Ny eller arvet madrass i sprinkelseng?

Marigullhøna

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Hva tenker folk? Har en madrass fra minstemann som er to år gammel og vært i bruk disse to årene, men er akkurat ferdig brukt nå :) har vært brukt fra nyfødt frem til to år. Bytter dere eller lar dere mini arve? Noen sier at du alltid bør bytte, mens andre sier du kan bruke hvis du banker, støvsuger og fryser... Er litt i tvil... Før sa noen det kunne øke faren for krybbedød, men det har de tilbakevist... Noen som har noen gode argumenter for eller mot? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg husker godt det krybbedødargumentet fra sist, men vet ikke om noe annet.

Om man renser madrassen og fryser den så burde det ikke være noe problem. Alle bakterier blir jo drept da. Også tenker jeg at dem som velger å samsove med den nyfødte, hva gjør dem med senga si? Ingenting som jeg har hørt om ihvertfall. Så da burde jo samsoving være like stor risiko for krybbedød som en 2 år gammel brukt madrass isåfall. Det har det jo aldri vært snakk om før :p

Vi skal ihvertfall bruke vår 2 år gamle madrass om igjen! :)

Om man renser madrassen og fryser den så burde det ikke være noe problem. Alle bakterier blir jo drept da. Også tenker jeg at dem som velger å samsove med den nyfødte, hva gjør dem med senga si? Ingenting som jeg har hørt om ihvertfall. Så da burde jo samsoving være like stor risiko for krybbedød som en 2 år gammel brukt madrass isåfall. Det har det jo aldri vært snakk om før :p

Vi skal ihvertfall bruke vår 2 år gamle madrass om igjen! :)

Sant det med samsoving, har også tenkt på det... men har nok blitt langt mindre gulping og bleier som har blitt tisset gjennom i senga mi ;) men hver gang det har vært uhell har vi jo vasket den etterpå :)

Sant det med samsoving, har også tenkt på det... men har nok blitt langt mindre gulping og bleier som har blitt tisset gjennom i senga mi ;) men hver gang det har vært uhell har vi jo vasket den etterpå :)

Sant! Man hadde jo vasket det bort om det skjedde i foreldresenga også. Så jeg tror ikke det er farlig i det hele tatt :)

Vi har alltid brukt tisselaken/ overmadrass i sprinkelsenga til storesøsknene, så det skal ikke være stort som kan ha trengt igjennom til madrassen. Kommer til å bruke samme madrass til h*n som kommer i januar:)

Men om det hadde vært snakk om å arve fra noen andre, hadde jeg nok heller kjøpt ny madrass.

Jeg kjøper ny madrass til arvesenga. Ny kropp, ny madrass. Madrasser former seg vel litt etter kroppen selv om det er en liten kropp. Og små madrasser er jo ikke kjempedyre. Men det er bare min mening:)

Termin 4. januar :)

Vi har kjøpt ny madrass i mellom barna

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)

Blir å kjøpe ny madrass :)

Gutt 2008 <3
Jente 2011 <3

Nr. 3 på vei :D

Vi bruker samme madrass som lillebroren min på 2 år har brukt. Tenker at det er helt greit, så lenge vi banker, vasker og fryser den først. Den madrassen var helt ny når lillebroren min var nyfødt og det er blitt brukt tisselaken på den hele veien :)

Jeg skal nok bytte ut madrassen nå, den begynner å bli gammel:-/

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg fikk med madrass på sengen jeg fikk, men jeg velger å kjøpe ny av den enkle grunn at det handler mye om renslighet !

Back
Topp