Nummer i hendene

Happypig

Betatt av forumet
Ofte når jeg har sovet,våkner jeg med en prikkende følelse i hendene. Akkurat som om at de sover og jeg har lite følelse i dem. Noen som veit hva dette kommer av? Fryktelig ubehagelig :/

Jeg sliter med det samme og fikk beskjed om at det var nerver i klem og ikke noe farlig. Men aner jo ikke om det er det samme hos deg... Ubehagelig er det ihvertfall ja!

Det er nok carpel tunnel syndrom. Det er at den økte blodmengden og vannet i kroppen gjør at det er nerver som kommer i klem. Jeg sliter med det samme, men "heldigvis" bare når jeg har sovet, skal sove eller ligger mye. Sånn på dagtid og kveld så fungerer fingrene og hendene, takk Gud :)
Det er ikke noe farlig, bare en teit plage man kan få :/

Ganske vanlig plage, som nevnt heter det karpaltunnelsyndrom og er en nerve som kommer i klem. Jeg har hatt det siden uke 25 sånn ca og er veldig plaga må, men det går over når man har født.

Ganske vanlig plage, som nevnt heter det karpaltunnelsyndrom og er en nerve som kommer i klem. Jeg har hatt det siden uke 25 sånn ca og er veldig plaga må, men det går over når man har født.
Vet du om dette kan komme i overarmene/skuldrene og? Eller er det bare hendene?

Vet du om dette kan komme i overarmene/skuldrene og? Eller er det bare hendene?

Karpaltunnelsyndrom er i hendene, karpaltunnelen sitte å håndleddet, men det går jo an å få nerver i klem andre steder også. Hvis du er nummen i underarmen eller hele armen sitter det gjerne i skulderen, som hvis man sovner på armen litt feil. På engelsk kalles det "Saturday night palsy" så vidt jeg husker, altså typisk litt berusede mennesker som sovner feil og våkner med en nummen arm. Det får over av seg selv, men om det er langvarig eller du får det på begge sider samtidig ville jeg snakka med en lege.

Jeg er også munnen i fingrene, spesielt på morningen. Også er leddene stive og vonde å bøye. Ofte er peke og langfinger hovne på morningen også. Jeg har forøvrig ikke vann eller noe lignende ellers i kroppen.

Dette har jeg slitt med i alle mine svangerskap. Er noe DRITT :-(
Er Karpaltunnelsyndromet ja. Og d gir seg heldigvis etter fødsel.
Om man plages utenfor svangerskap,er d kun ett lite snitt som skal til for at d blir borte :-)

Back
Topp