Nuvaring..

Emmisel

Elsker forumet
Junibarna 2019
Jeg har nettopp telt over syklusene mine, og tror at problemet mitt (veldig lang og uregelmessig syklus) startet for 1,5 år siden, da jeg gikk på nuvaring...
er det noen andre som har brukt det og sliter med å bli gravid i etterkant?
eller noen andre som har fått kluss med syklusen etter å ha brukt den?
Har lest at man ikke skal plages av ettervirkninger av prevensjon etter 1 år, er dette tilfelle? eller husker jeg feil?

Jeg har nettopp telt over syklusene mine, og tror at problemet mitt (veldig lang og uregelmessig syklus) startet for 1,5 år siden, da jeg gikk på nuvaring...
Har lest at man ikke skal plages av ettervirkninger av prevensjon etter 1 år, er dette tilfelle? eller husker jeg feil?

Kjenner ikke spesifikt til nuvaring, men Syklus kan endre seg etter ved prevensjonsbruk, men også kosthold (hjelper for mange også å trene og Evt gå ned i vekt om man har litt ekstra), eller etter fødsel eller SA. Man kan også miste mensen helt både om man er veldig overvektig eller veldig undervektig. Mye som påvirker...

Jeg trente mye året før jeg ble gravid med førstemann. Da fikk jeg kortere sykluser... Søvn/stress kan og påvirke forresten.

Kjenner ikke spesifikt til nuvaring, men Syklus kan endre seg etter ved prevensjonsbruk, men også kosthold (hjelper for mange også å trene og Evt gå ned i vekt om man har litt ekstra), eller etter fødsel eller SA. Man kan også miste mensen helt både om man er veldig overvektig eller veldig undervektig. Mye som påvirker...

Takk for svar :)
er veldig fint at du veier inn med hva som kan være galt, men jeg har veldig lyst til å høre fra noen som har brukt nuvaring også =)
(ikke slemt ment)

Bruke nuvaring i 3 år, ble gravid noen mnd etter at jeg sluttet med prevensjon :)

Kan dessverre ikke uttale meg så mye om syklus, da jeg stort sett har uregelmessig om jeg ikke bruker prevensjon -

Jeg sluttet på nuvaring i høst, og har forholdsvis korte sykluser. Håper ikke den blir kortere og kortere for hver mnd nå... Jeg vet ikke hvordan syklusen min var før jeg brukte nuvaring, så sånn sett kan jeg ikke hjelpe stort.

Jeg gikk på nuvaring noen år, kan ikke si at jeg har merket noe. Kommer til å gå tilbake når ungen er ute. :)

Jeg har brukt nuvaring i flere år, sluttet i april i fjor og startet prøvingen i vinter, pp3 nå. Syklusen min er ganske konstant uansett, har vært jevn og fin på 28 dager fra jeg var tolv, selv med perioder med nuvaring og p-piller. :)

Jeg brukte nuvaring i mange år og ble gravid etter bare noen mnd. Syklusen var også rett på normal syklus.

Min lege sa at det ikke skal ta så lang tid etter at man slutter på nuvaring før ting er på plass.
Men så er det andre faktorer som må taes i betraktning også.

Jeg har cøliaki f.eks., som var ubehandlet når vi skulle prøve. Når ting var på plass i kroppen med glutenfri diet tok det kun noen få forsøk før det gikk.
Men hadde en SA, så nå får vi se hvor lang tid det tar.

Nuvaring brukte jeg i flere år! Men har fått påvist el og at alt er bra i etterkant.. Nå lar jo spiren vente på seg, så ikke godt å si.. Men det skal ikke være noe værre med Nuvaring enn p piller i hvertfall...

Jeg brukte nuvaring i noen år, og sluttet nå tidlig høst. Ble gravid på første forsøk, men mistet like fort igjen. Syklusene mine har variert mellom 26 til 32 dager.

Brukte nuvaring og ble gravid med en gang. Startet på nuvaring og sluttet på den for et år siden. Ikke blitt gravid ennå, har fått pco siden sist graviditet.

Tusen takk til alle som har svart, det var veldig hjelpsomt,, virkelig :D
tusen tak :D :D
dere er goe ^-^

Jeg har brukt nuvaring i mange år. Sliter også med uregelmessig syklus, og veldig mye spotting, selv om jeg sluttet i mai.. Skal begynne på pp3 nå straks.

Jeg har brukt nuvaring i mange år. Sliter også med uregelmessig syklus, og veldig mye spotting, selv om jeg sluttet i mai.. Skal begynne på pp3 nå straks.

får håpe du får to streker snart da =)

får håpe du får to streker snart da =)

Ja, tok en test i ettermiddag. Helt hvit. Men hvis jeg ikke får mensen i morgen, så tar jeg en ny test torsdags morgen... Har liksom ikke gitt opp pp2 helt enda ;)

Ja, tok en test i ettermiddag. Helt hvit. Men hvis jeg ikke får mensen i morgen, så tar jeg en ny test torsdags morgen... Har liksom ikke gitt opp pp2 helt enda ;)

det er håp helt til tr kommer :D
og selv da er det alltid en ny pp :)

Back
Topp