NXT90 vs Edge duo

Vi har også basson vogn. Har babyjogger city mini og baby jogger city mini gt double. Brio smile. Edge duo i skinn med deluxe og svinbart understell. Har også en papraplytrille og en bagvogn fra 70 tallet. Sliter med litt vogndilla her.

Tfk søskenvogn, basson et eller annet, city elite og qbit + trille her. Den er snedig på butikk! Har i tillegg 7-8 bæregreier. Og hadde jeg hatt råd hadde vi sikkert hatt en edge duo også, eller noe annet. :bag: Kikka litt på smile III også.

Vognjungele er stor. Og bæretøy også forsåvidt. :hilarious:

Tfk søskenvogn, basson et eller annet, city elite og qbit + trille her. Den er snedig på butikk! Har i tillegg 7-8 bæregreier. Og hadde jeg hatt råd hadde vi sikkert hatt en edge duo også, eller noe annet. :bag: Kikka litt på smile III også.

Vognjungele er stor. Og bæretøy også forsåvidt. :hilarious:
Mest vogn her. Bæretøy blir jeg ikke venn med pga min egen sykdom. Jeg klarer ingenting som legger vekt på skuldrene eller hoftene.

Den grønne er også kjempefin. Elsker alle de eco-fargene til emmaljunga. Mannen min ruller øynene og synes det er galskap med "så dyre vogner"; LITTLE DOES HE KNOW sier jeg bare :D Hahaha.

Så man havner litt på vognkjøret også etter baby kommer i hus, jaa? :p
Vi har den som er litt mer mørkegrønn enn dagens farge, den er utgått nå, elsker den!

Vel, ja. Vi fikk spørsmål om vi skulle ha den ene by-vogn fra noen vi kjenner, den var råtøff! og vi fikk simo-vogn til barnehagen, den var vi å hentet nå nylig fordi det har vært så ekkelt føre med emmaljungaen, og den andre kun har sittestilling, noe som ikke er helt fint for liten baby.

I dag prøvde vi NXT90, Edge Duo og ABC Design salsa i butikken.

Blir ikke klok på det :( Synes Emmaljunga er kvalitativt best. Edge duo ser best ut, føles kvalitativt superior ut, vil passe en stor unge - men er diger og tung å slå sammen (svær i sammenslått versjon også). Synes den var litt tung å styre.
NXT90 er fin, men er redd at babyen vil bli for stor for sportsdelen og synes den ser liten ut generelt. Vogna føles litt skranglete. Men er lettere i hånda og blir mye mindre sammenslått.

ABC design var utrolig lett på hånda og liten sammenslådd - men kvaliteten «sådär»...

vanskelig!!!!!

Jg har hatt en del vogner, hatt vogndilla...
Men Emmaljunga er bra vogner, jeg har elsket de i dyp delen, perfekt til baby. Men av en eller annen grunn liker jeg ikke sportsdelen, den blir da for tung, selene er feil, og ungene har liksom ikke sittet greit i den delen. Endte opp med å selge begge da barna var rundt 1 år. Fine med det er at de holder seg i pris, tapte rundt 2000 pr vogn. Den vognen jeg har elsket og ikke ville kvitte med med er bugaboo buffalo, der satt barnet veldig fint i sportsdelen, den fungerte i skogen. Trillet mye på sti og ikke kun traktorvei, liten plass i bilen, lett å slå sammen, god kalesje osv . Prøvd denne?
Jeg har på mine år som mamma vært igjennom rundt 20 vogner, totalt dumskap men det er jo så mange fine der ute :D

Ja jeg håper å få prøvd britax, bugaboo og babyjogger i butikk i dag eller i morgen...

Ekstra vanskelig når man ikke en gang vet hva slags baby man får :p Lang tynn brei kort... Antar at vi får en stor unge pga to store voksne, men hvem veeet. Egentlig er NXT90 en god mellomting mellom Edge Duo og "de lettere andre vognene" - men jeg blir så usikker på om sportsdelen ikke blir for liten for oss...

Ja jeg håper å få prøvd britax, bugaboo og babyjogger i butikk i dag eller i morgen...

Ekstra vanskelig når man ikke en gang vet hva slags baby man får :p Lang tynn brei kort... Antar at vi får en stor unge pga to store voksne, men hvem veeet. Egentlig er NXT90 en god mellomting mellom Edge Duo og "de lettere andre vognene" - men jeg blir så usikker på om sportsdelen ikke blir for liten for oss...
Sportsdelene på nxt vognene er ikke små da. De nye modellene har vel ca 118 cm i liggelengde om jeg husker riktig, det er av de største.
De store, tunge emmaljungaene som det ser ut som har store sittedeler, har faktisk ganske små sittedeler i lengden

Sportsdelene på nxt vognene er ikke små da. De nye modellene har vel ca 118 cm i liggelengde om jeg husker riktig, det er av de største.
De store, tunge emmaljungaene som det ser ut som har store sittedeler, har faktisk ganske små sittedeler i lengden

Takk, det visste jeg ikke! Synes jeg hele tiden leser at folk "klager" på at NXT90 har så kort sportsdel og de må raskt bytte den ut... Kanskje det har bedret seg i det siste?

