ny bil!

krismo89

Flørter med forumet
Februarlykke 2015
vi må ha en ny bil da passaten har tatt kvelden. tenkte ikke å bruke mer enn 80.000, så noe spill flette ny bil er uaktuelt uansett. hadde heller ikke tenkt å kjøpe en gamlere bil enn det vi allerede har, altså 2001. problemet med alle bilene vi har sett på er at det blir dårlig plass i bagasjerom og passasjersete foran. kommende storebror sitter fortsatt bakovervendt og skal gjøre det ei stund til. et babysete tar jo også endel plass. i tillegg må det være plass til både emmaljunga-vogna og en stor hund i bagasjerommet! :p har dere noen glupe forslag?? hva har dere?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi har Toyota avencis stasjonsvogn

Vi har passat.

Passat har uten tvil det største bagasjerommet så jeg ville gått for det om jeg var dere :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har Passat. Venter nr 3 nå. Vi skal kjøpe Wolkswagen Sharan eller Ford S Max. 7setere.. Har ikke bestemt oss for hvilken av de enda, men tror det blir en Sharan :)

selv passaten har dårlig plasd til hund og vogn.. dessuten koster den flesk å reparere om den skulle trenge det.. vi har sett på mitsubichi space wagon og andre sjusetere, og drømmen er et bagasjerom så stort som når man tar ut de to bakerste setene :p blæh, dette er vanskelig!

Vi hadde samme dilemma og kjøpte toyota avensis stasjonsvogn.
Får plass til emmaljunga edge duo og 35 kg hund i baksetet. Er kjempe fornøyd.
Målte med matten baki en litt eldre Passat (2002 mod) og avensisen er større i bagasjerommet enn den.

Sent from my iPad using BV Forum

Er leasing aktuelt? Vet at Renault Laguna's siste modeller har store bagasjerom, og tror bakseteplassen er god. De er ikke så dyre å lease, vet jeg. :-)

Audi A6 har veldig god plass både i bagasjerom og i baksete.
Vi har en 99 modell, men anbefaler å kjøpe fra 2001 og oppover pga motoren.

Også har vi en 2006 mod Passat, og den er vi også MEGET fornøyd med. Den kostet vel og merke 200 000, men en kan jo gå litt ned på årsmodellen å se hva som finnes.

Jeg anbefaler ihvertfall Audi hvis man skal ha stor plass :)

Er leasing aktuelt? Vet at Renault Laguna's siste modeller har store bagasjerom, og tror bakseteplassen er god. De er ikke så dyre å lease, vet jeg. :-)

Renault er en skikkelig drittbil!!! Hvis noen her har det så sorry men ville ikke hatt Renault om de så hadde kasta det etter meg, fysj.. Da må en belage seg på utallige servicer og det bli ikke billig!

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Renault er en skikkelig drittbil!!! Hvis noen her har det så sorry men ville ikke hatt Renault om de så hadde kasta det etter meg, fysj.. Da må en belage seg på utallige servicer og det bli ikke billig!

Enig med deg *lykkeloppa* :-) Renault er en møkkabil! Snakker av erfaring! Hehe

Hver sin smak det, men med leasing så får man i hvert fall nybilgarantien. En eldre bil kan bli utrolig mye dyrere å ha enn man har sett for seg. Service må bilen ha uansett, ny som gammel. Vi har hatt Renault, ny og gammel, har aldri hatt noe problem med dem - i tillegg til god service hos forhandler. At det er en drittbil får være deres mening, synd at dere har hatt dårlig erfaring med bilmerket, men det er ikke ensbetydende med at alle er drittbiler. Alle merker har sine feil, og i forhold til pris på deler samt service, så kommer Audi, VW, BMW og Mercedes temmelig høyt opp på listen. Japanske biler er driftsikre, har hatt Mitsubishi og Honda med veldig lite problemer, har kun hatt bilene ikke for service samt EU-kontroll. driftssikre biler med lang levetid. Et minus er kanskje bagasjeplass. Men har hatt en 2004 Mitsibishi Lancer hvor Simovogn og bagasje for tre stykker i to uker har fått plass. Og den har aldri sviktet, kåret til den mest driftssikre og populære "liten stasjonsvogn". :-)

Hver sin mening ja, men jeg for min del kan ikke anbefalt noen et bilmerke som det er så mye tull med... Og ja service må de ha uansett men med Renault må en belage seg på ekstra servicer fordi det går ting i stykker på de hele tiden... Mannen jobber på bilverksted og Renault ligger på "hatlisten" så det sier sitt... Opp til hver enkelt hva de velger å kjøpe men jeg anbefaler hvertfall ikke den.

leasing er ikke aktuelt:) skal vi ha passat vil sambo ha modellen nyere enn den vi har (2001), og da blir det fort dyrt.. ser endel på space wagon nå faktisk da.. noen erfaringer med de fra 2004 og opp?

Da er det mange bilmerker man ikke kan anbefale, mye som går i stykker på andre merker også. Service er vedlikehold, om noe går i stykker er det snakk om reparasjon - noe som koster uansett hvilken bil man har. Tysk er dyrt å reparere, vi har to Mercedeser som har vært dyrere enn både Renaulten og Mitsubishien. Gammel bil tilsier dyr bil på sikt, da mye ofte er "oppbrukt". Vet at i noen tilfeller så må man ha "spesialverktøy" for å reparere Renault, men det koster ikke flerfoldige tusen for å ta feilsøking som det er på tyske biler, det er regelrett ran.

Mitsubishi generelt er trygge og driftsikre biler, og reperasjon og service er rimelig. God plass er det også i dem, så vidt jeg vet. Har en bror som er bilmekaniker, samt en stefar som har jobbet med Mitsubishi i 25 år, og begge har gode erfaringer med Space Wagon.

Sjekk ut Honda Accord, litt usikker på prisklassen nå, men foreldrene mine hadde en da jeg var rundt 16, den var da ny så vil tro det var en 2004-modell. Den hadde god bagasjeplass, var utrolig god å kjøre (øvelseskjørte med den), samt at det var lite problemer. I tillegg ser den veldig fresh ut i blå metallic med sotede ruter bak (fin solskjerming for barna også) ;-)

Back
Topp