Nttevål

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Hvordan takler du det uten å klikke? Har sovet 1t i natt, og htt babyen hele dagen. Kjenner jeg holder på å gå ut v mitt gode skinn

Takler det relativt dårlig må jeg innrømme!
Men prøver bare å bite tenna sammen, beholde roen og tenker at det blir bedre.. En gang...

Og sover på dagtid når babyen sover..

Jeg er nok heldig... Babyen vår våkner bare for pupp eller bleie, og sovner igjen med en gang etterpå. Så vi er oppe ca 23, 02/03 og 05 før vi uansett må opp kl 07 (for å få storesøster på skolen). Er vel oppe ca 20 min hver gang for å gi melk og skifte på ham. Og det går veldig bra. Sover noen dupper på dagen hvis jeg er veldig trøtt, og ellers tar jeg gjerne en dupp når jeg legger storesøster på kvelden, eller legger meg tidlig.

Takler det relativt dårlig må jeg innrømme!
Men prøver bare å bite tenna sammen, beholde roen og tenker at det blir bedre.. En gang...

Og sover på dagtid når babyen sover..
Fin tanke det :) for det er jo sant..

Jeg er nok heldig... Babyen vår våkner bare for pupp eller bleie, og sovner igjen med en gang etterpå. Så vi er oppe ca 23, 02/03 og 05 før vi uansett må opp kl 07 (for å få storesøster på skolen). Er vel oppe ca 20 min hver gang for å gi melk og skifte på ham. Og det går veldig bra. Sover noen dupper på dagen hvis jeg er veldig trøtt, og ellers tar jeg gjerne en dupp når jeg legger storesøster på kvelden, eller legger meg tidlig.
Har vært sånn her og, mye, men måtte gjøre fra seg 2 ganger i natt og var urolig pga det. Typisk. Natta før tok pappaen henne og da sooov hun så fint så.. ;) tror jeg legger meg veldig tidlig idag.

Takler det ikke så bra, nei... I natt hadde vi amming 5 ganger, pluss/minus to timer mellom. Småen bruker gjerne 15-20 min ved brystet, og så er det ofte skift i tillegg. Noen ganger er jeg så overtrøtt av jeg ikke får sove.

Klarer dere å sjekke behovet for bleieskift på soverommet? Uten mye lys/stelleplass? Skulle gjerne likt at vi slapp å våkne så veldig når det ikke er behov for skift, bare mat. Hvordan ordner dere det?

Takler det ikke så bra, nei... I natt hadde vi amming 5 ganger, pluss/minus to timer mellom. Småen bruker gjerne 15-20 min ved brystet, og så er det ofte skift i tillegg. Noen ganger er jeg så overtrøtt av jeg ikke får sove.

Klarer dere å sjekke behovet for bleieskift på soverommet? Uten mye lys/stelleplass? Skulle gjerne likt at vi slapp å våkne så veldig når det ikke er behov for skift, bare mat. Hvordan ordner dere det?

Jeg skifter på rommet, enten bare i babynestet som han ligger og sover i, eller på stellebordet (har stellebord på rommet). Tørker med tørrservietter, også våtservietter hvis det er skikkelig ille bleie :P
Skifter alltid først bleie når han våkner, og gir pupp etterpå. Da sovner han så lett igjen etterpå. Noen ganger ligger jeg bare og ammer også, fordi jeg ikke klarer å holde meg våken :P Så her stresser jeg minimalt på natta. Alt for noen ekstra sekunder på øyet.... ;)

Hvis man ammer liggende så hviler man godt så det er lurt. bleie kan fint skiftes i sengen hvis det er nødvendig iløpet av natten. Ta det skikkelige stellet om morgenen.

Her sover lillebror faktisk allerede 4 timer sammenhengende om natten, og har alltid lengre perioder med søvn. Noen ganger henger han i puppen, men det er normalt. Han skal øke produksjonen.:)

Bruk lommelykt for å sjekke behov for bleieskift

Skrur på nattbordslampa, den har dimmer. Så ligger hun bare i nestet sitt, så jeg legger en kladd og et håndkle akkurat under rompa. Har en bolle med vann som kan henge på sengekanten, og tørrservietter:) på natt skifter jeg kun hvis hun har bæsja, og det lukter jeg lett:P hehe

Skrur på nattbordslampa, den har dimmer. Så ligger hun bare i nestet sitt, så jeg legger en kladd og et håndkle akkurat under rompa. Har en bolle med vann som kan henge på sengekanten, og tørrservietter:) på natt skifter jeg kun hvis hun har bæsja, og det lukter jeg lett:P hehe

Jeg har hatt så mange uhell med bæsj og tiss overalt under bleieskift, at jeg ikke tør å skifte på senga :P

Hvis man ammer liggende så hviler man godt så det er lurt. bleie kan fint skiftes i sengen hvis det er nødvendig iløpet av natten. Ta det skikkelige stellet om morgenen.

Her sover lillebror faktisk allerede 4 timer sammenhengende om natten, og har alltid lengre perioder med søvn. Noen ganger henger han i puppen, men det er normalt. Han skal øke produksjonen.:)
Ja, amming er lett :p vi må opp og lage melk og varme melk osv.

Storesøster fikk flaske da hun var nyfødt og jeg slet med ammingen. Da hadde jeg en termos med ferdig kokt og temperert vann, og små doser med nan klart + flaske. Da var det veldig fort gjort å blande melka på nattbordet. Bare ett tips så du slipper å opp for å varme melk osv!

Men er det annet som plager babyen da kanskje?
Kjedelig med nattevåk uansett.
Min erfaring er at når lillebror får noen ml mme i kopp så sover han oppi 5 timer i strekk. Med puppen varierer det mer. I natt var økenatt så da ble det 30 ml fra kopp tilslutt. Jeg bare måtte sove.:)

Back
Topp