Ny bil, kanskje?

Hadde ein wv Passat i 1,5 år. 2002 modell. Er kjempe god plass i og veldig god og kjøre. Og fantastisk på
Glatt føre:) men svigermor overtok den og det blei mye reparasjoner på den . Mye små feil på elektronik osv. Sentral lås og el vinduer er typiske problemer. Så bør dere kunne skru selv for at det skal svare seg.
Men hadde ein eldre Mercedes E klasse. Den var mye bedre plass i. Og aldri problem med. Det er god kvalitet og det som tar knekken på dei er rust. Så om du finner ein eldre type som er kjørt ett stykke kan det ver mye bil i gjen for pengene :) kjøpte meg ein nyere Mercedes etter denne og det blei ett stort penge tap. Men det var og ein super bil.
Wv caravelle er og ein bil som holder seg lenge. Vi ser etter wv touran nå. Vis du kan strekke deg litt lenger i pris så får du ein veldig bra touran for 80000.. Det lurer vi på selv om eg kunne tenkt meg ny bil. Barna sliter veldig mye på bilene. Og vi orker ikkje og tenke på at dei må ta av seg skoene før dei går inni. Så vi kjøper billig brukt nå og ny når barna er større :) som nevnt over er Volvo og gode biler. Men wv er mye billigere og sende på verksted og kjøpe deler til. Volvo. Mercedes. Audi . Mitsubishi osv er veldig dyre og holde. Og overnevt er Skoda. Dei er ikkje bra før etter 2005+ men der får du mye for pengene :) superben er veldig bra. Og veldig bra plass :)
Ja den idiotiske feilen er ikke så vanskelig. Det er ett sted i bilen hvor alle ledningene til alt er. Disse var blottlagt i min bil og de fleste ledningene hadde ryki. Når vi satte sammen alle ledningene ( fargekoder) så fungerte bilen helt supert etterpå. Rett å slett dårlig isolerte ledninger.

Ville valgt en litt høy bil. Avensis og mondeo er fine asfalt biler, men i litt humpete veier sliter de pga at de er så lave.
Vi ser etter ny bil og er på jakt etter en 4*4 :)

Passat. De er ganske billige. Du får de også med 4 hjulstrekk til under den prisen. Valgte selv passat fremfor feks volvo pga pris i forhold til kvalitet på bilen. Passaten er som regel helere til en billig penge enn volvo siden volvo er en ganske dyr bil. Jeg kjøpte min passat kontant. Har bensin og ikke noe fancy utstyr i det hele tatt. Kjørt mye på fjellet med den og den er kjempe god på vinterføre. Fikk sjokk på EU da det viste seg at mine piggfrie dekk ikke var godkjent( de var for slitt). Hadde da akkurat kjørt opp på fjellet på bare is. Elsker virkelig den bilen.
Da skal jeg undersøke den muligheten, tusen takk for tips! :-)

Volvo er kjempebra biler. Også er det enormt med plass i v70 modellen, samt sikkerheten er Jo ypperlig i Volvo-bilene :-)
Vi ville ha det, men hadde ikke råd så endte opp med scoda :p veldig fornøyd så langt, men har ikke fått prøvd den på vinterføre, men skjønner at vi kanskje skal være litt forsiktige da :o
Ja, det er sikkert litt forskjell på årsmodellene, men min (2002) er rett og slett utrygg på vinterføre. Håper deres er bedre!

Volvo v70 eller vw passat hadde nok jeg valgt. Husk at dekkene har STOR betydning for hvor god bilen er på vinterføre.. Har hatt både Nankang (jalladekk) og Michelin (2.plass i tester flere år på rad) på min V70. 2 vidt forskjellige opplevelserfor å si det sånn :)
Har også bare positivt å si om passat (med nokian hakkapellitta dekk) på vinterføre :)

Ellers får du Toyota avensis til en rimelig peng også, men den er litt mindre enn de 2 andre. Men god bil det også.
Ja, har en mistanke om at jeg trenger bedre dekk, men mannen sin subaru er helt fantastisk på vinterføre med samme dekk.. Mistenker at jeg har drittbil. :p

