Ny ekteskapslov

Alive and kicking

Glad i forumet
ORIGINAL: Hormonella Olsen

Fordomsfull propaganda kaller jeg det der.

Mner du seriøst at det var mange gode poenger her?? [8|]

Håper virkelig ikke du mener at det var gode poenger her??

I såfall er vi ikke enige i denne saken nei....

Ble mer provosert enn opplyst her ja, må si meg enig i at det er fordomsfull propaganda!

Nei det her var ikke så overbevisende... [&:]

ORIGINAL: Circe

Du kødder???

Hmm jeg?? [8|] 

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: Marthe og Carina

Jeg er i mot både partnerskap og homofilt ekteskap, jeg. Det er ikke naturlig. Ja, det foregår homofili hos dyr, men er ikke mennesket over dyret? Og man skal ikke ha sex med noen av samme kjønn. Homoseksualitet oppsto i verden som en konsekvens av syndefallet. Det var ikke opprinnelig ment til å eksistere.  Ekteskapet er til for mann og kvinne. Og jeg syns det var gode poenger i den linken.

Tildekking av kroppen er også en konsekvens av "syndefallet". Løper vi rundt i nettoen?
Til syvende og sist er vi "dyr" vi også, og homofili er ikke synd. Det er IKKE synd å være homofil.  Det er synd å praktisere det. Men før var det synd å jobbe på søndagen, og de som fant på det skulle steines. Damer va LANG underlegne menn, og hadde NULL rettigheter innen noe. Alt dette i følge bibelen. Hvem bestemmer hva som ikke gjelder lenger? Hvem bestemmer hvilke synder som fremdeles er synder? Om bibelen skulle blitt fulgt så hadde vi vært mange steinede ugifte mødre her idag.
Samfunnet har da kommet så langt (håper jeg) At det er personens egenskaper som blir brukt i en slik bedømmelse. Ikke personens legning. Hva med enslige som adopterer? Det er bare et kjønn soom blir representert der også..

Det er ikke Bibelen det er noe galt med, men måten enkelte velger å tolke den på. Det er fortsatt synd å jobbe på sabbatsdagen, men den dagen er ikke søndag, men lørdag. Det ble endret til søndag av katolikkene for å demonstrere pavens makt som Jesu stedfortreder på jord. Det er en kjensgjerning. Dermed befestet også den katolske kirke sin posisjon som de eneste som noen gang har oppfylt profetien om antikrist. Jeg er enig med deg, det er ikke synd å være homofil, men å praktisere det. Og da er det synd å leve i homofilt ekteskap, f.eks.

Mener du at homofili er synd fordi bibelen sier det?
Der står det også mye annet "rart" som ikke er allment godtatt i dag.
Å ha sex før ekteskapet er å drive hor blant annet.

Jeg får gneller [:@]

Nei? Jeg syns det er synd å praktisere homofili, ikke å være det. Jeg kjenner flere homofile, jeg. De er da mennesker.. Der tar du feil av meg. Ikke tro du kjenner meg og vet hva jeg tenker bare fordi du har sett meg mye på bv.

Det blir jo nesten som å si at det er greit å være homofil så lenge man oppfører seg hetrofilt

jeg har tenkt litt, og kom på hva det der minte meg om;
det minner meg om artiklene og flyvebladene KKK utga da svarte i USA fikk rettigheter[:-] 

DER sa du det. Det syns jeg var en god sammenligning. Ille at det er slik.

ORIGINAL: Cornelia80

Jeg er i mot både partnerskap og homofilt ekteskap, jeg. Det er ikke naturlig. Ja, det foregår homofili hos dyr, men er ikke mennesket over dyret? Og man skal ikke ha sex med noen av samme kjønn. Homoseksualitet oppsto i verden som en konsekvens av syndefallet. Det var ikke opprinnelig ment til å eksistere.  Ekteskapet er til for mann og kvinne. Og jeg syns det var gode poenger i den linken.

Hva med barna som er født inn i homofile familier/parnerskap? Har ikke de rett til de samme rammene som andre barn? Synes dette handler mye om homofiles rettigheter, men også barna av homofile sine rettigheter også.

Synes det synet du har på homofile er skremmende, rett og slett! Du ser på dem som en underklasse som er mindre verdt. Trodde folk flest hadde kvittet seg med slike gammeldagse tankeganger.

Nei? Jeg syns det er synd å praktisere homofili, ikke å være det. Jeg kjenner flere homofile, jeg. De er da mennesker.. Der tar du feil av meg. Ikke tro du kjenner meg og vet hva jeg tenker bare fordi du har sett meg mye på bv.

Så d du mener er at de er mennesker så lenge de ikke praktiserer homofili...??? Hva hvis dine homofile bekjentskaper faktisk praktiserer det?? Er de ikke lenger mennesker i dine øyne??

