Ny ekteskapslov

ORIGINAL: Einus

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: Marthe og Carina

Jeg er i mot både partnerskap og homofilt ekteskap, jeg. Det er ikke naturlig. Ja, det foregår homofili hos dyr, men er ikke mennesket over dyret? Og man skal ikke ha sex med noen av samme kjønn. Homoseksualitet oppsto i verden som en konsekvens av syndefallet. Det var ikke opprinnelig ment til å eksistere.  Ekteskapet er til for mann og kvinne. Og jeg syns det var gode poenger i den linken.

Tildekking av kroppen er også en konsekvens av "syndefallet". Løper vi rundt i nettoen?
Til syvende og sist er vi "dyr" vi også, og homofili er ikke synd. Det er IKKE synd å være homofil.  Det er synd å praktisere det. Men før var det synd å jobbe på søndagen, og de som fant på det skulle steines. Damer va LANG underlegne menn, og hadde NULL rettigheter innen noe. Alt dette i følge bibelen. Hvem bestemmer hva som ikke gjelder lenger? Hvem bestemmer hvilke synder som fremdeles er synder? Om bibelen skulle blitt fulgt så hadde vi vært mange steinede ugifte mødre her idag.
Samfunnet har da kommet så langt (håper jeg) At det er personens egenskaper som blir brukt i en slik bedømmelse. Ikke personens legning. Hva med enslige som adopterer? Det er bare et kjønn soom blir representert der også..

Det er ikke Bibelen det er noe galt med, men måten enkelte velger å tolke den på. Det er fortsatt synd å jobbe på sabbatsdagen, men den dagen er ikke søndag, men lørdag. Det ble endret til søndag av katolikkene for å demonstrere pavens makt som Jesu stedfortreder på jord. Det er en kjensgjerning. Dermed befestet også den katolske kirke sin posisjon som de eneste som noen gang har oppfylt profetien om antikrist. Jeg er enig med deg, det er ikke synd å være homofil, men å praktisere det. Og da er det synd å leve i homofilt ekteskap, f.eks.

Det irriterer meg noe grenseløst at enkelte kristne velger ut deler av bibelen som de skal følge ordrett, alt etter som det passer dem. Du har tydeligvis fått med deg at homofili er synd, men biten om at man ikke skal ha sex utenfor ekteskapet har du hoppet elegant over, ser jeg... Jommen sa jeg smør[8|]

Einus her må jeg bare signere BIG TIME...

ORIGINAL: Geniet lykkepillen

Jeg er i mot både partnerskap og homofilt ekteskap, jeg. Det er ikke naturlig. Ja, det foregår homofili hos dyr, men er ikke mennesket over dyret? Og man skal ikke ha sex med noen av samme kjønn. Homoseksualitet oppsto i verden som en konsekvens av syndefallet. Det var ikke opprinnelig ment til å eksistere.  Ekteskapet er til for mann og kvinne. Og jeg syns det var gode poenger i den linken.

Tildekking av kroppen er også en konsekvens av "syndefallet". Løper vi rundt i nettoen?
Til syvende og sist er vi "dyr" vi også, og homofili er ikke synd. Det er IKKE synd å være homofil.  Det er synd å praktisere det. Men før var det synd å jobbe på søndagen, og de som fant på det skulle steines. Damer va LANG underlegne menn, og hadde NULL rettigheter innen noe. Alt dette i følge bibelen. Hvem bestemmer hva som ikke gjelder lenger? Hvem bestemmer hvilke synder som fremdeles er synder? Om bibelen skulle blitt fulgt så hadde vi vært mange steinede ugifte mødre her idag.
Samfunnet har da kommet så langt (håper jeg) At det er personens egenskaper som blir brukt i en slik bedømmelse. Ikke personens legning. Hva med enslige som adopterer? Det er bare et kjønn soom blir representert der også..

Det er ikke Bibelen det er noe galt med, men måten enkelte velger å tolke den på. Det er fortsatt synd å jobbe på sabbatsdagen, men den dagen er ikke søndag, men lørdag. Det ble endret til søndag av katolikkene for å demonstrere pavens makt som Jesu stedfortreder på jord. Det er en kjensgjerning. Dermed befestet også den katolske kirke sin posisjon som de eneste som noen gang har oppfylt profetien om antikrist. Jeg er enig med deg, det er ikke synd å være homofil, men å praktisere det. Og da er det synd å leve i homofilt ekteskap, f.eks.

Det irriterer meg noe grenseløst at enkelte kristne velger ut deler av bibelen som de skal følge ordrett, alt etter som det passer dem. Du har tydeligvis fått med deg at homofili er synd, men biten om at man ikke skal ha sex utenfor ekteskapet har du hoppet elegant over, ser jeg... Jommen sa jeg smør[8|]

lykkis, kl er ikke 11 enda [&o] 

ORIGINAL: EmmaT

ORIGINAL: Geniet lykkepillen

lykkis, kl er ikke 11 enda [&o] 

nei.. men jeg må legge meg snart...[8D]

ORIGINAL: Ellen.

