Ny bil, kanskje?

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Kan du anbefale en bil til meg? Jeg vurderer å kjøpe ny. Jeg vil kjøpe billig og brukt, tror ikke jeg får billån, for jeg har ikke jobb etter permisjonen. Har ikke så store krav, annet enn at det må være plass til to barneseter bak, den må være grei på snøføre (bor på fjellet) og trygg. Ingen 2cv, med andre ord (selv om det nok er det jeg har mest lyst på ;) ). Tenker stasjonsvogn eller suv... Har hund og. Hva tror dere? Jeg har virkelig ikke peiling! Hjelp! :p

Hva legger du i billig da?

Volvo v70 :)

Ellers er scoda octavia veldig fin og mye bil for pengene.
Hehe, det er min skoda octavia jeg prøver å bli kvitt, den er forferdelig på snøføre og jeg bruker mer penger på deler hver måned enn jeg ville brukt på et billån. :p Men skal google volvo v70, takk for tips! :)

Hehe, det er min skoda octavia jeg prøver å bli kvitt, den er forferdelig på snøføre og jeg bruker mer penger på deler hver måned enn jeg ville brukt på et billån. :p Men skal google volvo v70, takk for tips! :)

Volvo er kjempebra biler. Også er det enormt med plass i v70 modellen, samt sikkerheten er Jo ypperlig i Volvo-bilene :-)
Vi ville ha det, men hadde ikke råd så endte opp med scoda :p veldig fornøyd så langt, men har ikke fått prøvd den på vinterføre, men skjønner at vi kanskje skal være litt forsiktige da :o

Passat. De er ganske billige. Du får de også med 4 hjulstrekk til under den prisen. Valgte selv passat fremfor feks volvo pga pris i forhold til kvalitet på bilen. Passaten er som regel helere til en billig penge enn volvo siden volvo er en ganske dyr bil. Jeg kjøpte min passat kontant. Har bensin og ikke noe fancy utstyr i det hele tatt. Kjørt mye på fjellet med den og den er kjempe god på vinterføre. Fikk sjokk på EU da det viste seg at mine piggfrie dekk ikke var godkjent( de var for slitt). Hadde da akkurat kjørt opp på fjellet på bare is. Elsker virkelig den bilen.

Passat. De er ganske billige. Du får de også med 4 hjulstrekk til under den prisen. Valgte selv passat fremfor feks volvo pga pris i forhold til kvalitet på bilen. Passaten er som regel helere til en billig penge enn volvo siden volvo er en ganske dyr bil. Jeg kjøpte min passat kontant. Har bensin og ikke noe fancy utstyr i det hele tatt. Kjørt mye på fjellet med den og den er kjempe god på vinterføre. Fikk sjokk på EU da det viste seg at mine piggfrie dekk ikke var godkjent( de var for slitt). Hadde da akkurat kjørt opp på fjellet på bare is. Elsker virkelig den bilen.

Vår nye blir nok også en Passat. Han bilfyren anbefalte den, men har ikke fått prøvekjørt enda.

Kan få kjøpe min passat :p

Men BMW er fine biler, sikler på dem selv :D

Volvo v70 eller vw passat hadde nok jeg valgt. Husk at dekkene har STOR betydning for hvor god bilen er på vinterføre.. Har hatt både Nankang (jalladekk) og Michelin (2.plass i tester flere år på rad) på min V70. 2 vidt forskjellige opplevelserfor å si det sånn :)
Har også bare positivt å si om passat (med nokian hakkapellitta dekk) på vinterføre :)

Ellers får du Toyota avensis til en rimelig peng også, men den er litt mindre enn de 2 andre. Men god bil det også.

Vår nye blir nok også en Passat. Han bilfyren anbefalte den, men har ikke fått prøvekjørt enda.
Min er en 2000 mod ( de med alle feilene) og den er helt super. Vi fant feilen og da ble bilen helt super.

Anbefaler enten Toyota eller Volvo da disse er de bruktbilene med minst feil.
Passat er desidert de beste bilene i mine øyne, men de har mye feil frem til 2010 og de er dyre å fikse.
VW Sharan er ikke en god vinterbil.

Hadde ein wv Passat i 1,5 år. 2002 modell. Er kjempe god plass i og veldig god og kjøre. Og fantastisk på
Glatt føre:) men svigermor overtok den og det blei mye reparasjoner på den . Mye små feil på elektronik osv. Sentral lås og el vinduer er typiske problemer. Så bør dere kunne skru selv for at det skal svare seg.
Men hadde ein eldre Mercedes E klasse. Den var mye bedre plass i. Og aldri problem med. Det er god kvalitet og det som tar knekken på dei er rust. Så om du finner ein eldre type som er kjørt ett stykke kan det ver mye bil i gjen for pengene :) kjøpte meg ein nyere Mercedes etter denne og det blei ett stort penge tap. Men det var og ein super bil.
Wv caravelle er og ein bil som holder seg lenge. Vi ser etter wv touran nå. Vis du kan strekke deg litt lenger i pris så får du ein veldig bra touran for 80000.. Det lurer vi på selv om eg kunne tenkt meg ny bil. Barna sliter veldig mye på bilene. Og vi orker ikkje og tenke på at dei må ta av seg skoene før dei går inni. Så vi kjøper billig brukt nå og ny når barna er større :) som nevnt over er Volvo og gode biler. Men wv er mye billigere og sende på verksted og kjøpe deler til. Volvo. Mercedes. Audi . Mitsubishi osv er veldig dyre og holde. Og overnevt er Skoda. Dei er ikkje bra før etter 2005+ men der får du mye for pengene :) superben er veldig bra. Og veldig bra plass :)

Jeg har hørt den er bra i forhold til plass. Vi skal ha plass til både barn og hund.
Kanskje få prøvekjørt før nyttår :happy:
Ja det er den. Vi pakket med oss jentungen når hu var 6 mnd og dro 2 mnd på hytta. Skal ha med seg ganske mye da.

Back
Topp