Nupper/kviser

Lillegutt har fått et utbrudd av masse små nupper eller kviser i ansiktet og på overkroppen. Noen andre som har opplevd det?

Tror ikke det er kviser eller nupper men det ligner, fikk beskjed om at det er nyfødt utslett og helt normalt! :) men hør med lege/helsestasjon om du er bekymret eller usikker

Lilletuppa her har også det, masse små "nuppekviser" i ansiktet og noen røde flekker. HS sa det var noe som het "nyfødtkviser" og det forsvinner ved 2-3 mnd alder :)

Tror ikke det er kviser eller nupper men det ligner, fikk beskjed om at det er nyfødt utslett og helt normalt! :) men hør med lege/helsestasjon om du er bekymret eller usikker
Alle mine har hatt det, er visst hormonelt og helt normalt☺️
Lilletuppa her har også det, masse små "nuppekviser" i ansiktet og noen røde flekker. HS sa det var noe som het "nyfødtkviser" og det forsvinner ved 2-3 mnd alder :)
Ja kan se ut som nyfødtkviser. Måtte google det. Lillegutt ser ut som en mini tenåring i ansiktet :D

Vår har også litt og barnelegen som sjekket han kalte det hormonutslett. Helt ufarlig og husker iallefall en av nevøene mine også hadde dette :)

Lille har også fått litt av det nå, og jeg husker det fra mine andre barn :)
Vår har også litt og barnelegen som sjekket han kalte det hormonutslett. Helt ufarlig og husker iallefall en av nevøene mine også hadde dette :)
Ja. Hele hodet til lille er dekt av disse nuppene! Har litt på overkroppen også.
Takk og lov for at det er flere som har det og at det er vanlig. Ble først redd for at det var allergi. Men det ser ut som små kviser.

Takk og lov for at det er flere som har det og at det er vanlig. Ble først redd for at det var allergi. Men det ser ut som små kviser.
Ja, her kom det samme dag som han tisset oransje og det sa barnelegen at også var normalt den første uka ;) Jeg trodde jo han var døden nær...

Back
Topp