Dere som venter nr 2.. Jeg er fortsatt hjemme med første baby som er 8 mnd, og er selvfølgelig helt oppslukt i henne. Hadde ingen planer om nr 2 helt enda, men plutselig hadde jeg mistenkelige symptomer, og etter en test var altså mistanken bekreftet. Vi har jo alltid hatt planer om to, men jeg har ikke følt meg klar for å bli gravid igjen enda, og så kanskje for meg rundt 3 års aldersforskjell. Nå som jeg likevel er gravid prøver jeg å glede meg, men jeg kjenner på følelsen av at jeg «svikter» første ved at jeg kanskje ikke får like mye tid med bare henne som jeg hadde tenkt, og jeg klarer ikke å forestille meg å bli like glad i en baby til. Jeg skjønner jo at jeg sikkert blir like forelsket i denne når jeg bare får h*n i armene, men disse tankene sliter på meg nå kjenner jeg. Vil ikke tenke sånn, vil glede meg sånn som jeg gjorde med første! Det har kanskje noe å si at det ble keisersnitt første gangen, noe jeg syntes var en skremmende opplevelse, og jeg vet jeg ikke burde blitt gravid igjen såpass fort pga risiko for både meg selv og baby. Så ja, jeg er redd for masse som kan gå galt, og jeg klarer ikke å glede meg, vil bare fokusere på vesla som allerede er her akkurat nå.. Ikke misforstå meg, jeg vet jeg er heldig og burde være glad. Prøvde en del lenger for å bli gravid med første for å si det sånn, så det er ikke det at jeg tar det for gitt. Er det bare meg som har sånne tanker?