Ble mer provosert enn opplyst her ja, må si meg enig i at det er fordomsfull propaganda!

Ikke rart de homofile ikke vil komme ut av skapet [:o] Gremmes på dems vegne over enkelte her inne.. Hvorfor følge en bok som ble skrevet for mange hundre år siden?

ORIGINAL: Husmor

uote]ORIGINAL: *Zizza~81*vorfor er det liksom verre at to av samme kjønn har sex, enn et av hvert kjønn??

Jeg mener de som synes dette, er trangsynte fordi de ikke aksepterer at man har "hver sin lyst"
og at dette bør være helt greit så lenge det er innenfor lovens grenser!
Og DET kun fordi deres tro har pålagt dem dette menneskesynet i ei bok, som ble skrevet for
2000 år siden. Hva med å elske sin neste som seg selv? (Her står det vel ikke: Du skal elske din neste som
deg selv, med mindre han eller hun er homofil)

Jeg har et spørsmål til dere som synes å leve ut homofili er synd:

Er det å ha sex før ekteskapet også synd i følge dere selv og Bibelen?

Da får jeg si at du er trangsynt som ikke lar meg (og de som mener det jeg står for) få ha en annen mening. Vi lever i 2008 MED YTTRINGSFIHET! Jeg slår ingen i bakken selv om de er for homofilt ekteskap. Jeg lar de ha sin mening uten å si noe stygt om dem. Det blir rett og slett for barnsligt.

Og.... ja, jeg mener det er synd å ha sex før ekteskapet.

Det faller ikke under ytringsfriheten å si at andre mennesker er syndige kun fordi de ikke har samme seksuelle preferanser som deg selv. Jo, det er faktisk trangsynt og fordomsfullt å si at homofile ikke skal ha samme rettigheter som alle andre. De er like fullt mennesker, og bare fordi en forbanna eventyrbok sa for 2000 år siden at det ikke er naturlig, betyr ikke det at det ikke er naturlig NÅ. Vi lever i 2008, for faen. Disse idiotiske meningene deres har gått ut på dato for lenge siden!

Og hvis det er syndig å ha sex før ekteskapet bør minst 95% av verdens befolkning steines, henges eller hva det nå er denne boken sier.

ORIGINAL: *Frøken Dings*

Sicily, du må nå ihvertfall ha pult to ganger før ekteskapet...[8|]
Ja dæven.. Hun er ikke gift hun.. [8D]

Livet går ikke alltid sånn som man har tenkt seg, vet du..

Hehe, nei nei. Men tviler på så veldig mange homofile hadde planlagt å leve livet som homofil heller... Så dette var vel et heller dårlig argument...

Skjønner virkelig ikke at sex før ekteskapet eller homofili er en synd jeg da.. For de kristne så er det gjerne det, men for oss som ikke er det så er det naturlig.. Ihvertfall sex før ekteskapet.. Håepr virkelig en dag at de som er homofile får både lov å gifte seg og faktisk adoptere unger. Hadde vært stolt av mamma og mamma jeg.. Eller pappa og pappa som klare å leve i denne verden her med sånne stygge synspunkter som det er mot dem...

Javel, jeg skal ikke nekte noen å mene at homofile ikke skal få gifte seg. Folk har forskjellige meninger, det er lov.
Men å si at det er feil, at det er synd å være/praktisere homofili, det synes jeg er for drøyt. Sorry meg, men det synes jeg er frekt og fornærmende.
Hvem er dere til å dømme? Er det ikke Gud sin oppgave kanskje?
Hvem er noen til å si hva andre kan og ikke kan få gjøre? (så lenge det ikke skader noen.)
Jeg må og si at det er respektløst å rakke ned på bibelen og kristne generelt. Er dette en diskusjon med alle kristne med bibelen i hånden på en side og alle som ikke er kristne som tramper på bibelem på den andre siden? Prøv å hold det litt sakelig dere??

Nei, jeg sikter ikke til noen. Og jeg er ikke kristen, faktisk.

Der var det mye knask du... Hengte meg spesielt opp i denne:

Med en ny ekteskapslov må
[font=verdana-bold]
skolebøker og undervisning endres.
Pappa-pappa vil bli fremstilt som like
naturlig og normalt som mor og far. Alle
norske barn blir pådyttet et krevende
prosjekt: ”Skal jeg gifte meg med en
mann eller en dame?” Hva vil dette føre
til av forvirring, usikkerhet, utprøving og
problemer blant barn og unge?