Det som er så forbasket synd er at slike tråder ender opp med at man slenger drit om hverandre.
DET GÅR IKKE AN Å SI SIN MENING HER! La trådstarter ha den meningen hun har og la de andre få ha sin mening!
Jeg synes det var mange gode poeng i den artikkelen. Men verken jeg eller andre er trangsynte av den grunn. Man har bare en annen mening enn de fleste her. Hvis noen vil kalle meg og trangsynt, da må jeg få si at de selv er det som ikke tillater andre å ha sine meninger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ORIGINAL: Husmor

Det som er så forbasket synd er at slike tråder ender opp med at man slenger drit om hverandre.
DET GÅR IKKE AN Å SI SIN MENING HER! La trådstarter ha den meningen hun har og la de andre få ha sin mening!
Jeg synes det var mange gode poeng i den artikkelen. Men verken jeg eller andre er trangsynte av den grunn. Man har bare en annen mening enn de fleste her. Hvis noen vil kalle meg og trangsynt, da må jeg få si at de selv er det som ikke tillater andre å ha sine meninger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg er herved den første til å kalle deg trangsynt...

Hvorfor er det liksom verre at to av samme kjønn har sex, enn et av hvert kjønn??

Jeg mener de som synes dette, er trangsynte fordi de ikke aksepterer at man har "hver sin lyst"
og at dette bør være helt greit så lenge det er innenfor lovens grenser!
Og DET kun fordi deres tro har pålagt dem dette menneskesynet i ei bok, som ble skrevet for
2000 år siden. Hva med å elske sin neste som seg selv? (Her står det vel ikke: Du skal elske din neste som
deg selv, med mindre han eller hun er homofil)

Jeg har et spørsmål til dere som synes å leve ut homofili er synd:

Er det å ha sex før ekteskapet også synd i følge dere selv og Bibelen?

Mener det er et godt og viktig poeng at det ikke er gjordt noen konsekvensanalyser...

Som da man tidligere trodde skilsmisse ikke var skadelig for barna...men nå er det ikke noen hemmelighet at veldig mange har blitt skadelidende av nettop det...(Ikke at jeg mener man bør holde sammen for enhver pris).

Løpeseddelen sier ikke noe i mot homofilt samliv, men sier at det ikke er det samme som hetrofilt samliv og at det derfor ikke kan kalles det samme... Det er forskjell på menn og kvinner, og det er vesentlige egenskaper hos begge kjønn som barn trenger fra foreldrene sine. Det er jo allerede mange konsekvenser man kan se hos barn som ikke har hatt en god farsfigur...Og det samme hos de som ikke har hatt en god morsfigur...Barn trenger begge.

ORIGINAL: Marthe og Carina

Tildekking av kroppen er også en konsekvens av "syndefallet". Løper vi rundt i nettoen?
Til syvende og sist er vi "dyr" vi også, og homofili er ikke synd. Det er IKKE synd å være homofil.  Det er synd å praktisere det. Men før var det synd å jobbe på søndagen, og de som fant på det skulle steines. Damer va LANG underlegne menn, og hadde NULL rettigheter innen noe. Alt dette i følge bibelen. Hvem bestemmer hva som ikke gjelder lenger? Hvem bestemmer hvilke synder som fremdeles er synder? Om bibelen skulle blitt fulgt så hadde vi vært mange steinede ugifte mødre her idag.
Samfunnet har da kommet så langt (håper jeg) At det er personens egenskaper som blir brukt i en slik bedømmelse. Ikke personens legning. Hva med enslige som adopterer? Det er bare et kjønn soom blir representert der også..

Det er ikke Bibelen det er noe galt med, men måten enkelte velger å tolke den på. Det er fortsatt synd å jobbe på sabbatsdagen, men den dagen er ikke søndag, men lørdag. Det ble endret til søndag av katolikkene for å demonstrere pavens makt som Jesu stedfortreder på jord. Det er en kjensgjerning. Dermed befestet også den katolske kirke sin posisjon som de eneste som noen gang har oppfylt profetien om antikrist. Jeg er enig med deg, det er ikke synd å være homofil, men å praktisere det. Og da er det synd å leve i homofilt ekteskap, f.eks.

Det irriterer meg noe grenseløst at enkelte kristne velger ut deler av bibelen som de skal følge ordrett, alt etter som det passer dem. Du har tydeligvis fått med deg at homofili er synd, men biten om at man ikke skal ha sex utenfor ekteskapet har du hoppet elegant over, ser jeg... Jommen sa jeg smør[8|]

ORIGINAL: *Zizza~81*

Hvorfor er det liksom verre at to av samme kjønn har sex, enn et av hvert kjønn??

Jeg mener de som synes dette, er trangsynte fordi de ikke aksepterer at man har "hver sin lyst"
og at dette bør være helt greit så lenge det er innenfor lovens grenser!
Og DET kun fordi deres tro har pålagt dem dette menneskesynet i ei bok, som ble skrevet for
2000 år siden. Hva med å elske sin neste som seg selv? (Her står det vel ikke: Du skal elske din neste som
deg selv, med mindre han eller hun er homofil)

Jeg har et spørsmål til dere som synes å leve ut homofili er synd:

Er det å ha sex før ekteskapet også synd i følge dere selv og Bibelen?

Da får jeg si at du er trangsynt som ikke lar meg (og de som mener det jeg står for) få ha en annen mening. Vi lever i 2008 MED YTTRINGSFIHET! Jeg slår ingen i bakken selv om de er for homofilt ekteskap. Jeg lar de ha sin mening uten å si noe stygt om dem. Det blir rett og slett for barnsligt.

Og.... ja, jeg mener det er synd å ha sex før ekteskapet.

Fordomsfull propaganda kaller jeg det der.

Back
Topp