Nullenuskens knoterier :)

Nullenusken

Forumet er livet
Jeg hadde engang en dagbok her, men den ser ut til å ha forsvunnet....
Er ikke så flink til å skrive dagbok, men prøver nå hvertfall! :D
 
Jeg er altså en 24 år gammel jente fra Risør, som har bosatt seg i Lillesand sammen med mannen min :)
Vi ble sammen 24.juni 2003 og giftet oss 24.juni 2006 :) Har prøvd å bli gravid siden juli samme året, så vi er nå på PP31!
Tenk at tiden har flydd såpass... *hjelp*
Vi har ingen barn desverre, men har verdens skjønneste lille hund :)
En korthåret black'n'tan chihuahuatispe som heter Becky :) Hun blir 3 år i april :)

Becky er mitt hjerte, og det er helt klart hun som har hjulpet meg gjennom 2,5 år uten å bli gravid :)
Mannen min Thomas er 23 år :) Han kommer jeg sikkert til å fortelle mer om senere, hehe...
 
Akkurat nå.. tja... slapper av i sofaen med Becky på fanget... og venter på at min kjære skal komme hjem...
Fikk en telefon om at vennegjengen kommer innom i kveld også... Heldigvis tar de visst med pizza :P hehe...
Får håpe at Thomas har mer energi etter å ha snekret hos en kamerat i hele dag, for i morgen har jeg el, og det må utnyttes ;)
Ja, altså... Thomas og to av våre nærmeste kamerater er utdannet tømrer (snekker), så de hjelper hverandre hele tiden omtrent :P
 
Så altså... el i morgen, på forhåpentligvis vår siste pp på denne ungen! hihi...
Har fått veldig økt håp i det siste... Mandag 5. januar var jeg nemlig og møtte en dame som er både healer og klarsynt!
Hun healet meg, noe som har gitt meg mye mer energi, og jeg har klart å gi slipp på alle vonde følelser og tanker inni meg! Er bare så utrolig mye mer lykkelig!
Hun tok også en titt inn i fremtiden min og fortalte at jeg vil bli gravid i 2009, sannsynligvis i nærmeste fremtid... Hadde visst "gravid-aura" også som sa at kroppen min er klar... hehe.... Vet ikke helt hva jeg skal tro, men det gav meg håp hvertfall! :D
Jeg har hvertfall fått mye mer "lyst" ;) *kremt* hehe...
 
Velvel, nok babling fra denne kanten akkurat nå :)
Have a nice day osv!
Lykke til med prøvingen alle sammen!
 
 
Hei og velkommen hit. Har du prøvd i 31 periode? [8|] Da sender eg all babystøv over til deg ja og håpar at spira di sitjer fort[:D] Og det fins meir mellom himmel og jord, så det kan godt vere at den healeren har rett[:D]
 
Hvis jeg har telt riktig, så er vi nå på prøveperiode 31 ja, siden vi har prøvd siden juli 06...
Det har vært noen laaaaaaaaaaange måneder............
Men plutselig nå er det som å begynne på nytt igjen!!! :D

*Best money I've ever spent* ;)
 
ORIGINAL: Nullenusken

Hvis jeg har telt riktig, så er vi nå på prøveperiode 31 ja, siden vi har prøvd siden juli 06...
Det har vært noen laaaaaaaaaaange måneder............
Men plutselig nå er det som å begynne på nytt igjen!!! :D

*Best money I've ever spent* ;)


Det høyres bra ut. Eg er på 2pp visst. Men eg slutta på p-pillen 2007. Men pga sjukdom har eg måttet holdt meg unna prøving. Men no prøver me igjen:D
Kva syns mannen din om at det har tatt så lang tid? Har dere snakka med lege osv om at det tek så lang tid?

 
Jippi!
Etter noen måneder nå med rot i syklusen ser det nå ut til at jeg er tilbake på min 28 dagers syklus!
Hadde på forhånd regnet ut at testen ville slå ut positivt i kveld, og det gjorde den!
Og vi har vært flinke de siste dagene!
 
ORIGINAL: Nullenusken

Jippi!
Etter noen måneder nå med rot i syklusen ser det nå ut til at jeg er tilbake på min 28 dagers syklus!
Hadde på forhånd regnet ut at testen ville slå ut positivt i kveld, og det gjorde den!
Og vi har vært flinke de siste dagene!

 
Hei[:)]
Oioi!! Da får vi krysse fingrene og tærne for deg!!! Ønsker deg masse lykke til!!!!!
 