Som lærer kan jeg informere om at skolebøker og undervisning ikke må endres. Kunnskapsløftet har som kunnskapsmål etter 2. trinn i samfunnsfag at man skal ha samtale om ulike familieformer blant annet gifte og samboende foreldre, aleneforeldre, foreldre av samme kjønn og storfamilier. Så det er allerede i læreplanene og lærebøkene. Dessuten tror jeg ikke barn og unge får pådyttet et mer krevende valg. Faktisk tror jeg det blir like naturlig tiltrekning til det kjønnet man er tiltrukket av som det alltid har vært. Eneste forskjellen blir at man har samme valgmulighetene uansett hvilke kjønn man tiltrekkes av. Man BLIR ikke homofil, men ER homofil...

Blir like sjokkert over de "kristne" hver gang jeg[8|]

Håper virkelig at du/dere som dømmer homofile selv får et homofilt barn, så skal vi se om dere avviser deres eget barn for at de praktiserer homofili og at de som syndere ikke får lov å komme til himmelen...

Og det beste er måten dere selv plukker ut det dere vil fra bibelen, og velger å leve etter[:'(] så vidt jeg vet er barn utenfor ekteskapet synd uansett!!!! og det er synd selv om man ble kristen ETTER man fikk ungen!!

Religion er skremmende [&:]

ORIGINAL: Rebecca85

Håper virkelig at du/dere som dømmer homofile selv får et homofilt barn, så skal vi se om dere avviser deres eget barn for at de praktiserer homofili og at de som syndere ikke får lov å komme til himmelen...

Og det beste er måten dere selv plukker ut det dere vil fra bibelen, og velger å leve etter[:'(] så vidt jeg vet er barn utenfor ekteskapet synd uansett!!!! og det er synd selv om man ble kristen ETTER man fikk ungen!!

Det er vel ingen som snakker om å avvise noen her? Ja, jeg ville bli skuffet hvis noen av mine barn kom å fortalte at de var homofile, men de er like fullt mine barn forde. Slik er det med Gud også. Han elsker alle sine barn like mye. Og det er vel opp til oss å lære oss den egenskapen. Man må jo bare akseptere at alle tar sine egne valg. Det er heldigvis ikke jeg som skal dømme.
 Det er vel allmenn enighet om at man ikke velger å være homofil, men man velger de handlingene man gjør utover det. Også som heterofil...Man blir forelsket-noe man kan til en viss grad styre, men man velger selv hva man vil gjøre utover det hvis forelskelsen blir gjengjeldet. Jeg er en av de som mener at sex utenfor ekteskapet er synd. Men jeg er ikke den første til å kaste stein.
 Men når jeg da aksepterer at andre velger ting som jeg tror er synd, da synes jeg at jeg kan få lov til å ha mine meninger.
Jeg kan ikke plage naboene mine som er samboere eller snu ryggen til de jeg kjenner som er homofie.
Men jeg har rett til å tro det jeg vil tro på. Akkurat slik jeg innrømmer andre å tro det de vil tro på.

så vidt jeg vet er barn utenfor ekteskapet synd uansett!!!! og det er synd selv om man ble kristen ETTER man fikk ungen!!

Du har sikkert hørt om omvendelse?

Her inne på bv er det nok ikke de kristne som kaster flest steiner!

ORIGINAL: Husmor

ORIGINAL: Rebecca85

Det er vel ingen som snakker om å avvise noen her? Ja, jeg ville bli skuffet hvis noen av mine barn kom å fortalte at de var homofile, men de er like fullt mine barn forde. Slik er det med Gud også. Han elsker alle sine barn like mye. Og det er vel opp til oss å lære oss den egenskapen. Man må jo bare akseptere at alle tar sine egne valg. Det er heldigvis ikke jeg som skal dømme.
Det er vel allmenn enighet om at man ikke velger å være homofil, men man velger de handlingene man gjør utover det. Også som heterofil...Man blir forelsket-noe man kan til en viss grad styre, men man velger selv hva man vil gjøre utover det hvis forelskelsen blir gjengjeldet. Jeg er en av de som mener at sex utenfor ekteskapet er synd. Men jeg er ikke den første til å kaste stein.
Men når jeg da aksepterer at andre velger ting som jeg tror er synd, da synes jeg at jeg kan få lov til å ha mine meninger.
Jeg kan ikke plage naboene mine som er samboere eller snu ryggen til de jeg kjenner som er homofie.
Men jeg har rett til å tro det jeg vil tro på. Akkurat slik jeg innrømmer andre å tro det de vil tro på.

så vidt jeg vet er barn utenfor ekteskapet synd uansett!!!! og det er synd selv om man ble kristen ETTER man fikk ungen!!

Du har sikkert hørt om omvendelse?

Her inne på bv er det nok ikke de kristne som kaster flest steiner!

Syns ikke det er riktig jeg, blir feil at folk skal kunne komme å si hvem som lever i synd og ikke.. Så lenge det ikke går utover andre så kan man gjøre som man vil.

Blir for lett å si det med omvendelsen, og man blir tilgitt alle synder[8|] visse ting er ikke til å tilgi! Og drøyt å bli sååå kristne og dømme andre, når man selv har gjort samme feilen[8|]

Back
Topp