt dyrt når man kun får brukt den en kortere periode. Men ser at de brukte også ligger på rundt 5000 kr. Dyrt nok det...

Du var jammen heldig som fikk den så billig! Og da blir det jo mer igjen du kan bruke på andre ting! :-)
All gunn til å være fornøyd med det! :-)
Jeg skjønner! :-/ Brukt går an å prute litt på da. Men har man litt is i magen dukker det alltids opp noe. Kanskje på ei barneutstyrslags-side på facebook!?
Ja, vi er fornøyde med det kjøpet. Etterhvert blir det jo nødvendig med ei barnehagevogn også. Trenger absolutt ikke ei fullprisvogn til det!

Kjøpte helt ny til jenta mi når hun ble født, så blir å bruke den til denne babyen også :) per nå har jeg 4 vogner hjemme :P så trenger ikke å kjøpe bhg vogn eller trille :P

Detter er første barnet og foreldrene mine spanderer vogna, så blir nok ny.. hva med å legge ut "ønskes kjøpt" på facebookgrupper og finn? Tror mange "glemmer" å legge ut og mye blir stående i boder og garasjer..

Jeg skulle egentlig kjøpe brukt, men kom over et kjempegodt tilbud på Babyshop så da ble det ny allikevel :)

Her blir det å kjøpe ny vogn!
Er så skeptisk til brukt..
Hvorfor er du skeptisk?
Her blir det nok brukt. Vasker trekk osv.
Kjøper kanskje ny madrass, eller tar den i vaskemaskin.
Ser selvfølgelig an at vognen er i god stand før vi kjøper brukt. Ofte er det jo fjorårets modell som er brukt noen måneder, og garanti, kvittering følger med. :-)

Hvorfor er du skeptisk?
Ser selvfølgelig an at vognen er i god stand før vi kjøper brukt. Ofte er det jo fjorårets modell som er brukt noen måneder, og garanti, kvittering følger med. :-)
Synes heller det er mye slitte og utslitte vogner til salgs jeg...? Kan ta vår egen som eksempel- kjøpt ny og brukt hver eneste dag, flere ganger om dagen i hele permisjonen på 15 mnd. Inn og ut av bil sikkert 4 dager i uka og brukt i all slags vær. Jeg tror ikke jeg får mye for den... ;-) Snuppa er nå 2,5 år og den benyttes enda til lengre skogsturer og byturer.

Ikke ny vogn her. Kjøpte en NYDELIG nesten ubrukt Emmaljunga citycross da andremann kom i 2013. En 2012 modell. Den er fortsatt like pen =) I tillegg har jeg en Babyjogger city Elite som jeg tror jeg skal kjøpe bag til slik at jeg har to forskjellige vogner å velge i (ift til hvor jeg skal). Har også en egen sovevogn her på gården :)

Regner med det blir ny vogn. Er første, så satser på at søsken kan arve etterhvert :)

Vi skal bruke vogna vesla hadde. God som ny bortsett fra at den knirker litt mer. Arvegods blir jo nesten det samme som om man skulle kjøpt brukt. ;)

På finn så jeg mange søskenvogner, men jeg vet jo ikke hvor du bor, da. Mye var i Oslo.

Hvorfor er du skeptisk?

Fordi jeg synes at akkuratt det babyen skal sove i skal være hundre prosent rent og jeg ser ikke hvordan de menneskene er bare ved en titt innom. (Har kjøpt brukt vogn to ganger, men da barnehagevogn. Har endt opp med å selge de videre) Jeg kan kjøpe mye brukt, men vogn, klær og bilstol de må være nye.
Jeg er nok litt rar :p

Dette er første og vi skal kjøpe ny vogn :-) vognen vi skal kjøpe er emmaljunga mondial duo og er veldig dyr og kommer derfor til å ta vare på den å bruke den til det neste barnet :-)

Vi kjøpte ny vogn til førstemann og den er ikke mye brukt, så den bruker vi igjen.

Her blir det en splitter ny emmaljunga edge duo med duo s air understell med tvillingene kjøpte jeg brukt tvillingvogn tre ganger (fornøyd med de altså), men nå vil jeg ha ny:)

Vi kjøper ny vogn :-) Bugaboo Buffalo, ganske dyr.
...vi hadde søskenvogner for noen år siden og måtte da ha is i magen til den rette dukket opp, kjøpte ny da, men var åpen for å kjøpe brukt. Har du sett på prisjakt .no f.eks? Kan være et hjelpemiddel. Begynn å spar nå i et glass så føles ikke utgiften like stor.
...Emmaljunga sine søskenvogner er veeeldig smale btw....

Vi kjøpte ny vogn til storesøster. Nå skal lillebror bruke den :) Kjøpte brukt vogn til sovevogn i barnehagen :)

Back
Topp