Ny barnehage informasjon/velkomstbrev

Viica

Forelsket i forumet
Hei!

Snart 4-åringen her starter i ny barnehage i midten av august, og vi har ikke hørt noe fra dem. Noen andre som er i lignende situasjon og vet hva som er normalt?

Forventer litt informasjon om avdeling og rutiner ol., tross for korona hadde jeg også ønsket meg invitasjon til å besøke dem, så vi kunne brukt sommeren til å snakke om hvem de voksne og barna er, hvordan det ser ut i bhg. hvor han skal være osv....

Veldig dårlig førsteinntrykk av bhg :( også skuffa over sen oppstart. Hva kan man forvente?
 
Ikke alle barnehager har det som rutine. Her fikk vi tlf en ukes tid før med oppstart og info fikk vi der og da. Men man kan ta en tlf å høre?
 
Når vi mine to eldste begynte i barnehage fikk vi ikke noe oppstartsbrev eller velkomstbrev. Det samme gjalt ny barnehage (vi flyttet). Vi fikk en tlf fra barnehagen litt i forkant hvor vi avtalte tilvenning. Fikk noe info i tlf samtalen og resten fikk vi under tilvenning og oppstartssamtalen. Det samme gjaldt når minstemann startet opp på småbarns avd.
 
Vi fikk ikke noe sånt da vår skulle begynne.

Besøk i bhg utgår vel mye nå pga korona. I vår bhg er det gult nivå til over sommeren, og ingen får komme inn.
 
Jøss, så lite hyggelig da! Kanskje vi er "godt vant" med privat barnehage...
 
Hei!

Snart 4-åringen her starter i ny barnehage i midten av august, og vi har ikke hørt noe fra dem. Noen andre som er i lignende situasjon og vet hva som er normalt?

Forventer litt informasjon om avdeling og rutiner ol., tross for korona hadde jeg også ønsket meg invitasjon til å besøke dem, så vi kunne brukt sommeren til å snakke om hvem de voksne og barna er, hvordan det ser ut i bhg. hvor han skal være osv....

Veldig dårlig førsteinntrykk av bhg :( også skuffa over sen oppstart. Hva kan man forvente?
Det skjønner jeg. Vi fikk velkomsbrev, men ikke noe mer enn det. Besøk tror jeg barnehagene er forsiktige med nå i Covid tid men du kan sikkert ringe over sommerferien og høre.
Tydeligvis er det veldig forskjellig fra barnehage til barnehage hvordan de gjør det.

Vi var i barnehagen hver dag for å leke i ferien og hver helg opp mot oppstart, bare det hjalp masse for lille så tok vi innkjøringen sånn den var med å bli kjent med nye fjes og personer:)
 
Jeg ville kontaktet dem og hørt, litt rart at du ikke har hørt noe. Men sen oppstart for nye barn - det er vanlig! Kjenner flere som har opplevd det ved bytte til ny bhg, og særlig om barnet skal på storebarn. Da må det være tid til 3-åringene som skal ha innkjøring på storebarn også nye barn etterpå. Vi fikk for øvrig oppstart 12. august da vår begynte i bhg for første gang på småbarn :) de fordelte barna utover de første to ukene i august, da det ikke er lurt å få alle de nye barna inn på samme dag/uke
Vi har privat bhg og besøk før sommeren utgikk ikke, hverken nå eller for ett år siden :)
 
Hei!

Snart 4-åringen her starter i ny barnehage i midten av august, og vi har ikke hørt noe fra dem. Noen andre som er i lignende situasjon og vet hva som er normalt?

Forventer litt informasjon om avdeling og rutiner ol., tross for korona hadde jeg også ønsket meg invitasjon til å besøke dem, så vi kunne brukt sommeren til å snakke om hvem de voksne og barna er, hvordan det ser ut i bhg. hvor han skal være osv....

Veldig dårlig førsteinntrykk av bhg :( også skuffa over sen oppstart. Hva kan man forvente?

Ta kontakt og fortell om behovene deres :) hva er sen oppstart? Er barnet tatt opp til ordinært opptak skal han få plass fra nytt barnehageår, altså rundt 15-18.august ish.
 
Back
Topp