Ny eller brukt bil?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Når dere kjøper ny bil, foretrekker du at dere kjøper en helt ny en, eller brukt.

Jeg foretrekker helt ny rett og slett siden vi alltid bruker så ekstremt lang tid, og har mange diskusjoner over hvilken vi skal velge, og dersom man kjøper en helt nye en kan man ha den lenger får den må byttes ut igjen

Ny er uaktuelt pga prisen, og ser uansett ingen grunn til at den skal være helt ny. Tror neste bil kommer til å være 5-10 år gammel, alt etter hva vi finner. Den vi har nå er 16 år gammel.

Mannen jobber i bilforretning så her blir det som regel ny:) liker det best!

Vi har kjøpt begge deler. Er helt klart mer stas å kjøpe ny, men vi sparer en del på å kjøpe en som er 6 mnd gammel. Da er det fremdeles garanti osv men vi sparer fort 50-70000. Så vi foretrekker det :)

Drømmen er jo å kjøpe en splitter ny bil, men realiteten sier brukt i ganske mange år til;)

Brukt rett og slett pga prisen.

Vi brukte 250 000 på en 5 år gammel Ford S-max for 4.5 år siden, og det er også mye penger :-P

Ny bil, man taper like mye på brukt som ny. Bil er ingen investering, så der tenker jeg ikke på tapet. Da hadde jeg brukt beina isteden :p

Tapet på bruktbil er mye mindre enn på ny bil og du sitter igjen men bra egenkapital for å kjøpe neste bruktbil om man bytter "tidsnok".

Vi kjøper bilen mellom 1-5 år gammel og bytter før den har gått 100-120.000 km. Er utgiftene (som regel lån, service, dekk osv) forutsigbare og man har fremdeles garanti. Er det en "mandagsbil" så er det gjerne oppdaget før du kjøper den, men garantien er super uansettt. :happy:

Tapet på bruktbil er mye mindre enn på ny bil og du sitter igjen men bra egenkapital for å kjøpe neste bruktbil om man bytter "tidsnok".

Vi kjøper bilen mellom 1-5 år gammel og bytter før den har gått 100-120.000 km. Er utgiftene (som regel lån, service, dekk osv) forutsigbare og man har fremdeles garanti. Er det en "mandagsbil" så er det gjerne oppdaget før du kjøper den, men garantien er super uansettt. :happy:

Kjøpte ett år gammel bil vi også, sitter igjen med gjeld når vi selger den. Tapt 150.000 på ett år på bruktbilen vår.
Kjøpte også helt ny bil, den tapte vi mindre på. Ingen fasit på tap ved bil, bortsett fra at bil er tap uansett!
Vi har ikke tapt noe mer på de nye bilene våre enn de som er eldre :)

Vi kjøper brukt. Den bør ikke være eldre enn 3 år og ikke ha gått mer enn 40.000km. Det er kriteriene.
Har ikke råd til å kjøpe splitter ny bil. Hadde antageligvis ikke gjort det selv om vi hadde hatt råd.

Kjøpte ett år gammel bil vi også, sitter igjen med gjeld når vi selger den. Tapt 150.000 på ett år på bruktbilen vår.
Kjøpte også helt ny bil, den tapte vi mindre på. Ingen fasit på tap ved bil, bortsett fra at bil er tap uansett!
Vi har ikke tapt noe mer på de nye bilene våre enn de som er eldre :)

Ja, er jo tap uansett og det er veldig avhengig av hvilken bil og når den selges igjen. Jeg vet at med bilen jeg har nå så er det lønnsomt for meg å ha den til den er nedbetalt (eller nesten i hvert fall) og at den fremdeles har en verdi på godt over 100.000,-
Den samme bilen ny ville jeg tapt veeeldig mye mer på.

Men som du sier, ingen reel fasit og ja, bil er tap. Men gitt samme bilen ny eller brukt (i riktig tilstand) så lønner det seg som regel med brukt.

Vil helst ha nybil, men økonomien sier brukt :/

Forhåpentligvis nybil nestegang, men det er rett og slett fordi vi får avslag. Ellers er jeg fan av "ny" bruktbil, de faller ikke like grusomt i pris :-P

Back
Topp