Ny bil?

onskedrom

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Høsthjerter 2017
Jeg vurderer litt å bytte bil. Hvordan bil har dere og hva er bra og ikke med den? Vi blir snart 2 barn. Baby og 4-åring. Og er 2 voksne. Samboer har en liten bil han bruker frem og tilbake fra jobb. Min er "familiebilen". Haha, ja, han har konebilen [emoji23][emoji23]

Jeg vurderer litt å bytte bil. Hvordan bil har dere og hva er bra og ikke med den? Vi blir snart 2 barn. Baby og 4-åring. Og er 2 voksne. Samboer har en liten bil han bruker frem og tilbake fra jobb. Min er "familiebilen". Haha, ja, han har konebilen [emoji23][emoji23]

Hehe [emoji23] Vi kjøpte oss ny bil i høst, Volvo XC70. Vi valgte den mest pga at vi har en STOR hund. Håper bare vi får plass til barnevognen [emoji23][emoji85] Men vi er veldig fornøyd med den. Har ikke noe negativt å si om den, bortsett fra at den er ganske tung og bruker kanskje litt mye drivstoff [emoji53]

Vi har Audi Q5 og er veldig fornøyd med den, eneste minuset er at når vi nå har gått over til et større sete til lisja så blir det litt trangt foran, vi merker ikke så mye til det, siden vi ikke er så høye, men er verre for enkelte som skal sitte på.

Jeg har nå skoda octavia stasjonsvogn 4×4 fra 2012. Og den har manuelt gir. Jeg har veldig lyst på automat.

Sambo hadde frem til januar en Volvo XC60 2011-modell og den var så digg! Men den er også så dyr. Både i bruk, forsikringer og verditap. Så vi ville heller ha litt penger til ny bolig enn å ha så mye penger låst i bil.

Så selv om jeg elsker å kjøre sånne biler blir det ikke en så dyr en.

Solgte stasjonsvognen min 2 uker! før jeg testet positivt, da jeg ikke var prøver og egentlig ikke kan få barn naturmetoden. Så nå har jeg en ny, men liten bil...
Det får bare gå!

Dette blir jo 3 barnet her i hus og vi trenger en større bil.. Alle 3 barna vil bruke bilstol..
Tips til bil der vi får plass til alle? Pluss vogn?

Dette blir jo 3 barnet her i hus og vi trenger en større bil.. Alle 3 barna vil bruke bilstol..
Det går ikke i en skoda octavia i hvert fall. Baksetet er ikke bredt. Ford s-max el kanskje?

Vi kjøpte oss ny octavia stv 4x4 rett før jul, den må bare passe oss! Det blir 3 barn på 9, 6 og baby + hund :rolleyes: 9 åringen slutter nok med pute, han er lang. Og jeg kommer til å bytte litt med eldstemann om hvor vi sitter.

Ikke helt planlagt å bli gravid 1 mnd etter bilkjøp :yuck:

Vi har en Honda Accord, absolutt ikke plass til to barneseter og vogn og alt. Så hvis det blir baby så blir det nok Passat GTE til høsten.

Vi har citroen ds3 2012. Det er veldig trangt i baksetet så spørs om ikke vi må bytte den inn i en ds5 feks.. pluss at det er 3 dørs-bil o_O men til to personer fungerer den supert, så enn så lenge er vi kjempefornøyd! Bruker veldig lite drivstoff :)

Vi kjøpte Mitsubishi Outlander her på høstparten, og er SÅ fornøyde! Det er i utgangspunktet en 7-seter, så det er masse plass i bagasjerommet (stort bur til hunden og fremdeles plass til overs). Det er behagelige seter også i baksetet, og så kjøpte vi med skjerm i taket mtp småttiser som skal sitte bak. Kjempekjekt, nevøene mine digger å sitte på med tante! :)
Dessuten er den sterk nok til å trekke 2 tonn, men det er kanskje ikke kriterium for så mange her inne [emoji14]

Mannen har en gammel Golf stasjonsvogn, men nå som han har fått jobb tenker vi (jeg:p )å bytte den ut med en liten hybrid som jeg kan bruke som pendlebil. Så får heller han kjøre den store bilen litt.

Kommer vel litt an på om det skal være isofix på alle setene. Mener at det kun er tre-fire modeller på markedet som har det (men jeg kan ta feil)

Vi skal prøvekjøre den nye Skoda Kodiaq i dag. Den kan man få som både 5- og 7-seter. Har ifølge samboer gjort det veldig bra i mange tester [emoji5]

Vi skal prøvekjøre den nye Skoda Kodiaq i dag. Den kan man få som både 5- og 7-seter. Har ifølge samboer gjort det veldig bra i mange tester [emoji5]
Den ser knall ut, men vi vil ha hybrid egentlig, og det kommer den ikke med foreløpig dessverre!

Vi har nettopp kjøpt en ford focus. Tror den vil være stor nok for oss :)

Kommer vel litt an på om det skal være isofix på alle setene. Mener at det kun er tre-fire modeller på markedet som har det (men jeg kan ta feil)

Må være isofix på 2 av setene..storebror på 7 år kan gå over til bilpute til høsten :)
Men helst 3 såklart så han kan bruke setet sitt lengst mulig :)
Hvilke modeller har minst 3 isofix?

Det går ikke i en skoda octavia i hvert fall. Baksetet er ikke bredt. Ford s-max el kanskje?

Har tenkt på s-max, men sambo er ikke så interessert i den.. Sett litt på Volvo xc90, den kommer som 7 seter også :)
Noen som har en slik?

Har tenkt på s-max, men sambo er ikke så interessert i den.. Sett litt på Volvo xc90, den kommer som 7 seter også :)
Noen som har en slik?
S-MAX:Heartbigred 3 isofix-fester bak. Liten nok utenpå, men stor inni. Og ikke minst lett å komme seg inn i når man er gravid :P Stooort bagasjerom, plass til to vogner til og med. Og har to ekstra seter som kan slås opp i bagasjerommet så det blir 7-seter (men da blir det lite bagasjeplass igjen). Få sambo til å prøvekjøre, så kanskje han endrer mening :)

Vi får plass i en nyeste skodan nå [emoji1] men jeg har likevel skaffet meg isofix foran også sånn at det skal slippe å bli trangt.

Back
Topp