ORIGINAL: Nullenusken

Jippi!
Etter noen måneder nå med rot i syklusen ser det nå ut til at jeg er tilbake på min 28 dagers syklus!
Hadde på forhånd regnet ut at testen ville slå ut positivt i kveld, og det gjorde den!
Og vi har vært flinke de siste dagene!



OI oi oi [:D] Så spennende[:)] Da er det bare til å samt eg kan krysse bein for deg og, fram til onsdag
 
Vi var til utredning fra januar-august...
Hadde innvendig ultralyd, tok blodprøver og diverse andre prøver, og de fant ingenting galt på meg.
Hun så også et modent egg på vei ned egglederen på den ene ul'en...
Thomas har også levert sædprøve. Han fikk påvist LITT lav aktivitet på den ene prøven, men det var absolutt innenfor det normale, så hun regnet med at det bare var en "dårlig dag"...
Vi fikk resept på 3 pergokurer, og har brukt 2 av disse, men den siste kuren gav meg noe helt EKSTREMT med bivirkninger, så det orker jeg ikke mer...
Når jeg uansett har eggløsning på egenhånd, så ser jeg ikke vitsen i det...
Tenkte å gå videre med utredningen til høstend dersom det ikke har fungert innen da...
 
ORIGINAL: Nullenusken

Vi var til utredning fra januar-august...
Hadde innvendig ultralyd, tok blodprøver og diverse andre prøver, og de fant ingenting galt på meg.
Hun så også et modent egg på vei ned egglederen på den ene ul'en...
Thomas har også levert sædprøve. Han fikk påvist LITT lav aktivitet på den ene prøven, men det var absolutt innenfor det normale, så hun regnet med at det bare var en "dårlig dag"...
Vi fikk resept på 3 pergokurer, og har brukt 2 av disse, men den siste kuren gav meg noe helt EKSTREMT med bivirkninger, så det orker jeg ikke mer...
Når jeg uansett har eggløsning på egenhånd, så ser jeg ikke vitsen i det...
Tenkte å gå videre med utredningen til høstend dersom det ikke har fungert innen da...



Lykke til og det går nok så bra så[:D]
 
Positiv el-test i dag også! Har aldri før opplevd å få det to dager på rad, men men...
Nå har jeg altså el, og vi har hatt sex på mandag, tirsdag, torsdag, fredag, lørdag og skal ha i dag :)
Har bygget meg opp litt håp nå altså!
Virker som om min kjære begynner å bli litt engasjert han også :)
Har brukt å "ikke bry seg" han, men nå snakker han stadig om den lille :)
Han kommer til å bli en fantastisk pappa!!!!!!!!!!!!!
Håper så virkelig at spiren sitter nå... Orker bare ikke vente lengere!!!
 
Hvordan merker egentlig dere andre at dere har el?
Jeg får ofte stikninger i magen... I dag kjenner jeg GODT at det er høyre side som slipper egg, og det passer når jeg teller måneder siden jeg var hos gyn og fikk dokumentert el... Får plutselige perioder med kraftig kvalme, mageverk, og blir litt svimmel... går over ganske kjapt da...
men men.....
 
Noen ord i natten....
Klokken er nå omkring fem på natten og jeg får ikke sove.... Hjernen bare sviver på alt mulig, og i tillegg er jeg skikkelig dårlig i magen.... Magekramper og løper bare på do, så er ikke lett å få sove....
Ligger og hører på regnet som faller utenfor og drømmer om noen måneder frem i tid....
Høstregn i starten av oktober, ligge og ikke få sove med kjempemage....
Julefeiring med en liten baby.....
Er så redd for å håpe! Redd for å bli skuffet igjen!
Når jeg tenker slike tanker så roper all fornuft i meg at det bare er tull, og jeg er ikke gravid.....
Søndag 1.februar har jeg ikm og da får jeg svaret.... Ny skuffelse? Eller uendelig glede?
 
ORIGINAL: Nullenusken

Hvordan merker egentlig dere andre at dere har el?
Jeg får ofte stikninger i magen... I dag kjenner jeg GODT at det er høyre side som slipper egg, og det passer når jeg teller måneder siden jeg var hos gyn og fikk dokumentert el... Får plutselige perioder med kraftig kvalme, mageverk, og blir litt svimmel... går over ganske kjapt da...
men men.....


