Nummer tre; en praktisk katastrofe?

Hunsomglederseg

Andre møte med forumet
Jeg liker å tro at det barn aldri er en katastrofe.
Men, vi vurderer/ prøver/ gir tredjemann en sjanse nå. Har to gutter fra før, eldste fylte nettopp tre. Så, hvis det kommer en tredjemann må vi feks ha tre bakovervendte stoler i bilen, og ja, ny bil også.
....andre ting å tenke på?

Plass i huset? Og det økonomiske fremover med bhg plass/sfo? Fritidsaktiviteter?

Har enda ikke født nr to, tenker likevel på nr. tre fordi det hadde kanskje vært trivelig med to litt tette :smiley-ashamed004 men da må vi ha mer plass i hus og bil tror jeg, blant anna.

Vi har tre. Men ikke så tette. Det er 2,5 år mellom første og andre, også skulle det vært to år mellom andre og tredje, men det ble en sa så hun som ble nr tre er nesten 5 år yngre enn mellomste. Tre bakovervendte har vi derved aldr i hatt, men tre barnestoler har vi hatt, så det ble S max på oss.

Det økonomiske går fint, men det praktiske med tre unger, fritidsaktiviteter, følging og henting og levering og oppfølging er periodevis travelt. en stund var det som et hamsterhjul, men det roet seg litt når de to som gikk på fotball (tre treninger i uka, pluss kamper og turneringer, og faren var trener på begge lagene).

Våre unger er nå 8, 13 og 15 så det er en stund siden vi hadde baby-kaoset. Det var egentlig veldig rolig når yngste var baby, de to andre var såpas store at de klarte mye selv, små nok til å ikke gå på ørten aktiviteter, og gode til å leke med henne.

Vi venter nr 3 om ikke så lenge (ca 2 mnd). Vi har landet på å kjøpe en Peugeot 5008. Våre barn er 6,3 og da nyfødt. Vi kjøper en bil med et to/tre-års perspektiv. Det skjer så mye på bilmarkedet for tiden at vi ikke tar oss råd til å kjøpe en splitter ny bil. Vi velger heller å gjøre det når treåringen skal ha nytt sete. Vi har og sett på Caravelle, for en drøm av en bil! Ikke utseende, men praktisk :joyful:

Ellers må man jo ha økonomi, plass (vi har to soverom, men kan dele det ene i to, og barn kan dele rom), og overskudd.

Plass i huset? Og det økonomiske fremover med bhg plass/sfo? Fritidsaktiviteter?

Har enda ikke født nr to, tenker likevel på nr. tre fordi det hadde kanskje vært trivelig med to litt tette :smiley-ashamed004 men da må vi ha mer plass i hus og bil tror jeg, blant anna.
Plass i huset har vi! Har bygd et kjempestort hus (så stort at det er litt latterlig å slutte på to). Det økonomiske tror jeg skal gå greit med mindre renta eksploderer ytterligere.

Fritidsaktiviteter er nok et punkt vi vet for lite om..største ble nettopp tre, og går ikke på noe fast. Har akkurat såvidt begynt å ha besøk, og vi går på søndagsskole av og til
... Men aktiviteter ja...selve kostnaden og det å følge barna dit, men også alle de kilometerne med dopapir som skal selges etterhvert... hmm

15 mnd mellom våre to første, det er fantastisk. Så dette blir i tilfelle en "attpåklatt" 2,5 år etter

Vi venter nr 3 om ikke så lenge (ca 2 mnd). Vi har landet på å kjøpe en Peugeot 5008. Våre barn er 6,3 og da nyfødt. Vi kjøper en bil med et to/tre-års perspektiv. Det skjer så mye på bilmarkedet for tiden at vi ikke tar oss råd til å kjøpe en splitter ny bil. Vi velger heller å gjøre det når treåringen skal ha nytt sete. Vi har og sett på Caravelle, for en drøm av en bil! Ikke utseende, men praktisk :joyful:

Ellers må man jo ha økonomi, plass (vi har to soverom, men kan dele det ene i to, og barn kan dele rom), og overskudd.
Gratulerer med trefjemann på vei
Søstra mi har kjøpt carawelle, lang type, firehjulstrekk. Digg på ferier, og det å kunne ta med en ekstra person i ny og ne...det som ikke er så digg er vel alle de som vil ha hjelp til å flytte ting

Mannen min er veldig flink til å fikse biler, dvs vi kommer aldri til å kjøpe NY bil...

Gratulerer med trefjemann på vei
Søstra mi har kjøpt carawelle, lang type, firehjulstrekk. Digg på ferier, og det å kunne ta med en ekstra person i ny og ne...det som ikke er så digg er vel alle de som vil ha hjelp til å flytte ting

Mannen min er veldig flink til å fikse biler, dvs vi kommer aldri til å kjøpe NY bil...
Det er sikkert noen som vil ha hjelp til å flytte ting, men helt ærlig så tenker jeg at de som har hus og bil bør ha en bil med hengerfeste sånn at de kan låne det, vi har det også. Det blir ikke Caravelle på oss, men min familie hadde det i oppveksten, det var virkelig en drøm.

Her er det ikke aktuelt, men vi har ikke helse til det (og jeg bør neppe være gravid en gang til). Men har du plass, tid og kapasitet så kjør på :-)

Jeg liker å tro at det barn aldri er en katastrofe.
Men, vi vurderer/ prøver/ gir tredjemann en sjanse nå. Har to gutter fra før, eldste fylte nettopp tre. Så, hvis det kommer en tredjemann må vi feks ha tre bakovervendte stoler i bilen, og ja, ny bil også.
....andre ting å tenke på?
Tre bakovervendte passer i ganske mange biler. Går feks fint i skoda octavia.

Man må jo regne med å stille opp på mye etterhvert som de blir eldre, personlig syns jeg det er kjekt. Min erfaring er også at vi med tre barn tar på oss flere verv enn de med to, så jeg tror ikke det er bøygen. Fra to til tre er kanskje det man må innse at nå dreier livet seg primært om ungene i noen år? Vi venter nummer 4 nå, og jeg tenker lite på alt praktisk egentlig, selv om jeg har lyst på ny bil da. :)

Back
Topp