Anbefaler enten Toyota eller Volvo da disse er de bruktbilene med minst feil.
Passat er desidert de beste bilene i mine øyne, men de har mye feil frem til 2010 og de er dyre å fikse.
VW Sharan er ikke en god vinterbil.
Ok, skal undersøke toyota mer, har liksom ikke tenkt så mye på den. Takk for tips! :-)

Hadde ein wv Passat i 1,5 år. 2002 modell. Er kjempe god plass i og veldig god og kjøre. Og fantastisk på
Glatt føre:) men svigermor overtok den og det blei mye reparasjoner på den . Mye små feil på elektronik osv. Sentral lås og el vinduer er typiske problemer. Så bør dere kunne skru selv for at det skal svare seg.
Men hadde ein eldre Mercedes E klasse. Den var mye bedre plass i. Og aldri problem med. Det er god kvalitet og det som tar knekken på dei er rust. Så om du finner ein eldre type som er kjørt ett stykke kan det ver mye bil i gjen for pengene :) kjøpte meg ein nyere Mercedes etter denne og det blei ett stort penge tap. Men det var og ein super bil.
Wv caravelle er og ein bil som holder seg lenge. Vi ser etter wv touran nå. Vis du kan strekke deg litt lenger i pris så får du ein veldig bra touran for 80000.. Det lurer vi på selv om eg kunne tenkt meg ny bil. Barna sliter veldig mye på bilene. Og vi orker ikkje og tenke på at dei må ta av seg skoene før dei går inni. Så vi kjøper billig brukt nå og ny når barna er større :) som nevnt over er Volvo og gode biler. Men wv er mye billigere og sende på verksted og kjøpe deler til. Volvo. Mercedes. Audi . Mitsubishi osv er veldig dyre og holde. Og overnevt er Skoda. Dei er ikkje bra før etter 2005+ men der får du mye for pengene :) superben er veldig bra. Og veldig bra plass :)
Masse god info her! Takk skal du ha! :-)

Ville ikke kjøpt passat om du kan kjøpe v70. Har vært i en smell med en v70, bilen måtte kondemneres, mens jeg i følge lege og fysioterapeut har svært små skader mtp typen smell, og de gir bilen kred for det.

Ellers er rav4 veldig god på vinterføre, likeså Suburban og Tahoe.

vi m bytte bil selv nå mtp at vi har en 4seter bmw 3serie, og en nissan leaf. leafen har plass til hele familien, men den har jo ikke rekkevidde! Vi vurderer å bytte til en tesla! Men den er jo langt ifra billig..
jeg har sagt til mannen at jeg vil ha en suvv.. og jeg sikler på en mazda cx5, men den er heller ikke billig.. men jeg ville nokk gått for en romslig stasjonsvogn. Volvo har mange gode biler der!

men om jeg skal være helt ærlig, så er jeg ganske grønn på bil.. har hatt førerkort i bare 4 år.. og eid bil i bare straks 2..

Nå har ikke jeg gode tips på billige biler dessverre, men tenkte å tipse om at det er lurt å undersøke hvor dyrt det er med service/reperasjoner på de ulike bilene en vurderer.
Byttet nettopp ut volvo xc70 mot en Mitsubishi outlander. Prisen på service er det 4000 kr i forskjell på!
Hadde egentlig lyst på wv transporter, men de er så ekstremt dyre :-P og er visst ikke de billigste å ha på service/reperasjoner heller.
Er veldig fornøyd med outlanderen da, har hundebur baki, plass til barneseter i baksetene. Er god på vinterføre og jeg kan trekke henger med den :) men litt over prisklassen din tror eg - avhengig av hvor gammel bil og km stand du vil ha da.. :)

2 mnd på hytta? En hytte utenfor allfarvei?
Hvordan var det?
Nei. Var på Sjusjøen. Men med snøstorm. De måtte prioritere. Så mannen dro på butikken for å kjøpe mme og bleier i 30 cm nysnø. var ikke prioritert på Sjusjøen den dagen og han var i grunn den eneste på butikken. Bilen kom frem den. Det verste er at det ver -25 grader og bilen startet etter å ha stått i flere dager.

Back
Topp