Nutramigen

bessy

Forelsket i forumet
Hvordan i alle dager skal jeg få Andreas til å drikke den hersens melka OG/ELLER ta puppen???
Det går fint med 90ml nutramigen, 40ml morsmelk og en halv ts malt men spiser ikke mere enn ca. 80ml pr. måltid.. Om jeg blander i mere mme, drikker han 20-30ml til han får vondt i magen, gråter for så å nekte å spise annen melk enn mm.. Har også prøvd å putte oppi litt sukkervann men han nekter uansett.. Vi får jo aldri sjekka om han ikke tåler melk når det er slik.. Han fikk nutramigen blandet 50/50 med mm for 4-5 uker siden, ble værre og værre så vi gikk over til kun morsmelk igjen.. Han ble fin og var det i 3 uker men jeg hadde ikke nok melk på slutten av forrige uke, så sambo kjøpte en ny pakke nan.. Ble litt mye for magen hans for nå måtte vi prøve å ty til nutramigen igjen, men gutten får jo ikke spist et ordentlig måltid.. Han får så mageknip og nekter å spise alt annet enn mm etterpå. Bruker gjerne en times tid på det værste på et måltid [:(] Begynner å bli slitsomt både til meg og lillegutt.. Han ser mere sliten ut og er ikke helt den samme gutten som han var da han var helt fin, og jeg blir så oppgitt både av skriking og pumping til slutt at jeg bjeffer til sambo stakkar [&o] 

Ble langt og sytete dette, men måtte få ut frustrasjonen.. Om noen har andre tips ang. nutramigen, tar jeg i mot de med glede!!

Menne, de få gangene jeg har pumpet meg og snuppa har fått det på flaske så har det vært 80ml, holdt i massevis det.. Så kanskje det er nok mat? Leser at andre pumper seg og får ut massevis av melk og ungen drikker det, men jeg tro rjeg rett og slett har god og fet melk [:)] Snuppa blir god og mett og legger på seg.

Jeg fikk ut bare 50ml på begge puppene og gutten pleide å spise ca.125ml hvert måltid.. Problemet er at han er så plaga med magen at vi skulle teste nutramigen for å se om han er hyperallergiker, men det hjelper ikke akkurat når han nekter å ta kun den melka..

Bare et spørsmål ... hvorfor kan man ikke sjekke om han har melkeallergi uten at han drikker nutramigen? Og kan det hende at han ikke vil ha fordi det faktisk smaker grusomt? Bare slenger ut spørsmål jeg altså .. ikke noe morro med babyer og magevondt, det der vet jeg ALT om ..

Hva med den NAN man kjøper på apoteket? Vi hadde også STORE problemer med magen, kolikk smerter og det som verre var .. men den NAN HA1 fungerte igrunn greit her ..

ORIGINAL: Veumjenta

Nutramigen smaker jo ikke akkurat godt da, har ei venninne som brukte 14 dager på å få snuppa si til å godta den. Ho har forresten fått Nutramigen AA eller hva den heter, den som er EKSTRA skånsom for magen og smaker LITT mindre rart enn vanlig Nutramigen. Har dessverre ingen andre råd enn å fortsette å prøve [&:]

MASSE god bedring til lille Andreas i hvert fall!!

Ja, er AA vi fikk resept på vi også, men da vi skulle kjøpe igjen hadde de den ikke på apoteket.. Merka han tok den AA bedre enn den vi kjøpte nå. Trodde smaken kanskje var bedre på den som ikke var så dyr for den lukta ikke halvparten så vondt som AA.. 14 dager ja.. Kanskje like så greit å skifte med 5ml for hver gang istedenfor 10 da så ikke overgangen blir så brå.. Tusen takk for svar [:)]

ORIGINAL: cecbak

Bare et spørsmål ... hvorfor kan man ikke sjekke om han har melkeallergi uten at han drikker nutramigen? Og kan det hende at han ikke vil ha fordi det faktisk smaker grusomt? Bare slenger ut spørsmål jeg altså .. ikke noe morro med babyer og magevondt, det der vet jeg ALT om ..

Hva med den NAN man kjøper på apoteket? Vi hadde også STORE problemer med magen, kolikk smerter og det som verre var .. men den NAN HA1 fungerte igrunn greit her ..