Det er fryktelig vanskelig med vogn. Vi hadde 2 vogner først fordi andre forguuuuudet disse vognene og de var de beste. Vel, de funket ikke for oss, og måtte skaffe vogn nr 3. Innen baby var 3 mnd. Gammel. Og vogna vi endte på syntes jeg var såååå stygg når vi først kikket på vogn og nå synes jeg den er den fineste :hilarious:

Vi endte opp med Bugaboo Buffalo som jeg har skrevet i tidligere svar her, og ville bare kommentere sittedel. Jeg får store barn, typ 97 percentilen. Altså øverste kurve. 3 åringen er 10 cm høyere enn snittet på samme alder, men vi har brukt denne vogna til han. Sportsdelen virket liten fort, men på et tidspunkt så virker det som at det bare er bena og armene som vokser på disse barna, og den ble liksom ikke vokst ut av. Selv om det kunne se ut som at det var like før. Jeg tror mange som har byttet fra Bugaboo/Emmaljunga nx kanskje har gjort det på dette tidspunktet, men at de faktisk kunne brukt de mye lenger. Vår sov noen dagdupper hjemme selv om han egentlig hadde slutta, og da kan han sove selv om hodet går litt utover stanga. Legger bare noe myk under. Han har aldri klaga. Også har vi city elite som reserve, og den kan man få veldig billig hvis man absolutt trenger noe større helt på slutten av vognperioden. Det er viktigere at du har en god vogn som passer 90% av vognperioden, enn en halvgod en som varer helt ut, mener jeg. Kanskje du ikke får like stor unge også, eller at ungen ikke sover dagdupper i vogn til hen er 3år.

Godt at mange har erfaring med at man faktisk trenger flere vogner, sånn har vi det og. Jeg synes nok babyjogger City elite er den vogna som er aller best,men man må snu tidlig, og den korga under er klønete å nå med sportsdelen på. Derfor har vi en britax smile 2, det er korga under helt rå, og man kan ha sportsdelen begge veier. Samtidig har jeg hatt en stokke, og den ergonomiske sportsdelen der er egentlig best til de minste, men der er kalesja litt liten (eldre modell, tror dette er bedre på nye trailz). Ville gjerne hatt en trailz til å ha i bilen f.eks :p

Tror veldig få klarer seg med kun en vogn gjennom hele perioden.

Jeg elsker Edge, har 4 faste lufthjul, og den kommer seg frem overalt og på all slags føre, snø også. Den er tung i seg selv, veier vel 16 kilo, men med lufthjul syns jeg den er en drøm å trille, syns overhode ikke den er tung å trille.

Thule urban glide som noen nevnte er og helt fantastisk, men fordi sportsdelen kun er fremover liker jeg den når de blir litt større. Den brukes fortsatt av storesøster på snart 4, og lillesøster har ligget litt i bagen i den :)

Den grønne er også kjempefin. Elsker alle de eco-fargene til emmaljunga. Mannen min ruller øynene og synes det er galskap med "så dyre vogner"; LITTLE DOES HE KNOW sier jeg bare :D Hahaha.

Så man havner litt på vognkjøret også etter baby kommer i hus, jaa? :p
Ville bare si at vi startet med å kjøpe en kjempefin vogn til 3-4000 kr, og det varte ikke lenge før den var ødelagt, bremsene (tannhjulet som man klikker inn bremsen på ble bøyd og knekt alle veier. Så vi lærte fort at det var bedre å gå for noe dyrt av god kvalitet enn noe litt billigere og fint. Fikk igjen pengene for vogna da, så det var bra. Men kjøper man emmaljunga er man temmelig sikker på at vogna holder en god stund. Kjøpte selv edge duo i navy, helt nydelig vogn. Den er litt tung i oppoverbakker, men kjenner at den er myyye lettere å kjøre enn de litt eldre modellene med faste hjul (vi har svingbare fremme) som vi har som ekstravogner og sovevogn i barnehagen når de begynner der til høsten. Bare et argument du kan bruke til mannen :p
Vet man får kjøpt mange gode vogner til billigere penge altså, men vi har ikke tatt sjansen på det igjen.

Back
Topp