ORIGINAL: Einus
ORIGINAL: Sicily
ORIGINAL: Marthe og Carina
ORIGINAL: Sicily
Jeg er i mot både partnerskap og homofilt ekteskap, jeg. Det er ikke naturlig. Ja, det foregår homofili hos dyr, men er ikke mennesket over dyret? Og man skal ikke ha sex med noen av samme kjønn. Homoseksualitet oppsto i verden som en konsekvens av syndefallet. Det var ikke opprinnelig ment til å eksistere. Ekteskapet er til for mann og kvinne. Og jeg syns det var gode poenger i den linken.
Tildekking av kroppen er også en konsekvens av "syndefallet". Løper vi rundt i nettoen?
Til syvende og sist er vi "dyr" vi også, og homofili er ikke synd. Det er IKKE synd å være homofil. Det er synd å praktisere det. Men før var det synd å jobbe på søndagen, og de som fant på det skulle steines. Damer va LANG underlegne menn, og hadde NULL rettigheter innen noe. Alt dette i følge bibelen. Hvem bestemmer hva som ikke gjelder lenger? Hvem bestemmer hvilke synder som fremdeles er synder? Om bibelen skulle blitt fulgt så hadde vi vært mange steinede ugifte mødre her idag.
Samfunnet har da kommet så langt (håper jeg) At det er personens egenskaper som blir brukt i en slik bedømmelse. Ikke personens legning. Hva med enslige som adopterer? Det er bare et kjønn soom blir representert der også..
Det er ikke Bibelen det er noe galt med, men måten enkelte velger å tolke den på. Det er fortsatt synd å jobbe på sabbatsdagen, men den dagen er ikke søndag, men lørdag. Det ble endret til søndag av katolikkene for å demonstrere pavens makt som Jesu stedfortreder på jord. Det er en kjensgjerning. Dermed befestet også den katolske kirke sin posisjon som de eneste som noen gang har oppfylt profetien om antikrist. Jeg er enig med deg, det er ikke synd å være homofil, men å praktisere det. Og da er det synd å leve i homofilt ekteskap, f.eks.
Det irriterer meg noe grenseløst at enkelte kristne velger ut deler av bibelen som de skal følge ordrett, alt etter som det passer dem. Du har tydeligvis fått med deg at homofili er synd, men biten om at man ikke skal ha sex utenfor ekteskapet har du hoppet elegant over, ser jeg... Jommen sa jeg smør[8|]
Einus her må jeg bare signere BIG TIME...