De snakket om å teste han for melkeallergi da han var innlagt men de ombestemte seg[8|] 
Hehe.. Har ikke turt å smake selv, men regner med det smaker møkk [8D] 
Har ikke prøvd den siden vi har blitt fulgt opp på sykehuset pga tarm og magetrøbbel når han var nyfødt. Og pga. han ikke hadde blitt bedre da vi var på kontroll, fikk vi resept på nutramigen.

ORIGINAL: Ephexita

Det smaker ikek godt av den...
Anbefaler deg å kutte annen mme og morsmelk helt og holdent mens dere forsøker nutramigen.
Bland i 2 teskjeer med sukker i hver flaske og kutt gradvis ned på sukkeret.
Vi gjorde dette i en tilvenningsperiode[:D]
Blir maen roligere med nutramigen er det "bevis" nok for å få den på blå resept.
Trenger ikke være allergi, bare en ømfintlighet som ofte blir borte ved 6-12 mnd alderen.[:)]

det var godt å høre, vi var på apoteket idag og fikk dene melka til gutten vår, håper den hjelper han litt og vi måå ha blå resept, den er jo svindyr [8D]  Her tok vi en halv teskje pr 100ml og gutten vår drikker som bare det [:D] vi har slitt med at han ikke vil spise for han får tydelig vondt i magen når han får melk i magen, men virker som det er bedre med Nutramigen [:D] får håpe han bare er ømfintlig og at det ikke er allergi [:D]

Har gjort klar 3 flasker med 120ml og 1ts sukker.. Håper han drikker det i natt uten problemer med hverken magen eller innholdet i flaska nå da.. Stakkaren hadde to forsøk på å sove i en times tid med skriking hvert kvarter og ynking når jeg bar han, så jeg fiksa et måltid med en halv god spiseskje malt.. Litt redd for å gi for mye av den, men den virka tvert. Lukta direkte gass av det som kom ut av stakkaren.. magen er fortsatt sprengt men han har sovet en time nå ihvertfall uten å ha våknet.. Kun litt ynking..
Håper jeg slipper å se og kjenne tarmene bule ut av magen flere ganger ass.. Er direkte ekkelt å se at magen blir sånn på en så liten unge..[:(]

ORIGINAL: AnThoo

ORIGINAL: Ephexita

Det smaker ikek godt av den...
Anbefaler deg å kutte annen mme og morsmelk helt og holdent mens dere forsøker nutramigen.
Bland i 2 teskjeer med sukker i hver flaske og kutt gradvis ned på sukkeret.
Vi gjorde dette i en tilvenningsperiode[:D]
Blir maen roligere med nutramigen er det "bevis" nok for å få den på blå resept.
Trenger ikke være allergi, bare en ømfintlighet som ofte blir borte ved 6-12 mnd alderen.[:)]

det var godt å høre, vi var på apoteket idag og fikk dene melka til gutten vår, håper den hjelper han litt og vi måå ha blå resept, den er jo svindyr [8D]  Her tok vi en halv teskje pr 100ml og gutten vår drikker som bare det [:D] vi har slitt med at han ikke vil spise for han får tydelig vondt i magen når han får melk i magen, men virker som det er bedre med Nutramigen [:D] får håpe han bare er ømfintlig og at det ikke er allergi [:D]

Har dere sendt inn søknaden?? Jeg fikk beskjed på apoteket at det var legen som skulle sende inn søknaden, men når jeg snakka med helfo her om dagen hadde de ikke fått inn noen søknad.. Så om du fikk høre det samme og du ikke har fått svar innen 14 dager, så ring og hør om de har fått den.. 600kr. for en slik boks blir fort dyrt når de drikker rundt 3 stk i uka [&:] Skal hente ut en ny i morgen igjen.. Håper vi får svar på søknaden på mandag så vi bare kan dra og hente ut

Hmm.. Endte i en kavete unge og oppkast.. Rakk nesten ikke ta opp gutten for raping før han spøy stakkar.. Gikk bedre i morges da.. Tømte ut alt utenom 30ml av sukkervannet og da gikk det greit å spise [:)]

Back
Topp