God morgen[:)]
Da er ikkje lett å vere kvinnfolk nei. Eg har også stikkninger i magen no, hatt da ei kort uke alt[:-] Ellers så stikker det litt i brystene mine også. Men hadde eg ikkje visst at eg nett hadde hatt mensen, hadde eg trudd at det var den som var på veg ja[:-]

Lykke til med EL og hekkinga di[:)]
 
Planen  i dag er å ligge på sofaen og ikke gjøre en dritt *ler*
Skal vaske og brette litt klær, men ellers ingen planer :)
Er ennå ikke helt i form, så er deilig å slappe av litt :)
Har store planer om å gi trappa et strøk med hvitmaling, men det får vente... hehe :)
Du da? Store planer for dagen?
Skal være hjemme alene i kveld, så er litt deilig å kunne gjøre akkurat det man har lyst til...
 
Min kjære er hos noen venner hver tirsdag kveld, så da har jeg tv-kveld alene med "unge mødre" osv på tv :)
Skulle gjerne hatt en liten en å kose meg med da :)
 
Uææææææææ!!!!!!
Holder på å døøøøøøøøøøøøøøøøø av utålmodighet her!!!!!
Er bare på dag 16 av 28, og jeg forstår virkelig ikke hvordan jeg skal holde ut frem til 1.februar!!!!
Vil så gjerne løpe inn på badet og teste teste teste teste teste........
Men vet jo at et evt egg har jo ikke festet seg ennå... er ikke vits i å teste......
Er rett og slett et helvete de to ukene fra el til ikm...
Ikke kan man gjøre noe fra eller til, for egget er sluppet, og ENTEN er det befruktet eller så er det ikke....
Skulle ønske jeg ikke var en prøver, slik at denne tiden kunne gått uten at man tenkte over det..
Klarer jo ikke tenke på noe annet...
Har jo hatt mer sex denne mnd enn vi har hatt de siste mnd tilsammen!!!
Har virkelig stor tro på denne pp, og har bare helt superduperhåp!!!!!!!
Kommer til å bli helt knust hvis det ikke fungerer nå..... Helt ødelagt...

HVORFOR KAN IKKE NOEN FINNE OPP EN TEST SOM KAN FUNGERE HELT FRA EL???? hehe... :)
 
Kan man se på innv. ul om celledelingen har begynt? eller ser de bare egget der?
 
Dette blir laaaaaaaaange dager.....
 
Jeg merker jeg tenker mye mer denne måneden i forhold til tidligere....
- Hva om jeg ikke har hatt eggløsning....
- Hva som ingen av svømmerne klarte turen helt frem....
- Hva om ingen klarte å trenge gjennom skallet....
- Hva om ikke egget fester seg....
- Hvorfor er ikke puppene mine like ømme som vanlig? Bruker de å være det så tidlig?

Er uendelig mange flere spørsmål, men er vanskelig å sette ord på alle tanker jeg sliter med.... Ting som vanligvis er en bagatell, blir til noe jeg går og funderer på lenge.... Kjenner etter hvert minste tegn fra kroppen....
Er som om dette skulle vært vårt aller første prøvemåned, og ikke vår trettiførste!
Men alt er bare så annerledes denne gangen....
Kroppen var annerledes før el, var annerledes under el, sex'en var annerledes, lysten var annerledes.... Psyken er annerledes og kroppen føles rett og slett annerledes....
Jeg har slitt med depresjon siden jeg var 13, og spesielt på vinteren bruker den å være ille.... Men nå er den rett og slett borte! Føler bare en total ro og glede inni meg....
Har så mange tanker og følelser at jeg kunne ha skrevet her hele natta....

Værsåsnill lille spire.... Kom til oss nå.... Mamma og pappa lengter så utrolig etter deg!
 
Nå fikk jeg plutselig en dårlig følelse...
En følelse av at spiren glapp.............
Aner ikke hvorfor, om egget prøvde å feste seg og glapp eller hva....
Mistet bare helt motet plutselig.......:(
 
ORIGINAL: Nullenusken

Nå fikk jeg plutselig en dårlig følelse...
En følelse av at spiren glapp.............
Aner ikke hvorfor, om egget prøvde å feste seg og glapp eller hva....
Mistet bare helt motet plutselig.......:(



Uff det er nok ikkje ein god følelse[:-] Skal eg senda over litt håp til deg??
 
Så artig at healeren sa at dette er deres år. Det fortjener dere etter å ha prøvd så lenge. Lykke til! Håper du tester positivt snart.
 
(ikke la deg lure av depresjonen, nullenusken)
 
Back
Topp