Kulielsker90: Du må gjerne spise trønderfår om du ønsker det, men å si at du har spist det i flere uker og at babyen så frisk ut ved UL, er ikke noe bevis for at det alltid går bra når det gjelder smitte. Dette er ikke ting man ser ved UL, men noe som kan forårsake tidlig vannavgang i svangerskapet, dødfødsel eller at spedbarnet blir alvorlig sykt. Det å spise tingene som ikke er anbefalt, er ikke det samme som at barnet blir sykt, men øker sjansen i forhold til om man ikke spiser dette (selv om den er liten).
Selv om det er mindre sjanse i Norge enn i mange andre land, er sjansen der likevel. Det å ta sjanser med mitt ufødte barn, er ikke noe jeg er villig til å gjøre. Hadde aldri tilgitt meg selv etterpå. Det er så mange ting man kan kose seg med, som ikke er risikomat, så hvorfor i det hele tatt gidde å spise noe som har en liten risiko. Skulle tro noen var avhengige av spekemat osv, eller ønsket å spise disse tingene bare for å kunne si: "se, det gikk bra med min baby". Hva så?! tenker jeg da. Det er jo ikke noe bevis for at det alltid går bra, og viser bare at vedkommende enten ikke har skjønt dette eller ikke bryr seg om evt konsekvenser. All ære til de som holder seg til rådene helsedirektoratet gir
Veldig enig Kommer til å dobbeltsjekkr alt fremover!
Sent from my iPhone using BV Forum