Ny eller brukt barnevogn?

• Trådstarter Trådstarter Asdfklmno
  • Opprettet Opprettet
A

Asdfklmno

Guest
Ja, som oppskriften sier; ny eller brukt barnevogn?

Jeg vil i utgangspunktet handle mye brukt, og når det kommer til barneseng, stol, klær og leker finnes det gode alternativer brukt, som også er rimelige.

Men når det kommer til barnevogn er jeg i tvil!
For det første, en barnevogn vil jeg gjerne at skal holde hele vognperioden, og helst også til barn nummer 2. Om jeg kjøper en som allerede er brukt i noen år, er det jo allerede litt slitasje. Også er det dette med pris. Helt ærlig synes jeg at vogner selges alt for dyrt i forhold til slitasje og alder. Folk selger vogner som er brukt halvannet år, med kun et par tusen i avslag. Jeg forstår jo at det er fordi man faktisk får solgt det for så mye, men jeg synes ofte at det ikke samsvarer med at verdien faktisk synker en del så fort en gjenstand ikke er helt ny, også skal slitasje komme i tillegg til dette.

Oppsummert, tror det blir ny vogn, men muligens brukt bag (her synes jeg faktisk folk slår av nok i pris til at brukt lønner seg).

Hva gjør dere? Og har dere bestemt dere for vogn? :)
Jeg har neeesten bestemt meg for TFK Lite med muli-X bag:
http://www.barnashus.no/tfk-joggster-twist-lite-ii-sort-4260408334855.html?nosto=nosto-page-product3

Kjøpte ny vogn til storesøster av litt de samme grunnene som du ramser opp. Kjøpte en brukt babyjogger City mini til reise og kjappe turer med bilen etterhvert :) Og kjøpte en kjempebillig briovogn til barnehagen brukt. :)

Vi har en ny emmaljunga vi fikk av mamma og pappa etter kommende storebror som er litt over ett år gammel, så blir å bruke den. Skal lete etter en brukt double viking også, men kommer ofte til å bruke enkelvognen og bære en av dem i sjal :)

Siden dette blir første vår så blir det ny vogn. Men mamma har sagt hun skal kjøpe understell og bagdel for oss, så vi er veldig heldig der!
Ellers har vi arvet både seng og stellebord av min tante som akkuratt er ferdig med dem for deres yngste :)

Vi kjøpte ny vogn når førstemann ble født. Glad for det, da det var noe tull med den, og vi fikk ny vogn etter flere mnd. bruk:) I tillegg er vognen like god til den lille i magen. Vi har Stokke Trailz som hovedvogn og Babyjogger City mini til å ha med i bilen, på reiser osv. Veldig fornøyd med begge to!

Dette er vårt første og ikke siste barn, så vi kjøper ny og skal bruke i flere år.

Vi er også veldig, veldig heldige og svigermor og svigerfar vil være med å sponse vogn.
Har bestemt meg nå for nytt understell og sportsdel, også bagdelen evt. brukt. Ser at det er mange som selger bagen etter 6 måneders bruk, det er jo ikke mye slitasje på den tida.
Også blir det sikkert en brukt, slitt vogn til sovevogn i BHG når den tida kommer. :)

Har regnet over babyutstyr og er oppe i over 35000..(da regnet vi 6000 på vogn). Vi har veldig romslig økonomi, men ønsker rett og slett ikke å bruke penger på bla. ny vogn når det finnes så mye pent brukt :). Kjøper altså brukt vogn og brukt seng.. Og nytt bilsete, selvfølgelig (!) :) legger ved lista vår, som gjorde at vi velger å kutte litt på enkelte poster. Jeg har ikke regnet inn de nye summene på det som står i kursiv (kjøpt), og har sikkert tatt litt i. Vi skal i tillegg pusse opp barnerom, og ha 5000-8000 til barnedåp. Baby koster :-) <3

Vis vedlegget 197162
Vis vedlegget 197163
Vis vedlegget 197164

Så fin liste! :)
Har ikke kommet så langt selv, men blir nok om ikke så lenge. Tenker å begynne alvorlig med nestingforberedelser etter OUL, men får vel ha lista klar til da :p
Greit å ha litt god tid når man skal finne ting brukt også!

Har regnet over babyutstyr og er oppe i over 35000..(da regnet vi 6000 på vogn). Vi har veldig romslig økonomi, men ønsker rett og slett ikke å bruke penger på bla. ny vogn når det finnes så mye pent brukt :). Kjøper altså brukt vogn og brukt seng.. Og nytt bilsete, selvfølgelig (!) :) legger ved lista vår, som gjorde at vi velger å kutte litt på enkelte poster. Jeg har ikke regnet inn de nye summene på det som står i kursiv (kjøpt), og har sikkert tatt litt i. Vi skal i tillegg pusse opp barnerom, og ha 5000-8000 til barnedåp. Baby koster :-) <3

Vis vedlegget 197162
Vis vedlegget 197163
Vis vedlegget 197164

Tusen hjertlig for liste! Denne skal jeg absolutt følge når vi setter opp budsjett selv!

Vi kjøpte fint brukt vogn til førstemann, og den ser ut til å være i helt fin stand til nr 2 og :) Må da ha ny sovevogn til eldste i bhg, så vi får kikke litt rundt når det nærmer seg og se om den vi finner da passer best til stor eller liten.

Jeg er ikke så nøye på om vognen er brukt, men derrimot bilstol kjøper jeg helt nytt. Samme med madrass og dyne til seng :)

Vi kjøpte brukt, hadde klart hvilken modell og farge jeg ønsket meg og lagret finnsøk. Fant en etter kort tid, nesten ikke brukt og i perfekt stand til halv pris :)

Vi kjøpte brukt, hadde klart hvilken modell og farge jeg ønsket meg og lagret finnsøk. Fant en etter kort tid, nesten ikke brukt og i perfekt stand til halv pris :)

Det var et bra kupp :) har sett om det er noen bra kjøp å gjøre i Bærum/Oslo området, men foreløpig synes jeg folk slår av for lite. Når det bare er snakk om 10% avslag, og gjenstanden er brukt, blir det ikke så lønnsomt synes jeg. Om det faktisk er slått av til halv pris er ofte vogna kjøpt for typ 4-6 år siden. Men kan jo tråle litt mer på Finn å se om det dukker opp noe :)

Back
Topp