Ny dag på Ønh

2x 24November

Forumet er livet
VIP
hehe føler jeg kan skrive bok snart :P

idag var det tid for ny kontroll. Siden jeg begynte på skole på mandag var det pappaen som var der med han. 
En titt inn i øret kunne bekrefte at det ikke lenger er betent, og at drenet sitter helt perfekt akkurat som det skal. Eneste problemet var at han er veeeldig sår og tørr utfor øret. Så har fått en salve å smøre på det. 

Så fikk de tatt en ny hørseltest på han. På det "friske" øret var det veldig fint, men på det venstre fikk han ikke godkjent.. Hun dama (audiografen) var kjempeflink sa min kjære, og han var kjempeimponert. Hun visste akkurat hvordan hun skulle behandle/takle Linus for å få han til å gjøre det akkurat som hun ville :)
Hun sa at grunnen til at han ikke har hørsel på det øret KAN være fordi det har vært betent så lenge. Han skulle komme tilbake om 1mnd og ta en ny test. 
 
Det hørtes jo ut som gode nyheter enn så lenge! Så godt at øret ikke er betent lenger. Tenker det skal bli godt å få vite hvordan det står til med hørselen og.. Håper på det aller beste for Linus og for dere. Spent på videre oppdatering! 
 
Uff da, håper virkelig at det er noe som kan bli bedre på en måned. Fint at drenet sitter og at betennelsen er over i det minste. Har han normal hørsel på det øret han hører på? Mener de at det går greit videre så lenge han har ok hørsel på ett øre?
 
han har en minimal nedsatt hørsel på det høyre øret Jeg har tenkt masse på det, og tenkt at det å være døv på det ene øret er jo virkelig ikke verdens undergang. Etter å ha sett tv-serier som ingen grenser, tenker jeg at vi er kjempeheldig som er så funksjonsfrisk som det vi er. Hva gjør det vel at han må snu det høyre øret til for å høre? Han vil jo få ett fullverdig liv uansett :)
 


Zol80 skrev:
Godt du ser positivt på det! Bra for Linus med en positiv mamma :-)



 
Hei. Gammel tråd, men har erfaring på dette området. Jeg har hatt flere runder med ørebetennelser og dren som småbarn. Jeg har også hatt 3 operasjoner for å tette trommehinner som ikke ville gro etter dren. sist i `99. 

Ville bare si at jeg idag har sterkt nedsatt hørsel på ene øret og litt nedsatt på det andre. Men fungerer helt fint uten høreapparat. ØNH-legen min sier faktisk at jeg har såpass god hørsel på det gode øret at et apparat på den dårlige siden kun vil forstyrre.

Så poenget mitt er at du ikke skal bekymre deg for mye for om han får det fint med hørsel kun på ett øre :)

Jeg vender ubevisst på hodet for å korrigere, og leser mye på leppene til folk i bråkete omgivelser. Klarer meg bra. Og det er ingen skam i å bare være åpen om det og si at folk må henvende seg til meg forfra om de vil være sikre på at jeg får med meg alt. Der jeg jobber vet de fleste om det og er flinke til å ikke ta det personlig om jeg ikke umiddelbart fanger opp at de snakker til meg :D
 
Hei. Gammel tråd, men har erfaring på dette området. Jeg har hatt flere runder med ørebetennelser og dren som småbarn. Jeg har også hatt 3 operasjoner for å tette trommehinner som ikke ville gro etter dren. sist i `99. 

Ville bare si at jeg idag har sterkt nedsatt hørsel på ene øret og litt nedsatt på det andre. Men fungerer helt fint uten høreapparat. ØNH-legen min sier faktisk at jeg har såpass god hørsel på det gode øret at et apparat på den dårlige siden kun vil forstyrre.

Så poenget mitt er at du ikke skal bekymre deg for mye for om han får det fint med hørsel kun på ett øre :)

Jeg vender ubevisst på hodet for å korrigere, og leser mye på leppene til folk i bråkete omgivelser. Klarer meg bra. Og det er ingen skam i å bare være åpen om det og si at folk må henvende seg til meg forfra om de vil være sikre på at jeg får med meg alt. Der jeg jobber vet de fleste om det og er flinke til å ikke ta det personlig om jeg ikke umiddelbart fanger opp at de snakker til meg :D
 
Back
Topp